از نوتردام چه خبر؟

به گزارش مجله پریها، چهار سال از زمانی که آتش سوزی مهیب کلیسای تاریخی نوتردام را ویران کرد، گذشته است و حالا مقام های ناظر بر بازسازی این بنا اعلام نموده اند که مناره نو این کلیسا که یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری پاریس شناخته می گردد تا انتها سال 2023 ساخته خواهد شد.

از نوتردام چه خبر؟

پس از این آتش سوزی، امانوئل ماکرون ـ رئیس جمهور فرانسه ـ وعده داد که نوتردام تا سال 2024 بازسازی و به روی عموم مردم بازگشایی خواهد شد. اخیرا نیز وزیر فرهنگ فرانسه بیان کرد که با توجه به روند کنونی بازسازی کلیسای نوتردام، این کلیسا در سال 2024 به روی عموم مردم بازگشایی خواهد شد.

یکی از مهم ترین نکات پرچالش درباره بازسازی این کلیسا، مناره آن بود. بعضی طراحی های مدرن تر برای این مناره را ترجیح می دادند و بعضی دیگر معتقد بودند این مناره باید مشابه طراحی قبلی آن ساخته گردد. در نهایت تصمیم بر آن شد که این مناره همانند سابق بازسازی گردد و برای ساخت آن از چوب بلوط و روکش سرب استفاده خواهد شد.

در ماه جاری میلادی، کارگران روند نصب پایه 80 تنی این مناره را شروع کردند. به گفته مقامات، کارهایی همانند پاکسازی و تعمیر فضای داخلی کلیسا طبق برنامه پیش رفته است و در نتیجه این مکان می تواند تا دسامبر سال 2024 میلادی بازگشایی گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4815

به "از نوتردام چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نوتردام چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید