بنچمارک آیپد پرو جدید نشان می دهد این تبلت از بسیاری کامپیوترها سریع تر است

به گزارش مجله پریها، شب گذشته، یک سری بنچمارک که متعلق به آیپد پرو جدید است، در اپلیکیشن Geekbench مشاهده شد و قدرت پردازنده هشت هسته ای A12X Bionic که در آیپد پرو استفاده گردیده را نشان می دهد. به صورت خلاصه باید بگوییم این پردازنده، واقعا قدرت مند است!

بنچمارک آیپد پرو جدید نشان می دهد این تبلت از بسیاری کامپیوترها سریع تر است

در بخش تک هسته ای از بنچمارک Geekbench، آیپد پرو توانسته امتیاز فوق العاده 5025 را به دست بیاورد. در بخش چند هسته ای نیز این محصول توانسته امتیاز 18106 را کسب کند که این اعداد و ارقام نه تنها آیپد پرو جدید را به سریع ترین آیپد ساخته شده، بلکه به سریع ترین تبلت ساخته شده بدل می نماید. این اعداد و ارقام نشان می دهد که آیپد پرو حتی از نظر پردازشی، توان رقابت با مک بوک پرو 15 اینچی 2018 را هم دارا است که از پردازنده های قدرتمند شش هسته ای اینتل استفاده می نمایند.

در عکس زیر، به صورت خلاصه نتیجه بنچمارک آیپد پرو جدید با چند نسخه دیگر آیپد، آیفون XS و همینطور چند مدل مک بوک پرو، مقایسه شده است.

این واقعیت که از نظر توان پردازشی، آیپد پرو جدید می تواند با آخرین نسخه از مک بوک پرو 15 اینچی که به پردازنده شش هسته ای و 2.6 گیگاهرتزی Core i7 مجهز شده، رقابت کند، فوق العاده است. مخصوصا اینکه قیمت پایه این تبلت 799 دلار است و مک بوک پرو اشاره شده نیز قیمتی 2799 دلاری دارد.

اگرچه مک بوک پرو مورد نظر با حافظه 512 گیگابایتی همراه است اما اگر مدل 11 اینچ آیپد پرو جدید را بخواهید با همین میزان حافظه خریداری کنید، 1149 دلار قیمت دارد که کمتر از نصف قیمت مک بوک پرو است.

در مراسم معرفی این محصول در نیویورک نیز اپل اشاره نمود که iPad Pro جدید از نظر عملکرد چند هسته ای، تا 90 درصد سریع تر از نسل قبلی خود خواهد بود و نتیجه مشاهده شده در Geekbench نیز این ادعا را تایید می نماید. به طور دقیق تر بخواهیم حساب کنیم، آیپد پرو جدید در عملکرد چند هسته ای، 94 درصد سریع تر از آیپد پرو قبلی است.

اگر دنبال مک بوک پرو واقعا قوی تری می شد، باید سراغ نسخه مجهز شده به پردازنده Core i9 از این لپ تاپ بروید. Core i9 چه در بخش تک هسته ای و چه در بخش چند هسته ای، می تواند پردازنده A12X Bionic را شکست دهد. کامپیوتر های iMac Pro نیز از آیپد پرو جدید سریع تر خواهند بود اما این واقعیت که تبلت جدید اپل، یکی از قدرتمندترین محصولاتی است که اپل در حال حاضر به فروش می رساند، هیجان انگیز است.

در این اپلیکیشن بنچمارک همچنین میزان حافظه رم آیپد پرو جدید هم تعیین شده است. آیپد پرو 2018 با دو حافظه رم 4 و یا 6 گیگابایتی عرضه می گردد. مدل های 64، 256 و 512 گیگابایتی آیپد پرو، حافظه رم 4 گیگابایتی دارند و مدل یک ترابایتی این تبلت، حافظه رم 6 گیگابایتی خواهد داشت.

این نتایج بار دیگر ما را به این تئوری نزدیک کرد که اپل در آینده نزدیک، می تواند از پردازنده های ARM خود، در ساخت لپ تاپ های خود استفاده کند. در این زمینه تنها شنیده ایم که در سال 2020، اپل برای اولین بار مک بوکی با پردازنده سری A که در آیفون و آیپد شاهد آن هستیم، معرفی خواهد نمود. این زنگ خطری بزرگ برای شرکت هایی مثل اینتل است تا هرچه زودتر، خود را به اپل برسانند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 769

به "بنچمارک آیپد پرو جدید نشان می دهد این تبلت از بسیاری کامپیوترها سریع تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنچمارک آیپد پرو جدید نشان می دهد این تبلت از بسیاری کامپیوترها سریع تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید