آلمان حضور نظامی خود در عملیات های خارجی را تقویت می کند

به گزارش مجله پریها، وزیر دفاع آلمان از تصمیمات خود برای افزایش حضور نظامی ارتش این کشور در عملیات های خارجی خبر دارد.

آلمان حضور نظامی خود در عملیات های خارجی را تقویت می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگرت کرامپ- کارن بائر، وزیر دفاع آلمان در گفتگو با روزنامه زوددویچه سایتونگ تاکید کرد که می خواهد حضور نظامی ارتش آلمان در عملیات های خارجی را پر رنگ تر کند.

وی در این باره گفت که ما باید در آینده آشکارا با این واقعیت برخورد کنیم که آلمان هم مانند هر کشور دیگر این جهان منافع استراتژیک خود را داریم. جمهوری فدرال آلمان مانند هیچ کشور دیگری تا این حد وابسته به تجارت آزاد مبتنی بر قوانین و راه های تجارت باز نیست.

وی تاکید کرد که در این باره در کنفرانس امنیت مونیخ سال 2014 اجماعی حاصل شده است. در آن زمان یوآخیم گاوک به عنوان رئیس جمهور آلمان، اشتاین مایر به عنوان وزیر امور خارجه و فون در لاین به عنوان وزیر دفاع به اتفاق آراء گفتند که آلمان باید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرد. این انتظاراتی بود که در مونیخ بیدار شد اما تا کنون محقق نشده است.

وزیر دفاع آلمان در ادامه گفت که در سال های گذشته ما اغلب به اندازه کافی فعال عمل نمی کردیم. آلمان باید در آینده خود ابتکارعمل را به دست گیرد و محرک و انگیزه ارائه داده و گزینه نشان دهد. آلمان باید آماده باشد که هزینه های سیاسی، مالی و اخلاقی آن را هم پرداخت کند. تنها این گونه است که آلمان می تواند از یک محیط بین المللی منطبق با ارزش ها و علایق ما حمایت کند.

وی در عین حال تاکید کرد که او می داند این کار چقدر سخت است و قربانیان زیادی را می طلبد، با این حال ما باید خود را برای این منظور آماده کنیم که مسائل در آینده بیشتر به ما مربوط می شود.

ارتش آلمان در حال حاضر با حدود 4200 نیرو در عملیات های خارجی فعالیت دارد. از مهم ترین این عملیات ها در افغانستان و مالی با تقریبا هزار نیرو در هر منطقه است. تنها در عملیات نظامی در افغانستان تا به حال حدود 58 نیروی نظامی کشته شده اند. در مجموع ارتش آلمان در حال حاضر در 17 ماموریت خارجی مشارکت دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3003

به "آلمان حضور نظامی خود در عملیات های خارجی را تقویت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان حضور نظامی خود در عملیات های خارجی را تقویت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید