حق پخش سه فیلم ایرانی به تلویزیون اسلواکی فروخته شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، به دنبال پیگیری ها و مذاکرات به عمل آمده بنیاد فارابی در نهایت حقوق پخش سه فیلم جزیره رنگین ساخته خسرو سینایی، قبیله من ساخته غلامرضا آزادی و مروارید ساخته سیروس حسن پور به تلویزیون اسلواکی واگذار شد.

حق پخش سه فیلم ایرانی به تلویزیون اسلواکی فروخته شد

در ماه های اخیر، فیلم جزیره رنگین در زمان حضور در جشنواره فیلم ونکوور با استقبال روبرو شد و بلیت های دو نوبت نمایش آن به طور کامل فروخته شده بود.

در کاتالوگ آن رویداد سینمایی، فیلم آخر خسرو سینایی اینگونه معرفی شده بود: یکی از غریب ترین و شگفت انگیزترین فیلم های جشنواره امسال فیلم - جزیره رنگین - خسرو سینایی است. عنوان این فیلم از جزیره هرمز گرفته شده است. این جزیره در نقطه ای حساس در محل ورود به خلیج فارس واقع شده است. با خاک هایی که به شکلی فوق العاده رنگارنگ است؛ قلعه باستانی پرتغالی ها و آداب و سنن هنرهای مردم بومی آن. این جزیره رویای راهنمایان جهانگردیست. ولی در ایران اسلامی مردم جزیره که پای بند عادات و سنت هایشان هستند، تا چه حد آمادگی پذیرش دنیای خارج را دارند و در این فرآیند چه چیزی بدست می آوردندیا از دست می دهند؟ یک استاد از تهران می آید که می خواهد به شکلی موثر امکانات بومی جزیره را به سوی یک هدف شکوفای فرهنگی و مادی هدایت کند. این فقط به منظور جلب گردشگران نیست، بلکه به خاطر زنده نگه داشتن فرهنگ جزیره و ارتقاء شرایط مادی آن و البته زیبایی طبیعی آن است.

جزیره رنگین درامی درباره فعالیت دکتر احمد نادعلیان است. موزه و نمایشگاهی که او در جزیره هرمز ساخته امروز هم وجود دارد و شهرت او به عنوان یک هنرمند محیط زیستی به خوبی در ایران تثبیت شده است. به آسانی می توان فهمید که چرا با وجود مقاومت ها و مخالفت هایی که گاهی با او می شد؛ هنرهای بومی جزیره هرمز الهام بخش او شد. این فیلم با شکوه و جذابیت نشان می دهد که چگونه یک کوشش مصمم می تواند در بزرگداشت و زنده نگه داشتن هنرهای قدیمی مثل سفالگری، حکاکی، کار روی شیشه، قالیبافی، تئاتر سنتی و نقاشی روی دیوار و غیره... موثر باشد. امیدوار باشیم که چالش ها با ایران برطرف شوند و همه ما بتوانیم برای سفر به آن کشور چمدان هایمان را ببندیم.

فیلم مروارید ساخته سیروس حسن پور نیز پیشتر در جشنواره های معتبری چون جیفونی، فیوجی، تامیل نادو، هیروشیما، ریو، اولو، کودک بنگلور، چینه چیتای بوگوتا، لاکنو، دریم فست، فیلم های اجتماعی ایتالیا، مینسک، سینما تک مقدونیه، چشم سوم بمبی و بچه ها کانادا و نمایش ویژه شرکت نیجی ایرو پیکچرز در شهر هیروشیما حضور داشته است.

همچنین فیلم سینمایی قبیله من به کارگردانی غلامرضا آزادی در جشنواره هایی مثل کرالا، لاداخ و کلکته هندوستان، فیلم بچه ها ارمنستان و فیلم پیونگ یانگ کره شمالی به نمایش در آمده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2914

به "حق پخش سه فیلم ایرانی به تلویزیون اسلواکی فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق پخش سه فیلم ایرانی به تلویزیون اسلواکی فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید