توضیحات شهرداری تهران در مورد درآمد روزانه 1.5 میلیاردی متکدیان در پایتخت

به گزارش مجله پریها، معاون امور اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره درآمد روزانه متکدیان در پایتخت توضیحاتی داد.

توضیحات شهرداری تهران در مورد درآمد روزانه 1.5 میلیاردی متکدیان در پایتخت

به گزارش خبرنگار ؛ روز گذشته سرپرست امور مجلس سازمان بهزیستی اظهار داشت که مردم تهران روزانه 1.5 میلیارد تومان به متکدیان پول می دهند، اما از آنجایی که این مقام مسئول برای پاسخگویی در مورد جزئیات این موضوع حاضر نشد، به سراغ صادقی معاون امور اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران رفتیم که او با اشاره به تکلیف قانونی شهرداری مبنی بر شناسایی و جمع آوری متکدیان گفت: تا حدودی می توانیم بگوییم با توجه به وسعت شهر در کدام منطقه عدد اعلام شده درست است.

معاون امور اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه گل فروشان و کسانی که در سر چهارراه اجناس دیگری را به فروش می رسانند، متکدی نبوده و مصداق دستفروش هستند، گفت: کسانی متکدی محسوب می شوند که با دست دراز کردن به سوی مردم از آن ها طلب کمک می کنند و با دود کردن اسفند به صورت غیرمستقیم از مردم تقاضای پول می کنند.

او با بیان اینکه طبق قانون 11 ارگان باید برای ساماندهی این دسته از افراد ایفای نقش کنند، اضافه کرد: ما روزانه 150 نفر متکدی را جمع آوری می کنیم که تعداد خیلی کمی از آن ها نیازمند واقعی بوده و بیشترشان به خاطر اعتیاد تکدی گری می کنند.

صادقی با بیان اینکه انتظار داریم مردم از طریق سازمان های کمک رسان وجوهات خود را به دست نیازمندان برسانند، اضافه کرد: بار ها پیش آمده که فردی را تا 10 بار از سطح خیابان جمع آوری کردیم و دوباره اقدام به تکدی گری کرده است و این نشان از وجود نقص در سیستم برخورد با پدیده تکدی گری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2808

به "توضیحات شهرداری تهران در مورد درآمد روزانه 1.5 میلیاردی متکدیان در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات شهرداری تهران در مورد درآمد روزانه 1.5 میلیاردی متکدیان در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید