نمایشگر 90 هرتزی گوگل پیکسل 4 در کدهای اندروید 10 تایید شد

به گزارش مجله پریها، دیگر بر کسی پوشیده نیست که گوگل قصد دارد به زودی دو گوشی پرچمدار جدید خود را با نام های پیکسل 4 و پیکسل 4 اکس ال عرضه کند. حدود یک ماه پیش گزارشی داشتیم که می گفت این گوشی ها، قرار است نمایشگر 90 هرتزی داشته باشند.حالا که اندروید 10 عرضه شده، توسعه دهندگان از کد های آن تایید کرده اند که پرچمدار بعدی گوگل چنین نمایشگری دارد.

نمایشگر 90 هرتزی گوگل پیکسل 4 در کدهای اندروید 10 تایید شد

این خبر را توسعه دهندگانی که در وب سایت XDA Developers هستند و به سورس کد اندروید 10 دسترسی داشته اند، اعلام کرده اند. در این کد ها درواقع تعیین شده که سیستم عامل بخشی مربوط به تشخیص فریم ریت محتوای در حال پخش دارد. اگر فریم ریت ویدیو یا محتوا بالا باشد، نمایشگر روی حالت 90 هرتز می رود اما اگر این چنین نباشد، روی حالت 60 هرتز می رود تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

این کد ها به تنهایی ثابت نمی کنند که پیکسل 4 قرار است با نمایشگر 90 هرتزی عرضه شود. درواقع گوگل مدام کد های AOSP را تغییر می دهد و به روز می کند و این چیز جدیدی نیست. اما یک کامنت در این کدها قابل مشاهده است که پس از این خبر، از سورس کد AOSP اندروید 10 حذف شده است.

این کد تعیینا درباره دکمه ای برای فعال کردن حالت 90 هرتز توضیح می دهد. اما یک نکته در این کامنت وجود دارد و آن این است که به دستگاه های P19 اشاره شده است. P19 اسم کد پیکسل 4 است که P اشاره به Pixel دارد و 19 هم مربوط به سال یعنی 2019 است. درواقع P19 همان گوشی پیکسل 2019 است که به آن اشاره شده است.

با جست وجوی بیشتر در این کدها، متوجه شده ایم که گوگل می خواهد دکمه فعال کردن 90 هرتز را در بخش Developer Options در گوشی پیکسل 4 قرار دهد. زمانی که سیستم عامل را از این بخش بگذارید روی 90 هرتز، یک علامت سبز رنگ در نوار Statur Bar ظاهر می شود. زمانی هم که بگذارید روی 60 هرتز اجرا شود، همان علامت به رنگ قرمز در می آید. دلیل وجود چنین چیزی این است که بتوانیم ببینیم کدام اپلیکیشن ها 90 هرتز اجرا می شوند و کدام یک از آن ها، 60 هرتز. در مجموع این دکمه فقط برای بررسی توسعه دهندگان است و بدون فعال کردن آن، خود گوشی سعی می کند به صورت هوشمندانه، هرجا که لازم است از نرخ تجدید 90 هرتز نمایشگر استفاده کند و هرجا که لازم نیست، روی 60 هرتز سوییچ کند.

گوشی پیکسل 4 انتظار می رود با یک نمایشگر 5.7 اینچی OLED با رزولوشن 1080P+ عرضه شود. گوشی پیکسل 4 اکس ال هم نمایشگر بزرگ تر 6.3 اینچی OLED با رزوولشن 1440P+خواهد داشت. مدل کوچک تر باتری 2800 میلی آمپری دارد که کمتر از بسیاری از گوشی ها است و مدل بزرگ تر، با باتری 3700 میلی آمپری عرضه می شود. همچنین هر دو گوشی گفته شده که با پردازنده اسنپدراگن 855 و 6 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد و اندروید 10 هم از روز اول روی آن ها نصب خواهد شد.

جدا از این موارد، امسال اولین سالی خواهد بود که یک گوشی پیکسل با دوربین دوگانه عرضه می شود. گفته شده دوربین دوم یک سنسور 16 مگاپیکسلی دارد و لنزی با قابلیت زوم در جلوی آن قرار گرفته است. در بخش جلویی گوشی و در لبه بالایی نمایشگر نیز قرار است شاهد سنسورهایی شبیه به Face ID اپل باشیم. در کنار این سنسورها نیز سنسورهای رادار Soli قرار می گیرند که پیش تر راجع به آن ها خوانده ایم. شما درباره پیکسل 4 چه فکر می کنید؟ آیا بالاخره امسال گوگل می تواند به فروش مورد انتظار خود از پرچمدارانش برسد؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2828

به "نمایشگر 90 هرتزی گوگل پیکسل 4 در کدهای اندروید 10 تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر 90 هرتزی گوگل پیکسل 4 در کدهای اندروید 10 تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید