روش جالب پختن کیک خانگی آسان، مقرون به صرفه، سریع و زیبا برای جشن های تولد

به گزارش مجله پریها، اگر قصد دارید تولد عزیزی را جشن بگیرید، تهیه یک کیک خانگی به زیبایی جشن تان اضافه می نماید. برای طبخ یک کیک ساده تولد نیازی به مهارت ویژه نیست. کیک اسفنجی ساده، می تواند به صورت های مختلف فرم داده شده و با خامه تزیین گردد.

روش جالب پختن کیک خانگی آسان، مقرون به صرفه، سریع و زیبا برای جشن های تولد

اگر قصد دارید تولد عزیزی را جشن بگیرید، تهیه یک کیک خانگی به زیبایی جشن تان اضافه می نماید. برای طبخ یک کیک ساده تولد احتیاجی به مهارت ویژه نیست. کیک اسفنجی ساده، می تواند به صورت های مختلف فرم داده شده و با خامه تزیین گردد. برای پخت کیک، از قالب مستطیل شکل رولت بهره ببرید. بسته به تعداد مهمانان تان میزان کیک را محاسبه کنید.

قنادی ها اغلب 100 تا 150 گرم کیک را به ازای هر نفر مهمان در نظر می گیرند، اما اگر مهمانان شما بچه های کوچک یا افراد مسن که اغلب از رژیم های کم چربی و کم شیرین پیروی می نمایند هستند، کیک را کمتر از این اندازه محاسبه کند.

برای طبخ یک لایه کیک در یک قالب رولت 40×30 سانتی متری به این مواد احتیاج داریم:

- 8 عدد تخم مرغ

- 8 قاشق شکر

- 8 قاشق آرد سفید

- نصف قاشق چای خوری وانیل

فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید. زرده را با شکر و وانیل و از طریق همزن برقی هم بزنید تا کرم روشن و لطیفی حاصل گردد. سفیده را جداگانه با همزن تمیز کنید تا به زرده آغشته نباشد. هم بزنید تا کف کند و سفت و سفید گردد. زرده و سفیده را مخلوط کنید و با ملایمت هم بزنید تا پف سفیده نخوابد. آرد را در این مخلوط الک کنید و هم بزنید. مایه کیک را در قالب رولت که قبلاً چرب نموده اید و با یک قطعه کاغذ روغنی پوشانده اید، بریزید. کیک را به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید تا آماده گردد.

می توانید با قرار دادن الگو روی کیک آن را به صورت دلخواه ببرید و شکل دهید و سپس کیک را با خامه رنگی یا سفید پوشانده و تزیین کنید. برای تزیین کیک از گل های طبیعی، اسمارتیز و یا انواع شکلات و پاستیل، ورقه های کاکائو، پودر کاکائو و پودر قند بهره ببرید.

در تصاویر، کیکی را ملاحظه می کنید که به شکل خورشید ساخته شده است. برای تهیه این کیک دو کیک گرد ساده درست کنید یکی را در وسط قرار دهید و کیک دیگر را به صورت هشت مثلث برش دهید در اطراف کیک اول بچینید تا شکل خورشید به دست آید.

سپس با خامه زده شده که با زعفران رنگی نموده اید، آن را بپوشانید. اجزای صورت خورشید را با استفاده از قیف خامه بکشید. کیک کندوی زنبورعسل، با استفاده از خمیر مارسیپان که می توانید از فروشگاه های لوازم قنادی بخرید، تزیین شده است. خمیر مارسیپان با زعفران رنگ شده و سپس به صورت لوله شکل داده شده است. این لوله ها کیک اسفنجی مخروطی شکلی را به صورت دایره های متوالی پوشانده اند. از همین خمیر برای ساختن زنبورها نیز استفاده شده است.

اگر تهیه این کیک ها برای شما مشکل است، می توانید یک کیک مستطیل یا گرد را با شکلات ذوب شده بپوشانید و روی سطح آن اندازهی شکلات با کاغذهای براق و به شکل سکه بریزید تا به صورت صندوق گنج درآید. برای در صندوق از ورقه های نان بستنی که با همان شکلات ذوب شده روکش شده، بهره ببرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4825

به "روش جالب پختن کیک خانگی آسان، مقرون به صرفه، سریع و زیبا برای جشن های تولد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش جالب پختن کیک خانگی آسان، مقرون به صرفه، سریع و زیبا برای جشن های تولد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید