22 کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه اندازی شد

به گزارش مجله پریها، 22 کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد تا ارتباط میان مراکز علمی و تحقیقاتی و صنایع رونق گیرد.

22 کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، 22 کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد تا ارتباط میان مراکز علمی و تحقیقاتی و صنایع رونق گیرد. این کانون ها در حوزه های مختلفی فعال هستند تا با فعالیت خود ورود و نفوذ ایده های فناورانه به این حوزه ها سرعت دهند.

راه اندازی کانون ها اقدامی برای سرعت بخشیدن به فراوری محصولات ایران ساخت است. در این صورت مسائل و چالش های پیش روی صنایع مختلف با ایده و نوآوری پژوهشگران و نیروی انسانی کارآمد و متخصص برطرف می گردد. البته این کانون ها علاوه بر ایجاد این هم افزایی و ارتباط، برگزاری آموزش های تخصصی، برگزاری نشست و ارائه مشاوره های تخصصی در هر حوزه را هم انجام می دهند تا شاهد رونق بازار محصولات ایران ساخت باشیم.

دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی این کانون ها در استان های مختلف حمایت نموده است تا شبکه دانش، صنعت و بازار در نظام ملی نوآوری با سرعت بیشتری شکل گیرد.

بعلاوه رسیدگی به پرونده های تأسیس کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، برنامه ریزی، پشتیبانی و راهنمایی کانون ها و نظارت و ارزیابی بر کانون ها بعضی از وظایف این دفتر است.

نخستین کانون در دور نو در سال 95 راه اندازی شد و طی این سال ها تعداد آن ها به 22 رسید. البته پیشنهاد راه اندازی تعداد 8 کانون هم مطرح است آن هم برای حوزه هایی، چون مواد معدنی، صنعت پتروشیمی، تجهیزات ورزشی، صنعت یادگیری و درمان های نوین.

کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه های گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ های قیمتی، آبزیان، حمل و نقل ریلی شهری، فرش دستباف، تجهیزات آزمایشگاهی، زنبور عسل، رنگ و رزین، مدیریت پسماند و بازیافت، امنیت فضای تبادل اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، مرغ و طیور، گردشگری، قندو شکر، بسته بندی، زرشک و عناب، لوازم خانگی، صنعت ساختمان و آب و فاضلاب بعضی از عناوین این کانون های فعال هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4384

به "22 کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید