سرکرده جدید داعش کیست؟، تردیدها درباره جانشین البغدادی بالا گرفت

به گزارش مجله پریها، تسنیم نوشت: یک روزنامه انگلیسی گزارشی درباره سرکرده جدید داعش، که فرماندهی این گروه تروریستی را چند روز پس از کشته شدن البغدادی طی حمله هوایی آمریکا در اکتبر، بر عهده گرفت منتشر کرد.

سرکرده جدید داعش کیست؟، تردیدها درباره جانشین البغدادی بالا گرفت

روزنامه دیلی میل نوشت، گروه داعش جانشین ابوبکر البغدادی به عنوان رهبر ارشد این گروه تروریستی را اعلام نموده ولی هویت واقعی ابو ابراهیم الهاشمی القریشی همچنان مبهم است و این گروه همچنان استراتژی سازمان یافته خود را دنبال می نماید.

این روزنامه به نقل از هشام الهاشمی کارشناس امنیتی نوشته است: چیز زیادی درباره جانشین البغدادی نمی دانیم مگر این که الهاشمی القریشی قاضی داعش است و ریاست کمیته شریعت اسلامی را بر عهده دارد. ولی ابهاماتی درباره این مرد وجود دارد. بعضی پیشنهاد می دهند که این گروه اسم جانشین البغدادی را اعلام نموده است تا این تصور را ایجاد کند که آن آماده تعامل با اتفاقات است.

ژان پیر فیلیو متخصص در امور منطقه عربی در دانشگاه علوم سیاسی پاریس به این روزنامه گفته است: این سازمان از قتل ناگهانی البغدادی شگفت زده شده است.

وی توضیح داد: از آن موقع، هویت جانشین البغدادی را اعلام نموده است ولی ما نمی دانیم که آیا او واقعا وجود دارد یا اینکه این نام به عنوان یک دام مطرح شده است. در حالی که فرایند معین جانشین واقعی در سوریه و عراق در حال اجرا است.

پس از آنکه ابوبکر البغدادی در پی حمله نیروهای آمریکا به پناهگاهش کشته شد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که جانشین وی را می شناسد اما دو مقام بلندپایه آمریکایی کمی بعد درباره فردی کاملاً ناشناس سخن گفتند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3121

به "سرکرده جدید داعش کیست؟، تردیدها درباره جانشین البغدادی بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکرده جدید داعش کیست؟، تردیدها درباره جانشین البغدادی بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید