حمایت از صنایع دستی باعث جذب گردشگر خارجی می گردد

به گزارش مجله پریها، رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از صنایع دستی ایرانی می تواند علاوه بر ارزآوری برای کشور، باعث جذب گردشگر خارجی گردد.

حمایت از صنایع دستی باعث جذب گردشگر خارجی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، علی وقفچی در خصوص ممنوعیت واردات صنایع دستی خارجی به کشور و لزوم توجه ویژه به این بخش گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که برخی از نمایندگان مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از فراوری داخلی انجام دادند؛ تشکیل فراکسیون فرش و صنایع دستی بود؛ چراکه فرش و صنایع دستی در کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی می تواند سبب ارز آوری برای کشور گردد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با توجه به اینکه ایران به همراه هند و چین، جز بزرگترین کشورهای فراوری کننده صنایع دستی در جهان می باشند، لذا باید این صنعت در کشور مورد توجه ویژه مسئولان اجرایی قرار گیرد و علاوه بر ممنوعیت واردات در این بخش، برنامه ریزی های لازم جهت صادرات صنایع دستی ایرانی به خارج از کشور نیز صورت بگیرد.

لزوم ترغیب فراوریکنندگان داخلی به صادرات صنایع دستی ایرانی به خارج از کشور

او، ادامه داد: ممنوعیت واردات صنایع دستی به میزان قابل توجهی به این صنعت رونق بخشیده است و با توجه به ظرفیت های بالا در این بخش و برندی که صنایع دستی و فرش ایرانی در جهان دارد، می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور باشد و فراوریکنندگان داخلی را برای صادرات محصولات خود به خارج از کشور ترغیب کند.

این نماینده مجلس در دوره دهم تاکید نمود: دولت و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با رفع کردن موانع گمرکی، موانع مالیاتی و موانع فراوری، بتوانند این صنعت را در کشور به صندلی اصلی خود برسانند.

جذب گردشگر خارجی ماحصل صادرات صنایع دستی ایرانی به خارج از کشور

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس در پایان با بیان اینکه یکی از مهمترین مزایای صادرات صنایع دستی، جذب گردشگر خارجی و شناساندن تمدن ناب ایرانی است؛ گفت: بنابراین دولت باید برای افزایش میزان گردشگر خارجی، از تمام توان خود در جهت تبلیغ کالاهای ایرانی به ویژه صنایع دستی برای جذب گردشگر استفاده کند و علاوه بر رونق بخشی به فراوریات صنایع دستی کشور، بخش جذب گردشگر خارجی را نیز رونق ببخشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1080

به "حمایت از صنایع دستی باعث جذب گردشگر خارجی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از صنایع دستی باعث جذب گردشگر خارجی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید