اختلاف نظر شدید کانادایی ها درباره سرانجام پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری از سوی دولت

به گزارش مجله پریها، کانادایی ها نظرات متفاوتی درباره لزوم خاتمه دادن به پرداخت یاری اقتصادی اضطراری دولت فدرال (CERB) دارند.

اختلاف نظر شدید کانادایی ها درباره سرانجام پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری از سوی دولت

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط Maru/BLUE صورت گرفته نشان می دهد که چهل و هشت درصد از پاسخ دهندگان گفته اند دولت باید با انتها دادن به CERB مخارج خود را کاهش دهد، آن هم بدون توجه به اینکه این کار چه اثری ممکن است بر مردم داشته باشد. در عین حال 52 درصد مخالف این حرکت بودند.

در این نظرسنجی تعیین شد میان استان ها تفاوت چشمگیری از این بابت وجود دارد. در حالی که در کبک 57 درصد، در آلبرتا 52 درصد و در بریتیش کلمبیا 51 درصد گفتند وقت اتمام CERB فرا رسیده است، اما اکثریت چشمگیر 80 درصدی ساکنان انتاریو مخالف این کار بودند و بعد از آن مانیتوبا/ساسکچوان با 61 درصد و آتلانتیک کانادا با 55 درصد قرار داشتند.

جان رایت معاون شرکتی که نظرسنجی را برگزار نموده گفت ساکنان کبک به این دلیل بیشتر از همه از اتمام CERB حمایت می نمایند که بیشتر از همه مشتاق رونق دوباره اقتصاد، به مدرسه فرستادن بچه ها و خرید کردن هستند. اما به باور او باید آنالیز بیشتری درباره باز کردن دوباره اقتصاد انجام گردد.

وی گفت: اشتیاق بسیاری برای باز کردن اقتصاد، سر کار برگرداندن مردم، داشتن درآمد کامل و بدهی کمتر برای کشور هست، اما نیازمند تدابیر ایمنی و یک بازه انتقال کافی هم هستیم. فکر نمی کنم هنوز این بحث که باید با مردم چه کار کنیم را انجام داده باشیم چون اگر تور حفاظتی را بردارید و زیرش زمین باشد، استخوان های بسیاری شکسته خواهد شد.

بعد از فشار احزاب اپوزیسیون، بیل مورنو وزیر فایننس یک گزارش اقتصادی از مخارج دولت منتشر کرد. در این گزارش تعیین شد که هزینه کل برنامه های حمایتی فدرال 212 میلیارد دلار و حمایت اعتباری و نقدینگی 686 میلیارد دلار بوده است.

انتظار می رود در نتیجه ادامه مخارج مرتبط با کووید-19، دولت فدرال در سال آینده 343 میلیارد دلار کسری بودجه داشته باشد. این افزایش کسری به خاطر هزینه های بالاتر از انتظار CERB و برنامه یارانه دستمزد اورژانسی کانادا است. انتظار می رود که بدهی کل کانادا در سال 2021 به 1.06 تریلیون دلار برسد.

نظرسنجی نشان داد 76 درصد از پاسخ دهندگان بسیار نگران اثر این بدهی بر مردم در طولانی مدت هستند.

افرادی که بیشترین نگرانی را داشتند متعلق به آلبرتا (80 درصد) و بعد از آن مانیتوبا، ساسکچوان و آتلانتیک کانادا (77 درصد)، کبک و انتاریو (76 درصد) و بریتیش کلمبیا (72 درصد) بودند.

همچنین 74 درصد از پاسخ دهندگان گفتند عمیقا نگران اثر این کسری و بدهی روی اقتصادیات شان هستند. افرادی که بیشترین نگرانی را داشتند اهل آتلانتیک کانادا با 77 درصد بودند و بعد از آن آلبرتا، مانیتوبا و ساسکچوان با 76 درصد، بریتیش کلمبیا با 75 درصد، کبک با 73 درصد و انتاریو با 72 درصد قرار گرفتند.

نظرسنجی همچنین نشان داد 60 درصد از پاسخ دهندگان بیشتر نگران زنده ماندن امروز هستند تا اندازه بدهی دولت در آینده. 21 درصد هم گفتند اگر پول برنامه های حمایتی را در آینده دریافت ننمایند ممکن است خانه شان را از دست بدهند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3683

به "اختلاف نظر شدید کانادایی ها درباره سرانجام پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری از سوی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر شدید کانادایی ها درباره سرانجام پرداخت یاری اقتصادی 2000 دلاری از سوی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید