راهنمای سفر به ارمنستان - قسمت دوم

به گزارش مجله پریها، در قسمت اول راهنمای سفر تور ارمنستان، تاریخچه این کشور و بهترین زمان سفر به ارمنستان و همچنین تعدادی از مکان های دیدنی و تاریخی ایروان را به شما معرفی کردیم و در قسمت دوم آن نیز تعداد دیگری از مکان های دیدنی ارمنستان، مراکز خرید و خیابان های معروف ایروان را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای سفر به ارمنستان - قسمت دوم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مکان های دیدنی ارمنستان

موزه هنری در ایروان

موزه ملی در کشور ارمنستان (National gallery of Armenia) یکی از موزه های هنری مهمی است که در دنیا در سال 1921 ساخته شد. این موزه مجموعه ای غنی با بیش از 19000 اثر از هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی را گرد هم آورده و بعضی از آثاری که در آن وجود دارد از موزه های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاکوف (مسکو) به این موزه انتقال داده شده است. بخشی از موزه به هنرمندان ارمنی خارج از کشور اختصاص دارد و همچنین آثار بی نظیری از هنرمندان اروپای غربی همچون وان دایک و روبنس نیز در این موزه نگهداری می شود.

قلعه اربونی، موزه ای تاریخی در ارمنستان

قلعه اربونی (Erebuni Fortress) در حدود سه هزار سال پیش در جنوب شرقی شهر و بر روی تپه ای ساخت شده است. ساختمان موزه این قلعه نقش برجسته برنجی از پیکره هایی اورارتوری رو بر نمای خود داره و اربونی ریشه نام ایروان هست که در طول زمان تغییر پیدا نموده است.

کلیسای بزرگ و جامع زوارتنوتس ارمنستان

خرابه های کلیسای جامع زوارتنوتس در دشت های مسطح در فلات آرارات بین شهرهای ایروان و اچمیادزین ارمنستان و در نزدیکی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس واقع شده است. این کلیسای قدیمی در اواسط قرن هفتم میلادی ساخته شده و درون این کلیسا با مجموعه ای عظیم از مجسمه های ارمنی بسیار زیبا و قدیمی تزیین شده است.

کلیسای کاتوقیکه، کلیسای عظیم ارمنستان

کلیسای کاتوقیکه (Katoghike Church) یا عظیم یکی از قدیمی ترین کلیساهای ارمنستان است که در شهر ایروان قرار گرفته و در مرکز منطقه شاهار واقع شده است. این کلیسا به لطف داشتن سالن نیایشی بزرگ جزو بزرگ ترین کلیساهای ایروان نیز به شمار می رود. جالب است بدانید که در این کلیسا همچنین کتیبه های متعددی نیز یافت می شود که قدمت قدیمی ترین آنها به سال 1264 باز می شود. کلیسای کاتوقیکه دو ساختمان دارد، یکی برای روشن کردن شمع و نیایش و دیگری ساختمان اصلی کلیسا است.

دریاچه سوان، محبوب ترین دریاچه ارمنستان

دریاچه سوان از بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در کشور ارمنستان است و امکانات تفریحی قابل توجهی نیز در اطراف آن وجود دارد. گردشگران می توانند با بازدید از آن اوقات خوشی را برای خود و همراهانشان فراهم آورند. این دریاچه که بزرگ ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ ترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در دنیا است در ارتفاعات 1916 متری از سطح دریا واقع شده است.

برای رفتن به این دریاچه تورهایی برگزار می شود که از دور میدان جمهوری به سمت این دریاچه می فرایند و هزینه آن حدودا برابر با 5 هزار درام است.

مسجد کبود ایروان

مسجد کبود نمونه ای زیبا از معماری اسلامی در ارمنستان است و بین سال های 1375 تا 1379 خورشیدی از سوی بنیاد مستضعفان و جانبازان، توسط معماران ایرانی بازسازی شد است. در این مسجد به علاقه مندان اهل ارمنستان زبان فارسی تدریس می شود و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در این کشور نیز به شمار می رود.

باغی زیبا در حیاط این مسجد وجود دارد که پر از درختان میوه است و باید توجه داشته باشید که این درختان سم پاشی شده اند پس از درخت میوه چیدید بلافاصله میل نکنید.

بهترین مراکز خرید و بازارهای ایروان

مراکز خرید ایروان حسابی وسوسه خرید کردن را در بین گردشگران ایجاد می نماید و کمتر مسافری است در سفر به این شهر به گشت و گذار در مراکز خرید آن به خصوص ورنیساژ نرود، فروشگاهی که در روزهای تعطیل هم باز است و می توانید از یک خرید فوق العاده لذت ببرید.

معرفی مراکز خرید در ایروان

بازار ورنیساج | Vernissage Market

آدرس: Yerevan Vernissage، Yerevan، Armenia

مرکز خرید باغ دالما | Dalma Garden Mall

آدرس : Tsitsernakaberd Hwy، Yerevan، Armenia

مرکز خرید اسکادا | Escada shopping center

آدرس: Hanrapetutyan Ave، Building 51/53

مرکز خرید تاشیر | Tashir Mall Yerevn

آدرس: 25 Yervand Kochar St، Yerevan، Armenia

بازارهای سنتی در ایروان

بازار ورنیساج ارمنستان | Yerevan Vernissage

آدرس: Aram Street, Yerevan, Armenia

خیابان های معروف ایروان

ورنیساژ ، یکی از خیابان های قدیمی در ایروان

خیابان ورنیساژ (Vernissage Avenue) محلی برای خرید محصولات صنایع دستی این کشور است. زمانی که وارد آن می شوید احساس می کنید که وارد خیابان سی تیر ایران یا استقلال استانبول شده اید و می توانید از فضای فوق العاده آن لذت ببرید.

ماشتوس، خیابانی طولانی در ایروان

بناهای مهم تاریخی بسیاری در خیابان ماشتوتس وجود دارد که نظر شما را در کنار یک پیاده روی طولانی به سمت خود جلب می نماید. این خیابان از ابتدای میدان جمهوری شروع می شود و تا ساختمان اپرا امتداد دارد.

دیگر مقالات ما

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3109

به "راهنمای سفر به ارمنستان - قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ارمنستان - قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید