افزایش ریسک بیماری ام اس در افراد سیگاری

به گزارش مجله پریها، سمینار یک روزه گفت وگوی پزشکی MED TALK با محوریت بیماری ام اس و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار گردید.

افزایش ریسک بیماری ام اس در افراد سیگاری

به گزارش خبرنگاران، سمینار یک روزه گفت وگوی پزشکی امروز 14 مهر با حضور نائب رئیس انجمن ام اس ایران، معاونین، اساتید و دانشجویان دانشگاه و مدیر انجمن ام اس شهرستان جهرم با محوریت بیماری ام اس در سالن شهید قادری دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار گردید.

معاون پژوهشی و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این باره گفت: هدف از برگزاری این سمینار، آشنایی دانشجویان با مفاخر علمی و تازه های پزشکی در زمینه های تخصصی و ایجاد انگیزه و ایده های پژوهشی و علمی در دانشجویان و اساتید است.

کاووس صلح جو برقراری تعامل و ارتباط دانشجویان و اساتید دانشگاه با مراکز علمی و تحقیقاتی دیگر موسسات و دانشگاه ها را از دیگر علل برگزاری این سمینار برشمرد و اضافه نمود: حضور افراد پر افتخاری چون دکتر محمدعلی صحرائیان و برگزاری این چنین سمینارهایی می تواند در بحث پژوهشی و تحقیقاتی کمک بسیار خوبی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه در زمینه پویاترشدن تحقیقات پژوهشی باشد.

محمدعلی صحرائیان، نائب رئیس انجمن ام اس ایران با اشاره به شیوع ام اس در ایران گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، ریسک شیوع ام اس در ایران متوسط است، اما در چند سال اخیر با توجه به تغییر شرایط محیطی و نوع تغذیه افراد آمار افزایش بیماران ام اس جهشی رو به بالا داشته است.

وی محیط و ژنتیک را دو فاکتور مهم در ابتلا به بیماری ام اس دانست و اعلام نمود: شهرنشینی، زندگی آپارتمانی، آلایندگی های محیطی و نوع تغذیه از عوامل محیطی است که سیستم ایمنی فرد را تحریک و تأثیر زیادی در مبتلا شدن فرد به بیماری ام اس دارد.

به گفته وی، استعمال سیگار، ریسک ابتلا به بیماری ام اس را افزایش می دهد و یکی از اهرم های مبارزه با بیماری های خودایمنی و ام اس، نکشیدن سیگار است.

این متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ ام اس گفت: ریسک بیماری ام اس در افراد سیگاری که یکی از اعضای خانوادشان مبتلا به این بیماری باشد بسیار زیاد است.

صحرائیان نقش تغذیه را در ابتلا به بیماری ام اس مهم دانست و اعلام نمود: متأسفانه سن ابتلا به ام اس در ایران به زیر 18 سال و به نوجوانان رسیده است و خانواده ها به خصوص آن هایی که دارای بیمار ام اس هستند باید ویتامین D خود و فرزندانشان را چک و در سطح نرمال نگه دارند.

این سمینار علمی توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 587

به "افزایش ریسک بیماری ام اس در افراد سیگاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ریسک بیماری ام اس در افراد سیگاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید