اسلام آباد ادعای پنتاگون درباره پایگاه های چینی را رد کرد

به گزارش مجله پریها، اسلام آباد - خبرنگاران - دولت پاکستان ادعای اخیر پنتاگون مبنی بر تصمیم چین برای احداث پایگاه های نظامی در پاکستان را تکذیب کرد.

اسلام آباد ادعای پنتاگون درباره پایگاه های چینی را رد کرد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفت وگو با رسانه های محلی در شهر مولتان، ادعاها در باره ساخت پایگاه های نظامی چین در کشورش را بی اساس دانست.

وی گفت: چنین ادعاهایی بی اساس از سوی دشمنان پاکستان پخش می گردد.

روزنامه گاردین به نقل از وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که چین به بهانه محافظت از سرمایه گذاری هایش در پروژه جهانی یک کمربند- یک جاده در صدد افزایش پایگاه های نظامی خود در سراسر جهان از جمله پاکستان است.

گاردین در ادامه نوشت، پکن در حال حاضر یک پایگاه نظامی در خارج از کشور دارد که این پایگاه در جیبوتی قرار گرفته است؛ اما شواهد حاکی ازاین است که چین خواستار گسترش این پایگاه ها به دیگر کشورها از جمله پاکستان است.

پنتاگون در گزارش سالانه خود در خصوص پیشرف های نظامی و امنیتی چین اظهار داشت: پیشرفت چین در پروژه هایی نظیر یک کمربند - یک جاده به احتمال زیاد منجر به گسترش پایگاه های نظامی این چین در دیگر کشورها به منظور تامین امنیت این پروژه ها خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است که چین در پی ایجاد پایگاه های نظامی اضافی در کشورهایی همچون پاکستان است که با آنها روابط محبت آمیز، منافع استراتژیک مشابه و سابقه ای میزبانی نیروهای خارجی در آن کشور وجود داشته باشد.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2328

به "اسلام آباد ادعای پنتاگون درباره پایگاه های چینی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلام آباد ادعای پنتاگون درباره پایگاه های چینی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید