ترفندهای تشخیص زولبیا بامیه سالم

به گزارش مجله پریها، زولبیا و بامیه از شیرینی های ثابت در سفره افطار ایرانی ها است که ارزش غذایی پایینی دارد و بسیار مضر است.

ترفندهای تشخیص زولبیا بامیه سالم

خیلی از مردم در ماه رمضان اصرار دارند که با روزه گرفتن وزن آن ها هم کاهش پیدا می نماید. در صورتی که درباره خیلی از افراد چنین چیزی صدق نمی نماید و بیشتر آدم ها بعد از گذشتن ماه رمضان چند کیلو هم اضافه نموده اند. یکی از دلایل این اتفاق استفاده از غذاها و شیرینی های پر کالری در ماه رمضان و فاصله افطار تا سحر است که بعد از ساعت ها خالی ماندن معده، حجم زیادی از غذا و شیرینی را وارد معده خود می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا ترفند تشخیص زولبیا بامیه را یاد بگیرید.

یکی از این شیرینی های پرکالری، زولبیا و بامیه است که هم کالری خیلی زیادی دارد و هم چربی آن خیلی بالا است. هر بامیه 80 کالری و 100 گرم زولبیا 450 کالری دارد و برای سوزاندن این اندازه کالری باید 150 دقیقه پیاده روی کنید.

ترفند تشخیص زولبیا بامیه

روغنی که زولبیا و بامیه در آن سرخ می گردد کاملا مضر است، چون هر روز حجم بالایی از این شیرینی در آن سرخ می گردد و لبریز از اسیدهای چرب هستند. بعلاوه این شیرینی در طول روز شما را تشنه می نماید چون آب بدن شما را کاهش می دهد. ضمناً خیلی هم دیر هضم می گردد.

در ترفند تشخیص زولبیا و بامیه نکات زیر را رعایت کنید

از زولبیا و بامیه هایی که رنگ ظاهری آن ها قهوه ای شده است استفاده نکنید. زولبیا و بامیه تازه شفاف است. اگر سوخته یا قهوه ای تیره باشند اسید چربی به نام ترانس در آن وجود دارد که برای قلب و سیستم گردش خون بسیار مضر است.

زولبیا و بامیه هایی را که خارج از قنادی ها و در کنار خیابان می فروشند، نخرید زیرا در معرض آلاینده های هوا قرار دارند. جاهایی که معتبر و مشهور نیستند بارها زولبیا و بامیه را در یک روغن سرخ می نمایند و این کار ضرر و زیان استفاده از آن را چندین برابر افزایش می دهد. این گونه زولبیا و بامیه ها به شدت سرطان زا هستند.

بهتر است موقع سحر زولبیا و بامیه نخورید، چون هم شما را تشنه می نماید و هم قند خون را پایین می آورد و در ساعات ابتدایی روز گرسنه می شوید.

شیرینی های مخصوص افطار خیلی زیاد هستند، برای درست کردن یک شیرینی خانگی فوری و سالم نان حلوایی را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای آشپزی بیشتر طرز تهیه بریانی مرغ جنوبی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4658

به "ترفندهای تشخیص زولبیا بامیه سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای تشخیص زولبیا بامیه سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید