تعدیل 500 کارگر در استان قزوین نگران کننده است

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، داود محمدی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی کارگری استان قزوین گفت:تشکلهای کارگری از توانمندی بالایی برخوردارند و باید این ظرفیت مورد توجه قرار گیرد.

تعدیل 500 کارگر در استان قزوین نگران کننده است

وی بیان نمود: در قانون اساسی پایه اقتصاد در سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی نهاده شده اما هنوز بخش تعاونی را جدی نگرفته ایم و از آن استفاده ننموده ایم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای یادآورشد:ایران اسلامی در بسیاری از عرصه ها از جمله دانش هسته ای، نانو تکنولوژی، صنایع نظامی و دفاعی، موفقیتهای خوبی داشته اما در کسب و کار عقب مانده ایم و وضعیت خوبی نداریم.

وی افزود: مهمترین علت مسائل مالی این است که دولت خودش وارد کار شده و علاقه ای به واگذاری امور ندارد لذا تعاونی ها جا نیفتاده و به صندلی خود نرسیده است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دولت در اقتصاد باید فقط نظارت و حمایت کند و کارها به مردم سپرده گردد تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم و اگر این رویکرد پا نگیرد نمی توانیم به نتیجه برسیم.

محمدی افزود: دولت باید فقط ناظر و حامی و تسهیل گر امور باشد تا کارها توسط تعاونی ها و انجمن های صنفی و تشکل ها انجام گردد.

وی اظهارداشت: در مجلس از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از جامعه کارگری استفاده نموده ایم و نگاه ما حمایتی است و در همه طرحها از کارگران دفاع می گردد.

تعدیل 500 نیرو در کارخانه های استان نگران کننده است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از شرایط مالی کشور یادآورشد: در این وضعیت که باید نگران کارگران و افراد بیکار باشیم متاسفانه 500 نیروی واحدهای صنعتی در استان تعدیل شده اند که نگران کننده است.

وی گفت: باید تمهیدی اندیشیده گردد تا از اخراج و تعدیل کارگران جلوگیری کنیم تا مسائل جامعه کارگری بیشتر نگردد.

محمدی در مورد تشکیل صف برای دریافت گوشت هم بیان نمود: تشکیل صف زیبنده نیست و باید نظارت جدی بر نحوه توزیع اقلام اساسی و مورد احتیاج مردم صورات گیرد تا ضمن تکریم مردم این ارزاق توزیع گردد.

در ادامه دفتر انجمن صنفی کارگری استان قزوین وتعاونی کارگران حمل بار افتتاح شد.

در این مراسم سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیروس نصیری مدیرکل تامین اجتماعی استان، فتح اللهی رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور و تشکل های کارگری استان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2225

به "تعدیل 500 کارگر در استان قزوین نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدیل 500 کارگر در استان قزوین نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید