انتقاد از خارج شدن جام تختی از رنکینگ و تقدیم میزبانی جام جهانی به روسیه

به گزارش مجله پریها، رییس هیات کشتی خراسان رضوی در نامه ای به سرپرست فدراسیون کشتی از موضع فدراسیون درباره خارج شدن کشتی فرنگی جام تختی از سیستم رنکینگ و هم چنین گرفته شدن میزبانی جام جهانی کشتی آزاد از ایران انتقاد کرد.

انتقاد از خارج شدن جام تختی از رنکینگ و تقدیم میزبانی جام جهانی به روسیه

به گزارش خبرنگاران،مسعود ریاضی رییس هیات کشتی خراسان رضوی در نامه خود به حمید بنی تمیم، سرپرست فدراسیون کشتی از سیاست فدراسیون کشتی در قبال خارج شدن کشتی فرنگی جام تختی از سیستم رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی و هم چنین گرفته شدن میزبانی جام دنیای کشتی آزاد از ایران و شهر مقدس مشهد و دادن آن به روسیه انتقاد و تاکید نمود تصمیم گیری درباره چنین مواردی لازم بود با نظر اعضا مجمع فدراسیون صورت پذیرد.

وی در نامه خود تاکید نمود خارج شدن جام تختی از سیستم رنکینگ باعث کاهش سطح کیفی این رقابت ها خواهد شد و بر خلاف سال گذشته عنوان داران دنیا و المپیک در این تورنمنت حاضر نخواهند شد.

متن و تصویر نامه مسعود ریاضی به سرپرست فدراسیون کشتی به توضیح زیر است:

جناب آقای دکتر بنی تمیم

سرپرست محترم فدراسیون جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراما ضمن تشکر از زحماتی که در این روزهای حساس برای کشتی می کشید به عنوان عضو کوچکی از مجمع کشتی بر خود لازم می دانم تا موارد زیر را به استحضار جنابعالی و اعضاء مجمع برسانم.

بر اساس بند 5 ماده 7 از اساس نامه فدراسیون ورزشی آماتوری کشتی جمهوری اسلامی ایران تصویب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و تقویم ورزشی و خط مشی فدراسیون از وظایف مجمع محترم است. به نظر می رسد در برخی از تصمیماتی که اخیرا تخاذ نموده اید توجه کافی به این بند نشده است که اهم آن ها به قرار زیر هستند:

1- همان طور که مستحضرید مسابقات جام تختی یکی از معدود مسابقات رنکینگ دار بود که از افتخارات کشتی ایران به حساب می آمد. اخیرا همان طور که خود در سمینار مورخ پنجم دی ماه 97 اظهار نموده اید صرفا به درخواست مربیان تیم ملی این مسابقات را از حالت رنکینگ خارج نموده اید که موجب بی اعتبار شدن جام و باعث شگفتی بسکمک از کارشناسان و اهل فن شده است. به نظر می رسد تصمیم گیری در این خصوص صرفا یک مساله فنی نیست و باید با نظر اعضا مجمع انجام می شد. ضمن این که به لحاظ فنی نیز، کشتی ایران با خارج شدن جام های تختی از سیستم رنکینگ، فرصت حضور چندین قهرمان المپیک و دنیا و رقابت آن ها با کشتی گیران ایرانی را از دست داد. فرصتی که در جام تختی در کشتی فرنگی در سال96 در ماهشهر بوجود آمد. اکنون بازگرداندن جام دنیا پهلوان به سیستم رنکینگ شاید سال ها طول بکشد.

2- همان طور که باز هم مستحضرید در زمان حضور آقای رسول خادم، تفاهم نامه ای بین شهرداری مشهد مقدس و فدراسیون منعقد شد تا مبلغ دوازده میلیارد ریال توسط شهرداری مشهد برای برگزاری جام دنیای کشتی آزاد در مشهد در اسفندماه آتی پرداخت گردد و علاوه بر آن بخش عمده ای از درآمد تبلیغ نیز به فدراسیون تخصیص می یافت و مسئله ای از نظر مالی برای برگزاری جام وجود نداشت. در مذاکرات تلفنی به اینجانب اعلام کردید که کمیته فنی اتحادیه به خاطر آن که رییس قبلی تاریخ میزبانی را عوض نموده، میزبانی را از ما گرفته است. بعدا پس از اظهارات جناب دودانگه - که در پس دادن میزبانی با شما هماهنگ بوده است - در سمینار رییسان هیات ها اظهار نموده اید که مشکل مالی داشته اید. در هر صورت ضمن این که اینجانب بحث مالی را منتفی می دانم و از سویی دیگر تاریخ را نیز تغییر نداده بودیم تصمیم گیری در این خصوص را در صلاحیت مجمع می دانم. علاوه بر آن عنوان کردید که مقررات جام تغییر نموده و ایران نمی تواند در جام آتی شرکت بکند. می دانید که این مساله مصوب کمیسیون فنی اتحادیه است و نه هیات رییسه اتحادیه! عملا با این عقب نشینی تصمیم گیری را برای هیات رییسه اتحادیه ساده تر نموده اید که به راحتی ایران را از جام آتی حذف کند. جامی که ایران سال ها در آن قهرمان می شد و به نوعی التیام آلام مردمان مان در میان این فشارهای اقتصادی بود و به نظر من از نظر سیاسی و اجتماعی اهمیت بسیار داشت.

در خاتمه خاطرنشان می کنم اعضای مجمع همیشه در کنار فدراسیون بوده اند و حیف است که فدراسیون ارتباط خودش را با ایشان برای اخذ نظرات مشورتی کمرنگ کند که به قول حافظ عزیز:

ما ز یاران چشم کمک داشتیم

با سپاس

رییس هیات کشتی خراسان رضوی

مسعود ریاضی

رونوشت:

اعضاء محترم مجمع کشتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2092

به "انتقاد از خارج شدن جام تختی از رنکینگ و تقدیم میزبانی جام جهانی به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از خارج شدن جام تختی از رنکینگ و تقدیم میزبانی جام جهانی به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید