41 گروه نمایشی در چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در اصفهان شرکت کردند

به گزارش مجله پریها، مدیر دفاتر توان بخشی سازمان بهزیستی گفت: 35 گروه نمایشی از 22 استان کشور و 6 گروه از کشورهای هلند، آلمان، ایتالیا، اوگاندا، بلژیک و ارمنستان در چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در اصفهان شرکت کردند.

41 گروه نمایشی در چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در اصفهان شرکت کردند

به گزارش خبرنگاران ازاصفهان، زهرا نوع پرست ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان با عنوان امید آفرین در اصفهان با بیان اینکه هنر آیینه تمام نمایی از اراده، نبوغ و خلاقیت است، گفت: این جشنواره سندی برای فعالان عرصه توان بخشی کشور است و نشان از آمادگی برای گسترش روابط فرهنگی با سایر کشورها دارد.

وی اضافه نمود: بدون شک این گونه جشنواره ها، در رونق هر چه بیشتر تئاتر معلولان کشور مؤثر است و زمینه را برای آشنایی هنرمندان با هنر اصیل ایرانی و اسلامی فراهم می نماید.

مدیر دفاتر توان بخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیغام جشنواره مبنی بر جشن دوستی ها با احترام به تفاوت ها اعلام کرد: این موضوع، آرمانی است که در عرصه حقوق بشر و عدالت اجتماعی دنبال می گردد، بنابراین باید نگاه خود را از محدودیت های افراد فراتر برده و به عملکرد و توان مشارکت آنان توجه کرد و برای دسترسی هر چه بهتر آنان از امکانات جامعه، کوشش گردد.

وی گفت: این جشنواره در 3 بخش، خیابانی، کودک و نوجوان و صحنه ای با حضور 41 گروه از معلولان و 6 گروه در بخش جنبی با هدف انتقال دانش، کسب تجربه و مهارت و امید آفرینی در فعالیت معلولان برگزار گردید.

نوع پرست ادامه داد: شرکت 35 گروه نمایشی از 22 استان و 6 گروه از کشورهای هلند، آلمان، ایتالیا، اوگاندا، بلژیک و ارمنستان، حضور اساتید برجسته از کشورهای هند، هلند و ایران در قالب 2 گروه هیئت داوری، وجود 2 مشاور آشنا به توان بخشی در کنار هیئت داوری و تعامل، همدلی و مشارکت بین سازمان های همکار از جمله ویژگی های این جشنواره به شمار می رود.

وی با اشاره به 2 دهه فعالیت هنری برای افراد دارای معلولیت در سازمان بهزیستی توضیح داد: برگزاری 30 جشنواره تئاتر منطقه ای، ملی و بین المللی با هدف پیگیری فرآیند مستمر آموزشی در ابعاد مختلف در مراکز توان بخشی از جمله اقدامات 3 ساله اخیر سازمان بهزیستی به شمار می رود.

مدیر دفاتر توان بخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش حضور گروه های خارجی در این جشنواره گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش با برگزاری کارگاه های آموزشی در طول برگزاری جشنواره و برگزاری مسابقه نمایشنامه نویسی همزمان با آغاز فراخوان جشنواره تئاتر از دیگر برنامه هایی است که پیگیری شده که در بخش نمایشنامه 33 اثر به دبیرخانه ارسال شده که 6 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده است.

10 سالن بهزیستی در کشور برای معلولان بازسازی گردد

رئیس هیئت داوران جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در این مراسم گفت: درخواست داریم که نسبت به بازسازی و تعمیر 10 سالن بهزیستی در استان های کشور اقدام عاجل انجام گردد، همچنین پایگاه دائمی و مستقل در تهران به عنوان ویترین فعالیت معلولان دایر گردد.

قطب الدین صادقی اضافه نمود: احتیاج است تا برای توسعه ارتباطات ما با گروه های بین المللی اقدام گردد چراکه به دانش و تجربه آنان احتیاجمند هستیم و این موضوع می تواند مشوق خوبی برای گروه های تئاتر معلولان در سراسر کشور به شمار رود.

وی گفت: این جشنواره کاربردی، با اهداف آموزشی در راستای تقویت توان، قدرت روحی و امید معلولان برگزار گردیده و تجاری و تجربی نیست، از سوی دیگر دغدغه اصلی ما، مشکلاتی است که مددجویان هنرمند با آن رو به رو هستند و امیدوار هستیم بعضی از مسائلی که برای آنان به بحران تبدیل شده با کار هنری رفع گردد.

رئیس هیئت داوران جشنواره بین المللی تئاتر معلولان با بیان اینکه محور آثار این جشنواره باید هنرمندان مددجو باشند نه سایر بازیگران، توضیح داد: میدان خلاقیت باید به معلولان تعلق داشته و از مددجو، سوء استفاده نمی گردد، از سوی دیگر این جشنواره نه تنها برای نشان دادن توانایی های تئاتر حرفه ای نیست بلکه تئاتر حرفه ای را در خدمت مددجویان می دانیم.

وی با بیان اینکه ما خواهان تسلط تکنیکی بیشتر در آثار نمایشی گفت: برای تأثیرگذاری بیشتر باید خلاقیت و تکنیک در آثار بیش از پیش استفاده گردد، همچنین کارهای تئاتر معلولان در کشور، شبیه سازی به کارهای خارجی نیست، ما باید بیان ملی خودمان را داشته باشیم، بنابراین امیدوار هستم با حمایتی که تا کنون سازمان بهزیستی نشان داده، این جشنواره بتواند غنای فرهنگی خود را ادامه دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3208

به "41 گروه نمایشی در چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در اصفهان شرکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "41 گروه نمایشی در چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در اصفهان شرکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید