افزایش واردات کفش از چین، تورم صنعت چرم و کفش به 7.8 درصد رسید

به گزارش مجله پریها، رئیس جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران گفت: ورود کالاهای قاچاق به طوری رسمی و غیررسمی به کشور 50 درصد کاهش یافته و تنها تولیدکنندگان داخلی گرفتار رکود و بیکاری در بازار نیستند.

افزایش واردات کفش از چین، تورم صنعت چرم و کفش به 7.8 درصد رسید

با ما همراه باشید و با قیمت های تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، علی لشگری در ششمین همایش ملی چرم و کفش و صنایع وابسته ایران، با بیان اینکه رکود بر تمامی واحدهای صنفی تأثیرگذار است، گفت: رکود موجود در ایران باعث شده که میزان واردات کالای خارجی به ایرانی نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نبود قدرت خرید، ورود کالاهای قاچاق به طور رسمی و غیررسمی به کشور 50 درصد کاهش یافته است، اضافه نمود: روکود و بیکاری در کشور باعث شده که نه تنها کالای فراوری داخل، بلکه کالای وارداتی و قاچاق نیز مشتری نداشته باشد.

رئیس جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران، از افزایش میزان واردات کفش از چین اطلاع داد و توضیح داد: بیش از 88 درصد واردات و قاچاق کفش از چین است که با یک هدف منظم و برنامه ریزی شده به دنبال افزایش فروش و قاچاق به ایران هستند.

لشکری با بیان اینکه میزان تورم در کشور به 9، 7 درصد کاهش یافته است، اعلام کرد: در گذشته میزان تورم در صنف کفش بیشتر از تورم کشوری بود، اما خوشبختانه با کاهش میزان تورم کشوری، تورم صنعت چرم و کفش به 7، 8 درصد رسیده است.

وی اضافه نمود: با پایین بودن نرخ تورم صنعت چرم و کفش از تورم کشور، نشان از کاهش رکود بوده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحولاتی در حوزه چرم و کفش باشیم.

رئیس جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران، از میزان پایین بودن کیفیت جنس چرمی در کفش های صادراتی اطلاع داد و توضیح داد: در بین 100 جفت کفش، تنها 5 جفت کفش چرمی صادر می گردد که این میزان در بین صادرات کفش بسیار اندک است.

وی اضافه نمود: میزان ارزش اضافه نموده در کفش های چرمی بیشتر بوده و با صادرات کفش های چرمی، علاوه بر جلب توجه در حوزه صادرات، به چرخه اقتصاد نیز یاری به سزایی خواهد نمود.

لشکری با بیان اینکه صادرات در حوزه کفش های چرمی، باعث افزایش میزان فروش در بین فراوریکنندگان چرم و فرش بوده است، توضیح داد: اگر صنفی به جز افزایش کیفیت عمل کند، مطمئناً دچار مسائل جدی در فرایند فراوری خواهد شد.

وی در سرانجام بابیان اینکه آماده ایم زیرساخت ها را برای فراوریکنندگان فراهم سازیم، گفت: با افزایش عناصر بهره وری و میزان کیفیت فراوریات چرم و کفش، می توانیم زمینه صادرات کفش و چرم از کشور را آماده کنیم و در کنار فراوریکنندگان، دولت نیز آماده است تا بسترهای لازم را فراهم سازد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3211

به "افزایش واردات کفش از چین، تورم صنعت چرم و کفش به 7.8 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش واردات کفش از چین، تورم صنعت چرم و کفش به 7.8 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید