حذف سه شرکت مخابراتی چین از بورس نیویورک

به گزارش مجله پریها، سه شرکت مخابراتی چین اعلام کردند بازار بورس نیویورک مطابق با محدودیتهای سرمایه گذاری که سال گذشته در آمریکا اعلام شد، این شرکتها را حذف می نماید.

حذف سه شرکت مخابراتی چین از بورس نیویورک

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شرکتهای چاینا موبایل، چاینا یونیکام و چاینا تلکام به صورت جداگانه اعلام نمودند انتظار دارند بازار بورس نیویورک درباره حذف این شرکتها که درخواست فرجام خواهی آنها مغلوب شد، به رگولاتورهای آمریکا اطلاع دهد.

حذف این شرکتها مطابق با محدودیتهای سرمایه گذاری صورت می گیرد که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعلام شد و شرکتهای فناوری چینی را هدف گرفت. جو بایدن، رییس جمهور دموکرات آمریکا در بحبوحه ادامه تنشها میان دو اقتصاد عظیم دنیا و با وجود اعتراض شرکتها، این مقررات را به قوت خود حفظ خواهد نمود.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکتهای مخابراتی چینی اعلام نمود حذف آنها در مدت 10 پس از این که بورس نیویورک اظهارنامه ویژه را نزد کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تنظیم کرد، اجرایی خواهد شد.

شرکتهای فناوری تنها شرکتهای چینی نیستند که از این بورس حذف می شوند. شرکت نفتی CNOOC که در سال 2001 وارد بورس نیویورک شده بود، در ژانویه به همراه این سه شرکت مخابراتی معاملاتش در این بورس معلق شد.

طبق اعلام کمیسیون بازبینی امنیت و مالی آمریکا-چین، تا اکتبر 217 شرکت چینی در بورسهای آمریکا حضور داشتند که ارزش سرمایه بازار آنها مجموعا 2.2 تریلیون دلار بود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4158

به "حذف سه شرکت مخابراتی چین از بورس نیویورک" امتیاز دهید

1 کاربر به "حذف سه شرکت مخابراتی چین از بورس نیویورک" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سه شرکت مخابراتی چین از بورس نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید