26 نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می گردد

به گزارش مجله پریها، وزیر نیرو عنوان نمود: 8000 مگاوات کمبود برای تابستان 98 پیش بینی می گردد که 5000 مگاوات با سرمایه گذاری و ساخت 26 نیروگاه جدید تامین می گردد.

26 نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می گردد

به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان امروز در جمع خبرنگاران در قم مطرح نمود: امروز 13 پروژه صنعت برق در قم افتتاح می گردد.

وزیر نیرو با بیان اینکه عمللیات چهار پروژه بزرگ صنعت برق در قم شروع شده است، ادامه داد: در مجموع بالغ بر 111میلیارد تومان هزینه طرح های به ثمر رسیده بوده است و 107میلیارد تومان نیز اعتبار طرح های در دست اجراست.

وی با بیان اینکه با این طرح ها، برق در استان قم وضعیت پایدار پیدا می نماید، اضافه کرد: درمجموع وزارت نیرو حدود 764 پروژه در بخش های آب و برق در استان قم در دست اجرا دارد که برای آن 420 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اردکانیان با بیان اینکه به سمت اتکای بیش تر به بخش خصوصی حرکت می کنیم، گفت: سیاست عمومی دولت حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت برق و آب و فاضلاب است.

او با بیان اینکه باید گام های بلندی به سمت مصرف صحیح برداشته گردد، گفت: اگر روند فعلی مصرف در کشور اصلاح نگردد، هر اندازه سرمایه گذاری برای توسعه نیروگاه های برق صورت بگیرد، نتیجه ای از آن حاصل نمی گردد.

وزیر نیرو مطرح نمود: برنامه ها بر اساس کم بارشی سال گذشته، طراحی شده است و امیدواریم بتوانیم در بخش آب شرب و تامین برق برنامه ها را عملیاتی کنیم.

وی گفت: هم چنین تحت عنوان مدیریت مصرف برنامه ریزی شده است که 3000 مگاوات دیگر تامین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1505

به "26 نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26 نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید