رونمایی از بزرگ ترین چالش مربیگری شفر در استقلال

به گزارش مجله پریها، ساختن دوباره خط دفاعی بی نقص با حضور مدافعانی کم تجربه و به ظاهر کم استعداد احتمالا بزرگ ترین چالش دوران مربیگری وینفرد شفر در استقلال خواهد بود

رونمایی از بزرگ ترین چالش مربیگری شفر در استقلال

به گزارش خبرنگاران / حمیدرضا عرب / یافتن چرایی شکست استقلال در جم کار دشواری نیست. استقلال در این بازی اسیر اشتباه فردی بزرگ آرمین سهرابیان شد. مدافعی که برای بدل شدن به یک بازیکن بزرگ راه درازی پیش رو دارد وشاید در این مسیر استقلال تاوان بیشتری هم پرداخت کند و تا آن زمان که آرمین به مدافعی کم اشتباه بدل شود، باز هم اتفاقاتی نظیر آنچه در جم رخ داد تکرارشود. گرچه این وضعیت برای سیدمجید حسینی هرگزتکرارنشد و این مدافع جوان در شرایط مشابه آنچه امروز پیش روی سهرابیان قرار گرفته، توانست در اندک زمانی خود را به یکی از ارکان اصلی و کم اشتباه خط دفاع استقلال بدل کند و در نهایت به واسطه همین نمایش های کم نقص در قاب چشمان کارلوس کی روش هم قرار بگیرد و در جام جهانی 2018 به یکی از شگفتی های بزرگ فوتبال ایران بدل شود. حسینی اما یک استثنا بود. مدافعی شبیه امیرحسین صادقی و پیروز قربانی؛ مردانی که خیلی زود توانستند خود را با شرایط بازی در استقلال هماهنگ نمایند... در توانایی های سهرابیان اما تردید های زیادی وجود دارد واین بازیکن هنوز نتوانسته خود را به یک نقطه اطمینان بخش بدل کند. در عین حال به دلیل کمبود های نفری که استقلال درخط دفاع خود دارد سهرابیان در هرشرایط فنی و روحی باید در ترکیب قرار بگیرد که این وضعیت فشار بیشتری را به این مدافع وارد می آورد. در واقع سهرابیان به واسطه کمبود بازیکن حتی فرصت استراحت یک هفته ای نخواهد داشت و یقینا باید از همین امروز خودش را آماده بازی با فولاد خوزستان هم بکند.

مشکل استقلال اما سهرابیان نیست و بی انصافی است که او را مسبب شکست در جم بدانیم. قطعا خط حمله استقلال که در قیاس با بازی مقابل تراکتورسازی بسیار ضعیف و مستاصل عمل کرد نیز در این شکست سهم بزرگی ایفا می نمایند اما نباید انتظار آنچنانی هم از خط دفاع کنونی استقلال داشت و دور از ذهن نیست که در بازی های آتی نیز چنین صحنه هایی تکرارشود. استقلال اکنون از بازیکنانی در خط دفاعش بهره می گیرد که جز پژمان منتظری عناصر با تجربه ای نیستند. در حال حاضر شفر از بازیکنانی همچون همین سهرابیان که زمان زیادی از حضورش دراستقلال نمی گذرد، محمد دانشگر وفرشاد محمدی مهراستفاده می نماید. در کنار این ها میلاد زکی پور هم حضور دارد. مدافع چپی که اگر استقلال گزینه بهتری را برای این پست می یافت قطعا از لیست فصل هجدهم کنار گذاشته می شد. شاید بازگشت چشمی در هفته های آتی قدری بتواند خط دفاع استقلال را سروسامان دهد اما تا زمانی که چشمی به آمادگی کامل برسد، این مجموعه از بازیکنان که نام شان برده شد به تناوب در کنار هم قرار خواهند گرفت. بازیکنانی که تجربیات آن چنانی ندارند و به لحاظ کیفی نیز عناصر آن چنان کم نقص و شاخصی محسوب نمی شوند. البته بازی در استقلال این حسن بزرگ را دارد که بازیکنان متوسط را به مردانی بزرگ بدل کند اما تا رسیدن به چنین شرایطی زمان نسبتا طولانی احتیاج است تا استقلال به تیمی دلخواه در خط دفاع بدل شود.

دربازی با پارس جم مجالی بود تا میزان توانایی مدافعان جدید استقلال را در یک بازی نسبتا پر فشار با دقت بیشتری به نظاره بنشینیم. فرشاد محمدی مهر که در سمت راست خط دفاع استقلال مقابل تیم سابقش قرار گرفته بود بارها در مقابل روح الله سیف الهی شکست خورد و هیچ گاه نتوانست عنصر تاثیرگذاری در خط دفاع استقلال باشد. از محمدی مهر اما انتظار بیشتری لااقل مقابل تیم سابقش بود.

محمد دانشگر نیز که بازی قبل را به دلیل محرومیت از دست داده بود دراین بازی چندان مطمئن عمل نکرد. دانشگر در این میدان یک کارت زرد هم گرفتن کرد وغالبا دست به عصا بود تا احیانا کارت زرد دوم را از داور نگیرد و دوباره اخراج نشود. این وضعیت او را در شرایط روحی وروانی نا مناسبی تا انتها بازی قرار داد.

منتظری نیز یکی از ارکان خط دفاع بود. بازیکنی که به نظر می رسد درحال رسیدن به انتها خط است. از منتظری که دیگر انگیزه ای برای حضور در جام جهانی ندارد نمی شود انتظار آن چنانی داشت وشاید لازم باشد در آینده ای نه چندان دور نیز جای پژمان با یک مدافع جوان تر عوض شود، البته اگر گزینه ای باشد یا ساخته شود.

میلاد زکی پور دیگر ضلع خط دفاع استقلال است. او در سمت چپ بازی می نماید. زکی پور چندان ستاره نیست و بیش از اندازه محتاط بازی می نماید. این بازیکن نه آنچنان درکارهای هجومی موفق است ونه آن چنان در بخش دفاعی تیمش اثر گذاری محسوسی دارد. شاید یکی از دلایلی که موجب این وضعیت گردیده، فقدان یک آلترناتیو جدی در این پست باشد.

تکمله: وینفرد شفر با این بازیکنان چالش های بیشتری در آینده پیش روی خود خواهد دید. مگر آنکه بازگشت چشمی خط دفاع استقلال رامتحول کند و یا بازیکنانی همچون دانشگر و سهرابیان با تمرینات بیشتر و روحیه مطلوب تر دربازی های آتی معادلات نا امید نماینده ای که اکنون شکل گرفته را به کلی از ذهن پاک نمایند. شفر کار دشواری تا ساختن یک خط دفاع مطمئن دارد. به نظر می رسد او با بزرگ ترین چالش دوران مربیگری اش در استقلال روبرو است.

10-1

منبع: iran-varzeshi.com
انتشار: 16 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 353

به "رونمایی از بزرگ ترین چالش مربیگری شفر در استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از بزرگ ترین چالش مربیگری شفر در استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید