تاثیر باکتری های دهان بر سلامت ریه ها

به گزارش مجله پریها، متخصصان علوم پزشکی در مطالعه ای به آنالیز تاثیر عدم رعایت بهداشت دهان بر سلامت تنفسی سالمندان در ژاپن پرداختند.

تاثیر باکتری های دهان بر سلامت ریه ها

به گزارش خبرنگاران، در این آنالیز آنها به اهمیت میکروبیوم زبان در حفظ سلامت تنفسی پی بردند. به گفته محققان ژاپنی میکروبیوم دهان در حفظ سلامت عمومی حائز اهمیت است زیرا باکتری که جذب می کنیم بر تمامی جنبه های سلامت بدن تاثیر می گذارد.

محققان همچنین پیش از این بر ارتباط بین میکروبیوم روده و سرطان، چاقی، بیماری قلبی، افسردگی، اضطراب و دیگر بیماری ها تاکید نموده بودند.

متخصصان ژاپنی بر اساس مطالعات جدید اظهار داشتند: باکتری ها در میکروبیوم زبان به روده ها راه پیدا می نمایند و افراد مسن بیشتر محتمل است برخی از این میکروارگانیسم ها را از طریق تنفس وارد بدن نمایند. همچنین مشکلاتی از قبیل مشکل در بلع غذا باعث می گردد افراد مسن به طور اتفاقی باکتری را فرو برده که به بروز عفونت های ریوی از قبیل ذات الریه منجر می گردد.

محققان ژاپنی به منظور آنالیز تاثیر بهداشت دهان بر سلامت افراد مسن به مطالعه روی ترکیب میکروبیوم زبان 506 نفر پرداختند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در آنالیز های انجام گرفته مشاهده کردند افراد مسنی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی نمایند به هم ریختگی همزیستی میکروبیوم ها در دهان آنها بیشتر رخ می دهد که باعث می گردد با فرو بردن آنها، این میکروبیوم ها وارد بدن شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 380

به "تاثیر باکتری های دهان بر سلامت ریه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر باکتری های دهان بر سلامت ریه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید