خبرنگاران استان کرمان به سرمایه گذاری های جدید شرکت های معدنی احتیاج دارد

به گزارش مجله پریها، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با اشاره به جهش صادرات و میزان فروش شرکت های معدنی گلگهر و مس در سال 98 خواهان سرمایه گذاری های جدید شرکت های عظیم معدنی در این استان شد.

خبرنگاران استان کرمان به سرمایه گذاری های جدید شرکت های معدنی احتیاج دارد

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد جواد فدائی شامگاه چهارشنبه در ملاقات معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد کشور اضافه کرد: فشارهای زیادی برای تعطیلی معادن و صنایع استان در ایام شیوع کرونا در استان و کشور داشتیم اما با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه ندادیم به فراوری و اقتصاد استان خسارت زیادی وارد گردد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: برای تحقق این شعار نیازمند سرمایه گذاری و آغاز پروژه های جدید در استان هستیم و امیدواریم با توجه به افزایش حجم فراوری و فروش شرکت های مس و گل گهر در استان این مهم محقق گردد.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم صرف بخش هایی از درآمد معادن استان در بحث زیرساخت ها گفت: برای تابستان پیش رو عظیمترین دغدغه ما تأمین آب آشامیدنی مردم بویژه در شهر کرمان است و ضروری است با یاری شرکت های عظیم معدنی بتوانیم با خرید چاه های کشاورزی بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در این ملاقات با اشاره به استخراج حدود 35 میلیون تن ماده معدنی در سال 98 در سیرجان گفت: حدود 13 هزار میلیارد تومان درآمد گل گهر در سال 98 بوده است که رشد 37 درصدی نسبت به سال 97 را داشتیم و 480 میلیون دلار طرح در سال 98 در منطقه سیرجان اجرا کردیم که رقم عظیمی است.

خداداد غریب پور با اشاره به رکوردهای تاریخی مس در سال 98 توضیح داد: حجم صادرات مس از 480 میلیون دلار در سال 97 به یک میلیارد دلار در سال 98 و فروش آن به 22 هزار و 700 میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به برنامه های پیش روی مس در سال 99 در استان کرمان گفت: در امسال حدود 600 میلیارد تومان طرح برای افتتاح در مس داریم که افتتاح تغلیظ ایجو، مس و اسید خاتون آباد شهربابک بخشی از این پروژه هاست و قصد داریم حدود 10 هزار میلیارد تومان از درآمدهای استان را در خود استان سرمایه گذاری کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3378

به "خبرنگاران استان کرمان به سرمایه گذاری های جدید شرکت های معدنی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان کرمان به سرمایه گذاری های جدید شرکت های معدنی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید