یک سال گذشت و هنوز خبری از AirPower نیست

به گزارش مجله پریها، مراسم بزرگ اپل برای معرفی آیفون های جدید هم آمد و تمام شد. این شرکت آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR را به بهترین شکل معرفی کرد و بروزرسانی جدید اپل واچ در Apple Watch Series 4 را هم به ما نشان داد. اما هنوز به طرز عجیبی خبری درباره AirPower نیست. ایرپاور درواقع شارژر وایرلس اپل است که قرار بود به صورت همزمان بتواند گوشی، ایرپادز و اپل واچ کاربر را شارژ کند و درست یک سال پیش در چنین روزی، در کنار iPhone X این گجت معرفی گردید. اما خب هنوز پس از گذشت یک سال، اثری از این وسیله جانبی نمی بینیم.

یک سال گذشت و هنوز خبری از AirPower نیست

در سالگرد یک سالگی AirPower باید بگوییم که کوپرتینویی ها قول دادند که ما این وسیله جانبی را در سال 2018 ببینیم اما سال 2018 نیز تقریبا رو به سرانجام است و هنوز حتی خبری کوتاه هم درباره این وسیله جانبی از طرف آن ها منتشر نشده است. جالب است بدانید که کنفرانس دیشب نیز سومین کنفرانس پس از معرفی AirPower بود و در تمام این سه مراسم کلمه ای از این گجت صحبت نشد.

هنوز البته سه ماه و چند روز تا سرانجام سال 2018 باقی مانده و اپل می تواند به قول خود عمل کند. همچنین انتظار داریم یک مراسم دیگر توسط این شرکت در فصل پاییز و با محوریت آیپد و مک برگزار گردد و این مراسم قطعا زمان مناسبی برای عرضه این وسیله جانبی خواهد بود. اما همین که یک نسل از محصولاتی که قرار بود با ایرپاور شارژ شوند گذشته و هنوز حتی نمی دانیم این وسیله کی عرضه می گردد، یعنی احتمال اینکه به این زودی ها هم چنین وسیله ای را ببینیم خیلی کم است.

مورد عجیب تر اینجاست که امشب اپل پس از بروزرسانی وب سایت خود برای معرفی محصولات جدید، لینک صفحه مربوط به ایرپاور را هم از سایت خود حذف نموده و دیگر به دشواری می توان عکس یا نام ایرپاور را در سایت اپل پیدا کرد.

بدون اعلام رسمی کوپرتینویی ها دشوار است که بگوییم چرا این گجت به ظاهر ساده انقدر تاخیر خورده است. شاید دلیل آن را بتوان همگام سازی نرم افزاری بین دستگا ه ها و پد شارژ وایرلس دانست. درواقع قرار بود اگر هر محصولی روی این شارژر گذاشته می گردد، اسم آن در صفحه آیفون در حال شارژ روی ایرپاور نمایش داده گردد و شاید بتوان گفت پیاده سازی چنین ایده ای با تکنولوژی Qi، کار ساده ای نیست. در نهایت این اولین بار نیست که یک محصول اپل تاخیر می خورد. اگر به یاد داشته باشید بلندگوی هوشمند هوم پاد نیز قرار بود در ماه دسامبر 2017 عرضه گردد اما به دلیل وجود برخی مشکلات، این بلندگو در ماه فوریه 2018 عرضه شد. در حقیقت اپل وسواس خاصی روی محصولات خود دارد و ترجیح می دهد ابتدا تمام مشکلات نرم افزاری و دشوار افزاری را رفع نموده و سپس یک محصول را به بازار عرضه کند.

در نهایت هرچه باشد، از آنجایی که آیفون هایی که اپل از یک سال گذشته تا کنون معرفی نموده از استاندارد Qi پشتیبانی می نمایند، گزینه های بسیار زیادی در بین شارژر های وایرلس پیش روی کاربران قرار گرفته است. اپل مشخصا تاخیر زیادی برای ورود به حوزه شارژرهای وایرلس داشته اما خب کاربران مجبور نیستند بیش از این صبر نمایند. شما درباره این گجت اپل چه فکر می کنید؟ آیا اپل از اول نباید این گجت را معرفی می کرد؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 415

به "یک سال گذشت و هنوز خبری از AirPower نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سال گذشت و هنوز خبری از AirPower نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید