در سفر به مالزی از این جاذبه ها حتما تماشا کنید!

به گزارش مجله پریها، مالزی یکی از کشورهای زیبا و دیدنی آسیا است که در سفر به آن می توانید ترکیبی از ادیان، زبان ها و اقوام مختلف را مشاهده کنید که در کنار هم به شکل مسالمت آمیز زندگی می نمایند. مرکز مالزی شهر کوالالامپور است که به عنوان بزرگترین شهر این کشور شناخته می گردد و در سفر به آن می توانید از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که شامل جاذبه های تاریخی، مذهبی و حیات وحش هستند بازدید کنید و با غذاهای متنوع، فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف آشنا شوید. به همین علت در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم شما را با جاذبه های دیدنی و مجذوب کننده کوالالامپور آشنا کنیم.

در سفر به مالزی از این جاذبه ها حتما تماشا کنید!

برج های دوقلو پتروناس

یکی از معروفترین جاذبه های کوالالامپور برج های دوقلو پتروناس است که به علت طراحی منحصربه فردی که دارد به عنوان یکی از برج های معروف جهان شناخته می گردد. این برج ها در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارند و با استفاده از پلی به طول 58 متر که در وسط دو برج قرار گرفته است و دارای سکو بازدید است به یکدیگر متصل شده اند. برج های پتروناس از 88 طبقه تشکیل شده که شامل مجموعه ای از بهترین مراکز تجاری، رستوران ها و کافه ها و دارای محوطه زیبایی است که با استخرها و آبگیرها طراحی شده و فقط به گردشگرانی که قصد بازدید از برج را دارند اجازه بالا رفتن از ساختمان و تماشا نما شهر از بالا داده می گردد.

خانه وارونه کوالالامپور

یکی دیگر از جاذبه های تماشای کوالالامپور که شامل یک خانه دو طبقه سنتی انگلیسی است و خانه و اثاث آن به شکل وارونه طراحی شده که شامل اتاق، اتاق کودک، هال، پذیرایی و آشپزخانه است. خانه وارونه کوالالامپور در منطقه جالان راملی و جالان پانجاک واقع شده و علاوه بر خانه وارونه دارای یک باغ با گل های مصنوعی، آلاچیق، چمن و درختان متنوع است و در ورودی خانه هم یک ماشین زرد رنگ و وارونه قرار گرفته است و محل مناسبی برای عکاسی است.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی از دیگر جاذبه های گردشگری کوالالامپور است که در نزدیکی باغ های دریاچه پردانا و منطقه جالان دامانسارا که از معروفترین محله های شهر است قرار دارند. در این موزه که دارای معماری بومی است می توانید از گنجینه های به جا مانده از سلطان ترنگانو و اسناد و دستاوردهای افراد سیاسی و تاریخی مالزی تماشا کنید.

بوکیت بینتانگ

یکی از خیابان های لوکس و معروف کوالالامپور خیابان بوکیت بینتانگ است که به داشتن مراکز خرید فراوان مثل مرکز خرید فارنهایت 88، لویت پلازا و استارهیل گالری، هتل ها و رستوران های فراوان و متنوع معروف است. در این خیابان علاوه بر مراکز اقامتی و هتل های مختلف می توانید در رستوران های بین المللی و محلی این خیابان انواع غذاهای هندی، کره ای، مالایی، مکزیکی و چینی را میل کنید.

موزه پلیس سلطنتی مالزی

یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که به عنوان موزه شگفت انگیز شناخته می گردد موزه پلیس سلطنتی مالزی است. در این موزه که ابتدا در ساختمان چوبی قرار داشت و در حال حاضر به مکان جدیدی منتقل شده و شامل سه گالری است می توانید تاریخچه نیرو پلیس مالزی را از زمان استعمار انگلیس تا به امروز مشاهده کنید. موزه پلیس در جالان پردانا واقع شده و بازدید از آن رایگان است.

برج مخابراتی کی ال

برج مخابراتی کی ال با 421 متر ارتفاع پنجمین سازه بزرگ جهان شناخته می گردد که در منطقه حفاظت شده بوکیت ناناس واقع شده است. این برج به علت دارا بودن تراس بلندی که دارد در بین گردشگران بسیار معروف است و می توانید چشم اندازی از شهر را از این برج مخابراتی مشاهده کنید. برج کی ال همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب به روی گردشگران باز است و اگر قصد بازدید از آن را دارید به علت ازدحام جمعیت بهتر است صبح زود برای گرفتن بلیط رایگان در برج حضور داشته باشید.

موزه توهمات کوالالامپور

اولین موزه توهمات آسیا که براساس قوانین ریاضی، روانشناسی و بیولوژی ساخته شده موزه توهمات کوالالامپور است. در این موزه که شامل قسمت های مختلفی مثل اتاق گرداب، اتاق خالی، اتاق بی نهایت، اتاق چرخیده، توهم صندلی و نمایشگاه است علاوه بر برانگیختن احساسات بازدیدکنندگان، می توانید تجربه های آموزشی و هیجان انگیزی داشته باشید و از بودن در یک مجموعه متفاوت لذت ببرید.

بازار مرکزی مالزی

یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور بازار مرکزی مالزی است که در محله چاینا تاون قرار گرفته است. این بازار در سال 1928 میلادی ساخته شده که در ابتدا به بازار ماهی فروشان معروف بود و بعد از بازسازی در این بازار صنایع دستی به فروش می رسید. در حال حاضر با قدم زدن در بازار مرکزی می توانید علاوه بر صنایع دستی، انواع میوه های مالزی و غذاهای خیابانی را که با قیمت مناسب به فروش می رسند بخرید و با فرهنگ مردم محلی شهر آشنا شوید.

غارهای باتو

غارهای باتو در 11 کیلومتری کوالالامپور قرار دارند و یکی از منطقه ها گردشگری معروف کوالالامپور هستند که به غار میمون ها شناخته می شوند. این غارها مجموعه ای از غارهای آهکی هستند که در میان صخره ها و تپه های 400 میلیون ساله واقع شده اند و با استفاده از نورپردازی زیبا و رنگارنگ و نقاشی های دیواری بسیار داخل غارها تزیین شده است. در بازدید از غار میمون ها می توانید از مشاهده بنا مذهبی منطقه که دارای مجسمه های بزرگ طلایی با قدمت 100 ساله است و مردم مذهبی که با لباس ها، گوشواره ها و تزئینات عجیب و متفاوت در حال عبادت در غارها هستند لذت ببرید و در مراسم و جشنواره های مذهبی که در غار برگزار می شوند شرکت کنید.

پارک موضوعی سانوی لاگون

پارک موضوعی سانوی لاگون یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که تفریحات بسیاری مثل استخر موج، قایق دزدان دریایی با چرخش 360 درجه، سرسره های پیچی و موج های مصنوعی برای موج سواری دارد و از 5 بخش پارک آبی، پارک جیغ، پارک بی نهایت، پارک زندگی و پارک تفریحی تشکیل شده است. این پارک در پتالینگ جایا واقع شده و همه روزه از ساعت 11 صبح تا 6 عصر و در روزهای آخر هفته از ساعت 10 صبح تا 6 عصر میزبان گردشگران است.

پارک پروانه

پارک پروانه شامل یک ساختمان سرپوشیده با ارتفاع بالا و دارای باغی در داخل ساختمان است که محل نگهداری 120 گونه مختلف و 6 هزار پروانه است. این پارک مجذوب کننده در منطقه جالا سندراساری و در باغ گیاه شناسی پردانا که شامل مجموعه ای از باغ دریاچه، باغ پرندگان و باغ پروانه است قرار گرفته است و می توانید با قدم زدن در مسیر پیاده روی که طراحی شده از تماشا پروانه های نشسته روی میز میوه و گل ها، تماشا 15 هزار گونه گیاهان استوایی، حشرات عجیب جهان و فروشگاه موجود در باغ لذت ببرید. اگر قصد عکاسی از این پارک را دارید می توانید با پرداخت مبلغی از گل ها و پروانه ها عکاسی کنید.

آکواریوم کوالالامپور

یکی از منطقه ها گردشگری مالزی که در سطح بین المللی شناخته شده است و در محل کنوانسیون مالزی واقع شده آکواریوم کوالالامپور نام دارد. در این آکواریوم که یک تونل به طول 90 متر دارد می توانید بیش از 150 گونه جانوری دریایی که شامل ماهی های کوچک، پستانداران بزرگ دریایی، کوسه ها، گونه های گیاهی دریایی و بسیاری موارد دیگر است را مشاهده کنید. آکواریوم کوالالامپور همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 شب به روی بازدیدکنندگان باز است و شما می توانید با پرداخت ورودی از آن بازدید.

معبد کک لوک سی

معبد کک لوک سی که به معبد سوپرم بلیس معروف است یکی از معابد بزرگ مالزی و متعلق به سال 1891 است که در گذشته از جمله معابد مهم بودایی در جنوب شرق آسیا به شمار می رفت. این معبد با معماری بی نظیر خود که شامل کنده کاری های ظریف روی چوب، باغ بزرگ با مجسمه های حیوانات و طراحی زیبا است از بهترین جاهای تماشای و مذهبی کوالالامپور محسوب می گردد.

محله چینی ها

اگر قصد گشت وگذار در بازاری رنگارنگ با فرهنگ غنی و آداب و رسوم چینی ها را دارید بهترین محل، بازار چینی ها در محله چینی ها است که در تمام ساعات شبانه روز پر از مشتری است. این محله یکی از محله های شلوغ و پرتردد کوالالامپور است که در نزدیکی برج های دوقلو و بوکیت بینتانگ قرار گرفته است و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور شناخته می گردد. در این محله می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم چین آشنا شوید و در بازار محلی آن انواع اجناس و کالا درجه یک چینی را پیدا کنید.

حرف آخر

کوالالامپور یکی از شهرهای تماشای در جنوب شرق آسیا است که به علت وجود جاهای تماشای منحصربه فرد، فرهنگ متنوع، اقوام مختلف، آداب و رسوم و غذاهای چینی، مالایی و هندی که دارد مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. از جمله جاذبه های گردشگری کوالالامپور می توان به حیات وحش، طبیعت زیبا، موزه ها و جاذبه های تاریخی و مذهبی آن اشاره نمود که در سفر به مالزی می توانید از آن ها بازدید کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4922

به "در سفر به مالزی از این جاذبه ها حتما تماشا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به مالزی از این جاذبه ها حتما تماشا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید