غیبت دولتی ها در نمایشگاهی که ایران مهمان ویژه است

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، نهمین دوره نمایشگاه فرهنگی تجاری گردشگری در شهر شیان کشور چین از روز 16 تا 19 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های شهر شیان برپا گردیده است و ایران در سالن B1 غرفه ای در حدود 300 متر را در اختیار گرفته و به عنوان مهمان ویژه حضور دارد.

غیبت دولتی ها در نمایشگاهی که ایران مهمان ویژه است

روز اول و افتتاحیه این نمایشگاه مختص بازدید خبرنگاران بود. آنها به صورت مداوم این سؤال را مطرح می کردند که در غرفه مهمان ویژه نمایشگاه، کدام یکی از مسئولان دولتی حضور دارند تا پاسخگوی سوالات انها باشد و غرفه ایران از حضور دولتی ها کاملا خالی بود.در شرایطی که این روزها بحث درباره ایران در افکار عمومی دنیا به صورت گسترده ای مطرح است و خبرنگاران خارجی ابهامات زیادی درباره ایران دارند این عدم حضور سوال برانگیز است.

اکسپوی چین با درنظر دریافت ایران به عنوان یک مهمان ویژه، امکان قابل توجهی برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران به وجود آورده است و با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در شرایط اقتصادی ایران؛ متولیان دولتی صنعت گردشگری با حضور به موقع در این نمایشگاه می توانستدزمینه چینی برای به دست آوردن بازار قابل توجهی برای ورود گردشگر به ایران از شرق آسیا انجام دهند. اما نه تنها هیچ یک از آنها در این نمایشگاه حضور پیدا نکردند بلکه حتی از سفارت ایران هم کسی در این نمایشگاه حاضر نبود و این اقدام به عهده شرکت کنندگان در نمایشگاه گذاشته شد از جمله نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در چین.

به عنوان مثال در همان روز افتتاحیه حسین خلفی نماینده گردشگری ایران در شانگهای به سؤال خبرنگاران درباره امنیت ایران پاسخ گفت و اظهار داشت که اکنون ایران ارزان ترین کشور دنیاست که جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی دارد و فرهنگ آن به فرهنگ مردم چین نزدیک است و مردم این دو کشور اشتراکات فرهنگی زیادی با هم دارند.

این نمایشگاه فردا 19 شهریورماه به کار خود خاتمه می دهد.

در این برنامه هنرمندان صنایع دستی از استان های اصفهان، زنجان، کردستان و تهران حضور پیدا نموده اند و ضمن ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی خود به معرفی جاذبه های ایران نیز می پردازند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1079

به "غیبت دولتی ها در نمایشگاهی که ایران مهمان ویژه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت دولتی ها در نمایشگاهی که ایران مهمان ویژه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید