تور فرانسه: جاهای تماشای پاریس؛ 20 جاذبه ای که هر گردشگری آرزوی تماشا شان را دارد

به گزارش مجله پریها، جاهای دیدنی پاریس آن قدر زیاد و متنوع است که جداکردن مهم ترینِ آنها کار بسیار دشواری است. همراه ما باشید؛ در این مقاله مکان های معروف و جاهای بکر را در کنار هم قرار داده ایم تا بتوانید برای سفر پربارتری برنامه ریزی کنید. این مکان ها پاریس واقعی را در دل خود جای داده اند و شکی نیست تجربه اصیل و خاطره انگیزی برای شما به ارمغان می آورند.

تور فرانسه: جاهای تماشای پاریس؛ 20 جاذبه ای که هر گردشگری آرزوی تماشا شان را دارد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

1. موزه اورسی (Musée dOrsay)

این موزه در ایستگاه قطار هنرهای زیبای پاریس، خانه آثار فاخر نقاشی و مجسمه است. گالری های موزه به تازگی تعمیر شده اند و کلکسیونی از بزرگ ترین مجموعه ی آثار هنرمندان سبک امپرسیونیست ، مثل سزان، مونه، ون گوگ، مانه، دگا و بسیاری دیگر را در خود جای داده است.

در موزه اورسی یک رستوران عالی از ایستگاه قطار پیشین و دو کافه خوب وجود دارد که اوقات خوشی را برای بازدیدنماینده ها فراهم می نماید. راهنمای تور موزه نیز هر روز به زبان انگلیسی دردسترس است.

2. موزه رودن (Musée Rodin)

این موزه در قرن هجدهم میلادی یک استودیوی مجسمه سازی بوده است. این عمارت مجلل یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاریس است که بیش از شش هزار مجسمه از شاهکارهای آگوست رودن (Auguste Rodin) ازجمله مجسمه متفکر و دروازه های دوزخ را به همراه هشت هزار طراحی و نقاشی درمعرض نمایش گذاشته است.

3. باغ های پَله رویال (Palais-Royal Gardens)

به دور از شلوغی و هیاهوی شهر، در پشت این قصرِ بازمانده از قرن هفدهم میلادی، باغ های زیبا و فروشگاه های مجلل واقع شده است که از زیباترین جاهای دیدنی پاریس به شمار می آیند. این قصر زمانی محل اقامت خانواده های سلطنتی بوده و حالا به خانه عطرسازان معروف، عتیقه فروش ها و طراحانی مثل مارک جاکوبز (Marc Jacobs)، ریک اوونز (Rick Owens) و پیر هاردی (Pierre Hardy) تبدیل شده است. پس از استراحت و صرف خوراکی در رستوران یا کافه این مجموعه می توانید در باغ تویلری (Tuileries Garden) زیبا گردش کنید.

4. بنیاد لویی ویتون (Fondation Louis Vuitton)

موزه بنیاد لویی ویتون همانند کشتی شکوهمندی در دل پارک بولونی (Bois de Boulogne) پاریس و با طرحی از معمار معروف آمریکایی فرانک گری (Frank Gehry) ساخته شده است. این موزه هنری و مرکز فرهنگی معاصر، پس از ساخت مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو (Centre Pompidou) در سال 1977، یکی از مجذوب کنندهیت های خط افق پاریس محسوب می گردد. بنیاد لویی ویتون میزبان نمایشگاه های موقت زیادی از زمان بازگشایی تا به امروز بوده است. چیدمان های نوری خارق العاده هنرمند دانمارکی-ایسلندی الافور الیاسون (Ólafur Elíasson) نیز در این مکان به نمایش درآمده است.

5. باغ های لوکزامبورگ (Luxembourg Gardens)

هیچ چیز بهتر از باغ های لوکزامبورگ، پاریس واقعی را توصیف نمی نماید. این باغ دوست داشتنی یکی از محبوب ترین مکان ها در بین خود پاریسی هاست. بعضی مردم هنگام غروب بساط پیک نیک پهن می نمایند و از چشم انداز ها آنجا لذت می برند. بچه ها در هر سنی قایق هایشان را در حوض بزرگ پشت مجلس سنا به مسابقه می گذارند یا در زمین بازی مشغول بازی می شوند. یکی از قدیمی ترین چرخ وفلک های شهر اینجا واقع شده است. راستا دو و پیاده روی مجذوب کنندهی نیز در باغ های لوکزامبورگ وجود دارد. همه چیز برای گذراندن یک عصر دل انگیز در این مکان دیدنی فراهم است. نباید فراموش کنید از موزه مشهور لوکزامبورگ نیز دیدن کنید.

6. ایل سن لویی (Ile Saint-Louis)

درست پشت باغ های نوتردام، پل عابر پیاده سن لویی به خیابان های خاص و مغازه های هیجان انگیز ایل سن لویی منتهی می گردد. این جزیره آرام با داشتن عمارت های زیبا از قرن هفدهم میلادی واقعا مکانی دنج است. شما می توانید از بازارهای سنتی آنجا که انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها را عرضه می نمایند، لذت ببرید. یکی از معروف ترین بستنی سازی های دستی پاریس در ایل سن لویی واقع شده است که نود مزه مختلف از توت فرنگی وحشی تا کشمش و شکلات سفید را درست می نماید.

7. قایق های روباز (Bateau Mouche)

تقریبا هیچ چشم انداز ای به پای زیبایی دیدن پاریس در یک قایق بر روی رودخانه سن نمی رسد. در یک گردش آرامش بخش 2 تا 4 ساعته، می توانید جاهای دیدنی پاریس را دیدن کنید. شما می توانید در این قایق ها برای خود غذا یا نوشیدنی سفارش دهید، یا تنها به دیدن مکان های دیدنی به همراه توضیحات آنها اکتفا کنید. 8 ایستگاه در نقاط مختلف پاریس برای ارائه این سرویس به گردشگران درنظر گرفته شده است. بعضی از این ایستگاه ها شامل موزه اورسی، لوور، برج ایفل، شانزلیزه و بلوار سن ژرمن (Saint-Germain-des-Prés) می گردد.

8. موزه پیکاسو (Picasso Musée)

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس این موزه معروف است که پس از پنج سال بازسازی با هزینه حدود پنجاه ودو میلیون یورو، دوباره از سال 2014 پذیرای بازدیدنمایندگان است. در این موزه آثار خلاقانه و بی نظیر پیکاسوی معروف نگهداری می گردد. ساختمان دیگر این موزه به نمایشگاه های موقت اختصاص دارد.

9. موزه لوور (The Louvre Musée)

برج ایفل از بارزترین سمبل های شهر پاریس است؛ اما جایزه نهایی مسافران شهر به موزه لوور می رسد. لوور یکی از جاهای دیدنی پاریس است که به عنوان بزرگ ترین و برترین موزه هنری در جهان شناخته می گردد. مساحت 675 هزار متر مربعی این موزه، محل نمایش آثار همه تمدن هایی است که زمانی در گوشه گوشه جهان وجود داشته اند. مونا لیزا، ونوس میلو و پیروزی بال دار ساموتراس سه نمونه از معروف ترین آثاری هستند که در این موزه قرار دارند. آثاری از ایران باستان، ازجمله نقش برجسته شیر کاخ آپادانا، کتیبه داریوش بزرگ و سرستون گاو دو سر نیز در این موزه قرار دارند.

10. نوتردام (Notre-Dame)

کلیسای معروف شهر که در جزیره سیته (Cité) در میانه رود سن واقع شده است، یکی از جاهای دیدنی پاریس در قلب شهر است. مراسم تاج گذاری ناپلئون در این کلیسا اجرا شده است و پادشاه ها و ملکه های زیادی در محراب این کلیسا سوگند ازدواج یاد نموده اند. جزئیات معماری در نمای خارجی این کلیسا و چشم انداز فراموش نشدنی از شهر پاریس که از بالای برج دیدنی است، از مهم ترین بخش های این کلیسا هستند.

11. خیابان سن هونوره (Rue Saint-Honoré)

اگر دیدن مغازه های طراحان مد معروف و نام های تراز اول برندهای فرانسوی شما را به هیجان می آورد، حتما سری به خیابان سن هونوره بزنید. اینجا پاتوق محبوب هواداران مد در سراسر جهانست. این خیابان از پَله رویال آغاز شده و به کاخ الیزه ختم می گردد. قدم زدن در این خیابان می تواند بعدازظهر د ل پذیری را برای عاشقان خرید رقم بزند.

12. بازار کهنه فروشان (Marché aux Puces de Saint-Ouen)

به جهانی سمساری ها خوش آمدید! اینجا با قدمت 150 سال یکی از بزرگ ترین و معروف ترین بازارهای کهنه فروشان است. در راهروهای پرپیچ وخم بازار کهنه فروشان مغازه ها و اجناسی پیدا می شوند که قیمت بسیار مناسبی دارند. از پرده های قدیمی، چمدان های عتیقه، آینه های طلاکاری شده گرفته تا نقره های صیقلی در این مغازه ها پیدا می گردد. این بازار یکی از جاهای دیدنی پاریس است که حتی اگر میانه خوبی با اجناس عتیقه نداشته باشید، باز هم از فضای بسیار خاص این مکان لذت خواهید برد.

13. برج ایفل (The Eiffel Tower)

برج ایفل برای پاریس مثل مجسمه آزادی در نیویورک و ساعت بیگ بن در لندن است؛ یعنی نماد اصلی شهر به شمار میرود. گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) برای ساخت این برج دو سال زمان صرف کرد تا آن را برای نمایشگاه جهانی سال 1889 به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه آماده کند. امروزه، این بنا به یکی از خیره نماینده ترین بناها در شب تبدیل شده است. پایکوبی نور این برج هر یک ساعت به مدت پنج دقیقه اجرا می گردد و ساعت یک بامداد، زمانِ آخرین نورافکنی است.

14. محله لومَری (The Marais)

محله لومری یکی از برترین محل ها برای خرید کردن است. لومری در منطقه تاریخی 3 و 4 پاریس واقع شده و عمارت های خصوصی، موزه های باشکوه و رستوران و کافه های عالی زیادی در آن قرار دارند. لومری به طور سنتی یکی از محله های ثروتمندنشین پاریس به شمار میرود و قدم زدن در آن بسیار جالب خواهد بود.

15. خیابان Rue des Martyrs

گاهی اوقات گردشگر ها بازارهای خیابانی را دست کم می گیرند و تنها به بازدید از آثار معروف و قدیمی مشغول می شوند. این تفکر اشتباه می تواند لذت تجربه اصالت پاریس را از آنها دریغ کند. در این بازار خیابانی که قدمتی 200 ساله دارد، مغازه های مختلفی برای فروش انواع پنیر، نان، گوشت و میوه و سبزیجات متنوع یافت می گردد. مغازه های جدیدتر و کافه های دوست داشتنی جلوه مجذوب کننده تر و زنده تری به این محل بخشیده است.

16. کلیسای سَکرِه کُر دو مون مارتر (Basilique du Sacré-Coeur)

احتمالا زمانی که درحال بالارفتن برای رسیدن به این کلیسا هستید، احساس می کنید در راه رسیدن به بهشت قدم برمی دارید. این قلعه سفید بر فراز تپه های مون مارتر (Montmartre) واقع شده است. در سال 2006 کلیسای سَکرِه کُر پس از کلیسای نوتردام در مقام دوم مکان های گردشگری فرانسه جای گرفت. ساخت این کلیسا خواسته ای ملی بود و مجلس ملی فرانسه در سال 1873 رأی به ساختن آن داد. آنها می خواستند یادگاری برای کشته شدگان در جنگ علیه پروس بنا نموده باشند و بعلاوه از بار گناهان کمون بکاهند. کمون اصطلاحی است که در اصل بر حکومت سوسیالیستی پاریس در طول انقلاب فرانسه اطلاق می گردد.

17. شانزلیزه (Avenue des Champs-Élysées)

خیابان شانزلیزه یکی از محله های اعیان نشین و از خیابان های اصلی شهر پاریس به شمار می آید. این خیابان معروف، یکی از مهم ترین جاهای دیدنی فرانسه است که جایگاهی مثل میدان تایمز در نیویورک یا پیکدیلی سِرکِس در لندن دارد. این خیابان برای مسافرها و افراد محلی به یک میزان اهمیتدارد. شانزلیزه زیبا، با کافه های معروف تراس دار و فروشگاه ها و سالن های تئاتر مجللی که دارد، هر سلیقه ای را به خود جذب می نماید. طاق پیروزی (Arc de Triomphe) در انتهای غربی خیابان واقع شده است و از آن به عنوان تاج خیابان شانزلیزه یاد می گردد.

18. مغازه تاکسیدرمی دیرول Deyrolle

مکانی مجذوب کننده و محرک حس کنجکاوی! این مکان از سال 1831 به یکی از محل های دوست داشتنی در پاریس معروف شده که جنبه آموزشی نیز دارد و می توان در آن تاکسیدرمی و مجسمه پرشده از حیوانات را دیدن کرد. این مغازه محبوب همانند جنگلی مسحورنماینده است که انواع جانواران مثل ببر، خرس، زرافه های بزرگ، پرندگان، انواع پروانه ها و حشرات را در خود جای داده است.

19. راهروهای سرپوشیده (Covered Passages)

در اوایل قرن نوزدهم میلادی، پیش از آنکه این بنای ارزشمند با کف پوش های موزاییک، سقف های شیشه ای و دیوارهای مرمری، یک مرکز خرید باشد، محلی برای تجمع پاریسی های ثروتمند در مغازه های لوکس، کافه ها و رستوران های آن در زیر نور چراغ های گازسوز دالان های پرحرارت بوده است. حالا بقایای این بنای زیبا به راهروهایی تبدیل شده که بوتیک های مجذوب کننده، کتاب فروشی ها، گالری هنری، شیرینی فروشی و مغازه های بسیار دیگری را در خود جای داده است.

20. کاخ کوچک (Mini Palais)

برای یکی دو ساعت وقت گذراندن بعد از یک روز شلوغ، هیچ جا بهتر از حضور در تراسی بزرگ در فضای باز با چشم انداز ای عالی، غذا و نوشیدنی های فوق العاده وجود ندارد. این کاخ کوچک به یکی از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی پاریس تبدیل شده است که از تراس زیبای آن می توان رودخانه سن و برج ایفل را دیدن کرد. اینجا یکی از ناب ترین تجربه های سفر به پاریس را خواهید داشت.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4680

به "تور فرانسه: جاهای تماشای پاریس؛ 20 جاذبه ای که هر گردشگری آرزوی تماشا شان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: جاهای تماشای پاریس؛ 20 جاذبه ای که هر گردشگری آرزوی تماشا شان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید