آشنایی با ماسک دارچین و عسل (ماسک دارچین و آبلیمو)

به گزارش مجله پریها، ماسک دارچین و عسل و ماسک دارچین و آبلیمو از بهترین ماسک های طبیعی برای درمان انواع جوش و آکنه می باشند. در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید.

آشنایی با ماسک دارچین و عسل (ماسک دارچین و آبلیمو)

آکنه (acne volgris) نوع معمول جوشهای صورت است که در اثر مسدود شدن غدد چربی پوست توسط باکتریها ایجاد میگردد و افراد زیادی در دنیا از آن رنج میبرند، عسل با دارا بودن خاصیت ضد باکتریائی قوی یکی از بهترین ماسکهای صورت در بر طرف کردن آکنه است، همچنین دارچین باعث از بین بردن رادیکالهای آزاد روی پوست میگردد، ماسک دارچین و عسل، علاوه بر داشتن نتایج خیلی خوب برای برطرف جای جوش و پیشگیری از بروز آکنه، در صورت مصرف مداوم باعث جلوگیری از پیری پوست شما میگردد.

طرز تهیه و نحوه کاربرد ماسک دارچین و عسل

این ماسک برای مقابله با آکنه یا جوش صورت عالی بوده، یکی از ارزانترین و بهترین ماسکهای طبیعی برای از بین بردن جای آکنه و مقابله با جوش صورت، بدون استفاده از لیزر و یا استفاده از داروها و لوسیونهای شیمیائی و به تبع آن درمانهای پرهزینه است و معمولا برای پوستهای چرب استفاده میگردد، البته برای پوستهای دیگر هم میتوان از آن استفاده نمود. این ماسک قابل خوردن است و برای بدن بسیار مفید میباشد.

ترکیبات مورد احتیاج: پودر دارچین 3 قاشق چایخوری و عسل به مقدار لازم

روش تهیه و استفاده: دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا یک مرهم قابل استفاده به شکل خمیر به دست آید. شما میتوانید ماسک را در نواحی جوش زده و یا کل صورت اعمال کنید، بهترین زمان استفاده از ماسک دارچین و عسل، قبل از خواب میباشد. خمیر حاصل شده را با کمی آب مخلوط نموده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. این ماسک را قبل از خواب بهره ببرید و صبح زود با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. این ماسک برای برطرف جوش صورت، باید برای دو هفته مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود اینکه ماسک دارچین و عسل نتایج خیلی خوبی برای برطرف جای جوش دارد اما شما باید شکیبا باشید چون نتایج آن به صورت آنی نیستند.

طرز تهیه و نحوه کاربرد ماسک دارچین و آبلیمو

دانه های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست هستند. هنگامی که سلول های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو نزدیک به سطح پوست تجمع می نمایند، دانه های سرسیاه تشکیل و به تدریج بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می شوند. تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله فراوری چربی بیش از حد طبیعی در پوست، ترشح بیش از حد هورمون های مردانه (آندروژن ها)، استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست، رطوبت و آلاینده های زیست محیطی، استرس و آلرژی.

ترکیبات مورد احتیاج: پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری و آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده: یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط کنید و روی مناطق موردنظر یعنی جاهایی که دانه های سرسیاه دارد، بگذارید. بعد از اینکه محلول روی صورت خشک شد با آب گرم آن را بشویید. اسیدیته موجود در آبلیمو می تواند یاری فراوانی به درمان و بیرون کشیدن این دانه های سرسیاه کند.

طرز تهیه و نحوه کاربرد ماسک دارچین و روغن زیتون

دارچین مادهای است که می تواند خون را به سطح پوست بیاورد و در نتیجه پوست را فربهتر و کمی گوشتالو نشان دهد، به همین دلیل استفاده از ان برای محو چین و چروک صورت مفید است.

ترکیبات مورد احتیاج: 3 قطره روغن دارچین و 2 قاشق غذاخوری وازلین یا روغن زیتون

روش تهیه و استفاده: برای تهیه این ماسک 3 قطره از روغن دارچین را با 2 قاشق غذاخوری وازلین یا روغن زیتون ترکیب کنید و سپس این مخلوط را روی خطوط ریز روی صورتتان بمالید تا پوست کمی بالا بیاید و این خطوط تا حدی محو شوند. از این ماسک میتوانید برای چروکهای دور لب و گوشه چشم بهره ببرید. استفاده ترکیبات این ماسک به عنوان حجم دهنده لب نیز مفید است.

موارد احتیاطی استفاده از انواع ماسک دارچین

در استفاده از هر کدام از انواع ماسکهای دارچین، ضروری است دقت گردد چنانچه به هر کدام از مواد تشکیل دهنده این ماسکها، حساسیت دارید قبل از اعمال و استفاده آن بر صورتتان، مقدار کمی از آن را بر روی بازوی خود بمالید و مدتی صبر کنید و اگر نشانه های حساسیت مثل قرمز شدگی، جوش قرمز و غیره ایجاد شد، ماسک را بر صورت خود اعمال نکنید. همچنین ضروری است دقت گردد که به هیچ وجه در اطراف چشم از دارچین استفاده نکنید چون اگر به چشم برسد موجب سوزش می گردد.

منبع: setare.com
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3650

به "آشنایی با ماسک دارچین و عسل (ماسک دارچین و آبلیمو)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ماسک دارچین و عسل (ماسک دارچین و آبلیمو)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید