تشریح شرایط بازگشایی مدارس ، حضور دانش آموزان در کدام مناطق منتفی است؟

به گزارش مجله پریها، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس در همه نقاط کشور از 15 شهریور باز می شوند، گفت: البته اگر در مناطقی با شیوع گسترده کرونا روبرو شویم که آن را وزارت بهداشت اعلام می نماید، در آن مناطق حضور دانش آموزان منتفی می گردد.

تشریح شرایط بازگشایی مدارس ، حضور دانش آموزان در کدام مناطق منتفی است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط بازگشایی مدارس با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: از شنبه 15 شهریور سال تحصیلی شروع می گردد و اصل اول برای ما آموزش حضوری است و هرجا فضای کلاس و تعداد دانش آموزان به تشخیص مدیر مدرسه و براساس دستورالعمل ابلاغی و با رعایت فاصله امکان حضور همه دانش آموزان باشد، باید در آن محل حاضر شوند.

وی اضافه کرد: اما در مدارسی که تعداد دانش آموزان زیاد است، ناگزیریم دورکاری کنیم و باز دانش آموزان با برنامه ریزی مدارس به دو گروه تقسیم می شوند و بخشی در روزهای زوج و بخشی در روزهای فرد به مدرسه می فرایند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پروتکل های اعلام شده سختگیرانه است، تاکید نمود: با همکاری وزارت بهداشت کوشش می کنیم که سلامت دانش آموزان رعایت گردد. زمان هایی که دانش آموزان در روزهای زوج یا فرد به مدرسه نمی فرایند نیز آمورش به صورت مجازی پیگیری می گردد و صداوسیما در این زمینه دروس تمامی مقاطع را عرضه می نماید و در کنارش سامانه شاد هم وجود دارد.

حاجی میرزایی ادامه داد: اگر کسی دسترسی به تلویزیون و سامانه شاد نداشته باشد، ما به وسیله توزیع بسته های خودآموز آموزش را انجام می دهیم و هیچ دانش آموزی از آموزش در سال جدید محروم نخواهد بود.

وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا در مناطق قرمز گفت: شرایط میان تغییر مناطق زرد به قرمز یا سفید به زرد و قرمز بسیار نزدیک است و با توجه به رعایت سلامت دانش آموزان سختگیرانه ترین مقررات بهداشتی را در نظر گرفته ایم. البته اگر در مناطقی با شیوع گسترده کرونا روبرو شویم که آن را وزارت بهداشت اعلام می نماید، در آن مناطق حضور دانش آموزان منتفی می گردد وگرنه در همه نقاط کشور مدارس از پانزدهم شهریور باز خواهند شد.

  • شرحات مهم روحانی درباره شیوه آموزش مدارس در سال تحصیلی جدید | از 15 شهریور فاصله ای بین جان، یادگیری و آموزش وجود ندارد

  • شرح وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی خانواده ها از بازگشایی مدارس در سال کرونا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3684

به "تشریح شرایط بازگشایی مدارس ، حضور دانش آموزان در کدام مناطق منتفی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح شرایط بازگشایی مدارس ، حضور دانش آموزان در کدام مناطق منتفی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید