سفیر ایران خواهان ورود کامیون های ایرانی متوقف شده به گرجستان و تخلیه بار آنها شد

به گزارش مجله پریها، سفیر ایران در ملاقات با مدیرکل وزارت خارجه گرجستان درخواست کرد تا کامیونهای ایرانی متوقف شده در مرز گرجستان - آذربایجان، وارد این کشور شده و کالای خود را تخلیه نمایند.

سفیر ایران خواهان ورود کامیون های ایرانی متوقف شده به گرجستان و تخلیه بار آنها شد

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس با مدیر کل منطقه ای وزارت خارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

در ادامه رایزنی های دوجانبه با مقامات گرجی در پی شیوع ویروس کرونا ، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران با سیخارولیدزه مدیرکل آفریقا و خاورمیانه نزدیک وزارت خارجه گرجستان، دیدار و مجددا در مورد مسائل پیش آمده برای اتباع ایرانی، مقیمین، دانشجویان و ناوگان حمل و نقلی در حوزه مبادلات تجاری دو کشور گفتگو و گفتگو کرد.

در این دیدار سفیر ایران بر لزوم یافتن راه چارهها و مکانیسم های سریع و دقیق برای کاهش مسائل دانشجویان، مقیمین ایرانی حاضر در گرجستان و اتباع ایرانی دارای اقامت این کشور که پیروز به بازگشت نشده اند و ناوگان حوزه حمل و نقل کالا و تجارت تاکید نمود.

قوام شهیدی همچنین بعضی پیشنهادات را در جهت برطرف موانع تردد افراد و گروه های مختلف به طرف گرجی ارائه کرد و خواهان آن شد تا ترتیبی اتخاذ گردد تا کامیونهای حامل کالا به مقصد گرجستان که بیش از 14 روز از خروج آنها از ایران گذشته و در مرز گرجستان - آذربایجان متوقف شده اند، امکان ورود به گرجستان را پیدا نموده و کالای خود را تخلیه نمایند.

وی همچنین تاکید نمود: ضرورت دارد در جهت کاهش تاثیرات منفی ناشی از محدودیتهای تردد بر مقیمین ، دانشجویان و رانندگان کامیون های حامل کالا تصمیمات منعطف تری توسط طرف گرجی گرفته گردد تا گروهها و افراد مختلف با داشتن گواهی و اسناد سلامت معتبر مجوز ورود به گرجستان را دریافت نموده به امور جاری خود بپردازند.

سیخارولیدزه نیز با تشریح شرایط داخلی گرجستان و تاثیرات آن بر سیستم تصمیم سازی در این کشور، گفت: تمامی موضوعات و پیشنهادات طرح شده مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی درعین حال، خواهان درک شرایط موجود شد و گفت: موضوع شیوع ویروس کرونا و آثار آن از جمله موضوعاتی است که احتیاج به مدیریت و تصمیم سازی در حوزه های مختلف است. لذا ایجاد رویه ها؛ سازو کار ها و همچنین مقررات جدید با در نظر دریافت ملاحظات موجود و شرایطی که پیش خواهد آمد زمان بر، متغیر و مقطعی خواهد بود. ولی تمام کوشش خود را خواهیم کرد که آثار محدودیتهای ایجاد شده را به حداقل برسانیم.

بر همین اساس نیز پیگیری های لازم در مورد دانشجویان و یافتن راه چاره مناسب برای حل مسائلشان، موضوعات حمل و نقل، ترانزیت و تجارت کالا بین دو کشور و سایر موضوعاتی که در یادداشتهای ارسالی و مذاکرات به آن اشاره کردید در دست انجام است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3226

به "سفیر ایران خواهان ورود کامیون های ایرانی متوقف شده به گرجستان و تخلیه بار آنها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران خواهان ورود کامیون های ایرانی متوقف شده به گرجستان و تخلیه بار آنها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید