5 دلیل برتری آیفون XR نسبت به آیفون X

به گزارش مجله پریها، در بین آیفون هایی که شب گذشته معرفی شدند، آیفون XR کمترین قیمت را دارد و با این حال، از بسیاری جهات شباهت زیادی به گوشی های آیفون XS و آیفون XS مکس دارد. تفاوت آیفون XR با برادران گران قیمت تر خود عمدتا در زمینه مواردی مانند صفحه نمایش LCD، دوربین واحد و فریم آلومینیومی است.

5 دلیل برتری آیفون XR نسبت به آیفون X

روی هم رفته، تمام موارد عنوان گردیده به معنای این است که اگر می خواهید آیفون X را با یکی از این آیفون های جدید جایگزین کنید، گوشی آیفون XR یک انتخاب ایدئال محسوب می گردد. هرچند در این فرایند صفحه نمایش اولد را از دست می دهید، اما در عوض می توانید از قابلیت های بهتری استفاده کنید. در همین زمینه باید به قیمت این گوشی ها هم اشاره کنیم که مدل 64 گیگابایتی آیفون XR با قیمت 749 دلاری روانه بازار خواهد شد که 250 دلار کمتر از قیمت پایه آیفون X است. در ادامه به 5 دلیل برتری این گوشی نسبت به آیفون X نگاهی می اندازیم.

بهره گیری از تراشه قدرتمند A12 Bionic

همانند آیفون های XS و XS مکس، آیفون XR هم از تراشه قدرتمند A12 Bionic بهره می برد که در مقایسه با تراشه A11 یک ارتقای مهم محسوب می گردد. در کنفرانس اپل، فیل شیلر، رییس بخش بازاریابی اپل، از این گوشی به عنوان هوشمندترین و قدرتمندترین تراشه به کار گرفته گردیده در یک گوشی هوشمند یاد کرد و گفت که این اولین تراشه 7 نانومتری ای است که به دست کاربران می رسد. این تراشه مجهز به پردازنده 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 4 هسته ای (که در مقایسه با A11 حدود 50 درصد سرعت بیشتری دارد) و مدل بهبودیافته موتور عصبی است.

موتور عصبی به کار گرفته گردیده در تراشه آیفون X، در هر ثانیه می توانست 600 میلیارد عملیات انجام دهد اما حالا این عدد برای تراشه A12 به حدود 5 تریلیون رسیده است؛ به زبان ساده، این موتور عصبی حالا سرعت بسیار بیشتری دارد. اپلیکیشن هایی که به قدرت پردازشی زیادی احتیاج دارند، به لطف این تراشه قدرتمند، به راحتی و به سرعت می توانند جوابگوی احتیاجهای کاربران باشند. چنین قدرتی، با پرداخت مبلغی کمتر از قیمت آیفون X نصیب کاربران می گردد.

اختلاف کیفیت دوربین این دو گوشی چندان زیاد نیست

همانند آیفون X، آیفون XR هم از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی بهره می برد. مهم ترین تفاوت بین آن ها این است که در پنل پشتی آیفون XR تنها یک دوربین مجهز به لنز واید قرار گرفته است که خوشبختانه مشابه دوربین اصلی استفاده گردیده در آیفون XS است. اپل در مراسم رونمایی از آیفون X، توجه ویژه ای به دوربین دوگانه این گوشی نشان داد و گفت که این دوربین به خوبی می تواند حالت پرتره را ارائه کند. حالا به نظر می رسد که اپل با بهره گیری از الگوریتم های نرم افزاری، موفق گردیده این حالت را در مورد دوربین واحد آیفون XR هم عملی کند؛ در همین زمینه می توانیم به گوگل اشاره کنیم که برای دوربین گوشی های پیکسل از چنین رویکردی استفاده کرد. در هر صورت برای آنالیز های دقیق تر، باید تا زمان عرضه این گوشی در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) صبر کنیم.

صفحه نمایش LCD باکیفیت

اول از همه، باید خاطرنشان کنیم که صفحه نمایش LCD 6.1 اینچی آیفون XR بزرگ تر از صفحه نمایش اولد 5.8 اینچی آیفون X است. اپل برای این صفحه نمایش از عبارت Liquid Retina نموده که از رزولوشن 1792 در 828 و تراکم 326 پیکسل در اینچ و تکنولوژی True Tone اپل بهره می برد. به عنوان مقایسه، صفحه نمایش آیفون X مجهز به رزولوشن 2436 در 1125 و تراکم پیکسل 458 PPI است.

هرچند تراکم پیکسل صفحه نمایش این گوشی بسیار پایین تر از آیفون X است، اما باید بگوییم که تراکم پیکسل در گوشی های آیفون 7 و آیفون 8 هم 236 PPI بود و با این حال می توانند محتواهای مختلفی را به زیبایی هرچه تمام تر نمایش دهند. اپل قابلیت لمس سه بعدی را از صفحه نمایش این گوشی حذف نموده که احتمالا کاربران خیلی سریع فقدان آن را فراموش خواهند کرد. البته اپل در عوض قابلیت بازخورد لرزشی مشابه ترک پد مک بوک پرو را برای این گوشی ارائه داده است.

تنوع رنگ گسترده

از زمان عرضه آیفون 5C، اپل در زمینه تنوع رنگ گوشی های خود خساست به خرج داده، اما حالا برای آیفون XR شاهد تغییر این رویکرد هستیم. به جای رنگ های همیشگی یعنی خاکستری، طلایی و نقره ای، آیفون XR در رنگ های مشکی، سفید، آبی، مرجانی (قرمز مایل به زرد)، زرد و قرمز روانه بازار خواهد شد.

بهبود عمر باتری

در مراسم رونمایی، گفته شد که باتری آیفون XR در مقایسه با آیفون 8 پلاس حدود یک ساعت و نیم بیشتر دوام می آورد. با توجه به اینکه در آنالیز های انجام گردیده، دوام باتری مدل 8 پلاس حدود 14 ساعت و دوام باتری آیفون X حدود 12 ساعت بود، پس باتری آیفون XR در مقایسه با باتری آیفون X عملکرد بسیار بهتری دارد و حدودا 15 تا 16 ساعت دوام می آورد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 417

به "5 دلیل برتری آیفون XR نسبت به آیفون X" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل برتری آیفون XR نسبت به آیفون X"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید