کوشش معترضین برای برپایی چادر در مقابل مجلس

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، گزارش ها از تفلیس (پایتخت گرجستان) حاکی از کشمکش و درگیری میان دهها نفر از فعالان سیاسی و مدنی گرجستان با نیروهای پلیس در مقابل مجلس این کشور است.

کوشش معترضین برای برپایی چادر در مقابل مجلس

وزارت کشور گرجستان اعلام نموده که 20 نفر به دلیل سرپیچی از دستور پلیس بازداشت شده اند.

فعالان مخالف حکومت در اعتراض به آنچه که آن را تقلب در انتخابات مجلسی ماه اکتبر توصیف می نمایند و تداوم بحران سیاسی در گرجستان از چند ماه پیش اجتماعاتی در اطراف ساختمان مجلس برگزار نموده اند. روز آدینه نیز آنها کوشش کردند که مقابل مجلس گرجستان چادر بزنند.

پس از صدور حکم بازداشت نیکا ملیا، رهبر حزب مخالف دولت جنبش متحد ملی در روز چهارشنبه، بحران سیاسی در گرجستان تشدید شده است.

مخالفان حکومت صدور حکم بازداشت ملیا را به عنوان نمونه ای از سرکوب منتقدان سیاسی محکوم نموده اند.

نیکا ملیا به سازماندهی اقدامات خشونت آمیز گسترده در جریان تظاهرات ضد حکومتی سال 2019 متهم شده است. در صورت اثبات جرم در دادگاه این سیاستمدار 41 ساله ممکن است به 9 سال زندان محکوم گردد.

گیورگی گاخاریا، نخست وزیر گرجستان روز چهارشنبه همزمان با تشدید بحران سیاسی در کشور کناره گیری کرد و ایراکلی گاریباشویلی به عنوان نامزد مقام نخست وزیری معرفی شده ولی انتصاب او به این مقام مستلزم رای اعتماد مجلس است که جلسات آن از سوی احزاب مخالف تحریم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4011

به "کوشش معترضین برای برپایی چادر در مقابل مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش معترضین برای برپایی چادر در مقابل مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید