اندروید 13 گو طراحی Material You را به گوشی های رده پایین می آورد

به گزارش مجله پریها، زبان طراحی Material You گوگل از سیستم عامل اندروید 12 در دسترس بوده اما اگر از کاربران گوشی های هوشمند رده پایین با سیستم عامل اندروید گو باشید، این زبان طراحی نو برای گوشی شما ارائه نشده است. اکنون اما بالاخره گوگل تصمیم گرفته تا قابلیت های مجذوب کننده زبان طراحی نو Material You را در دسترس کاربران این گوشی ها نیز قرار دهد. به همین علت، نسخه نو اندروید 13 گو برای اولین بار زبان طراحی نو Material You را به گوشی های اقتصادی می آورد و قابلیت های مجذوب کننده آن نظیر هماهنگی رنگ های بخش های مختلف سیستم عامل با رنگ اصلی مربوط به تصویر پس زمینه می تواند ظاهر نوی به این گوشی های هوشمند ببخشد.

اندروید 13 گو طراحی Material You را به گوشی های رده پایین می آورد

سیستم عامل اندروید 13 گو همچنین علاوه بر به روزرسانی های ظاهری، از لحاظ نرم افزاری نیز سیستم شما را به روز خواهد کرد. این نسخه تازه سیستم عامل، آپدیت سیستم گوگل پلی را در قالب یک پلتفرم کامل به قابلیت های خود اضافه کرده که کاربران با استفاده از آن می توانند به روزرسانی های مهم را به راحتی دریافت کنند. این قابلیت همچنین در زمان پیدا شدن حفره های امنیتی در یک اپلیکیشن بسیار کاربردی خواهد بود و بدون اشغال کردن حافظه داخلی بسیار کم گوشی های رده پایین، آن را به روزرسانی می کند.

این سیستم عامل تازه قابلیت Discover را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد تا به آن ها کمک کند آنچه که می خواهند را بر اساس علایق و ویژگی های مورد نیازشان مورد بررسی قرار دهند. این ویژگی تازه، همواره علایق کاربر را بر اساس جستجوهای آن طبقه بندی کرده و فعالیت خود را بر آن منطبق می کند تا محتوای مدنظر و مورد علاقه شما را از بین اطلاعات قدیمی و تازه، دقیق تر انتخاب کند.

گوگل چندین ویژگی از سیستم عامل اصلی اندروید 13 را به اندروید 13 نسخه گو اضافه کرده تا کاربران گوشی های پایین رده نیز تجربه خوبی از قابلیت های این سیستم عامل داشته باشند. یکی از این قابلیت ها، درخواست مجوز برای نمایش نوتیفکیشن ها است. به لطف اضافه شدن این قابلیت، اپ های تازه برای نمایش نوتیفیکیشن باید از کاربران اجازه بگیرند و آن ها می توانند در همان ابتدای کار نوتیفکیشن اپ های دلخواه خود را قطع کنند.

از دیگر قابلیت های تازه سیستم عامل اندروید 13 گو که از نسخه اصلی اندروید 13 گرفته شده می توان به انتخاب زبان برای اپلیکیشن های مختلف اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت بسیار کاربردی در اندروید 13 گو قادر خواهید بود زبان فقط اپلیکیشن های دلخواه خود را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر زبان گوشی شما انگلیسی است، می توانید به راحتی زبان تعدادی از اپ ها را از طریق تنظیمات سیستم عامل به فارسی تغییر دهید و برای این کار دیگر نیاز نیست در بخش تنظیمات اپلیکیشن موردنظر زمان زیادی را برای پیدا کردن این گزینه اختصاص دهید.

آن طور که گفته می شود این نسخه از سیستم عامل اندروید تا سال 2023 در دسترس نخواهد بود، اما گوگل از آن به عنوان یک پیشرفت نرم افزاری بسیار بزرگ در گوشی های رده پایین یاد کرده که قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. اکنون بیش از 250 هزار گوشی هوشمند اندرویدی از سیستم عامل اندروید گو بهره می برند. گوگل همچنین ادعا کرده که با تنظیمات تازه حریم خصوصی این سیستم عامل به کاربران اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر حریم خصوصی خود داشته باشند و به آن ها لیستی از اپلیکیشن هایی که به داده های حساس دسترسی دارند ارائه می دهد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4726

به "اندروید 13 گو طراحی Material You را به گوشی های رده پایین می آورد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اندروید 13 گو طراحی Material You را به گوشی های رده پایین می آورد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 13 گو طراحی Material You را به گوشی های رده پایین می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید