رکوردشکنی بورس وال استریت

به گزارش مجله پریها، در معاملات امروز بورس نیویورک، شاخص های اس اند پی 500 و داوجونز رکوردهای جدیدی را به ثبت رساندند.

رکوردشکنی بورس وال استریت

به گزارش خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی، در شرایطی که جنگ تجاری بین چین و آمریکا به اوج خود رسیده و چین با اعمال تعرفه بر 60 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا به اقدام دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - در وضع تعرفه 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین پاسخ داده است، بورس وال استریت بر خلاف دلار، کمتر تحت تاثیر این جنگ تجاری بوده است.

به لطف عملکرد مثبت اقتصاد آمریکا و صورت های درآمد شرکت های آمریکایی، صعود شاخص های بورس نیویورک ادامه دارد. در آخرین معاملات، شاخص داوجونز با یک درصد افزایش به 26656.98 واحد رسید و شاخص اس اند پی، کار خود را با رسیدن به سطح 2930.75 واحد پایان داد. سال جاری شاخص اس اند پی 10 درصد و شاخص داوجونز هشت درصد رشد داشته اند.

افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا نیز نتوانسته است روند صعودی شاخص ها را متوقف کند. به طور سنتی، معمولا شاخص های بورسی در زمان افزایش نرخ بهره رفتاری احتیاط آمیزی در پیش می گیرند.

با این حال گرگ والری، استراتژیست بازارهای جهانی در موسسه هورایزون اینوستمنت گفت: بزرگ ترین ریسک بر سر بازارهای مالی در حال حاضر، خوش بینی بیش از حد آن ها به وضعیت اقتصاد آمریکا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 471

به "رکوردشکنی بورس وال استریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی بورس وال استریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید