یاوری: اختلاف اقتصادی و طبقاتی بین تیم های لیگ برتر زیاد است

به گزارش مجله پریها، پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در لیگ سال جاری اختلاف اقتصادی و طبقاتی بین تیم ها زیاد است و این اصلاً نکته خوبی نیست.

یاوری: اختلاف اقتصادی و طبقاتی بین تیم های لیگ برتر زیاد است

محمود یاوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران, درباره شروع لیگ برتر فوتبال و گذشت دو هفته از این مسابقات گفت: برای اینکه وضعیت تیم ها کاملاً تعیین گردد باید تا هفته چهارم یا پنچم صبر کنیم و هر کارشناس و بیننده ای می تواند در آن موقع وضعیت تیم ها را ارزیابی کند. تا اینجای کار می توانیم به روند آماده سازی تیم ها اشاره کنیم که بعضی از باشگاه ها هزینه های زیادی کردند و بعضی دیگر هنوز مسائل اقتصادی شان حل نشده و نتوانستند بازیکن جدید جذب نمایند.

وی ادامه داد: تیم هایی مانند تراکتور خوب هزینه نموده اند و حتی هنوز هم این کار را ادامه می دهند اما تیم های دیگری هم وجود دارند که نتوانستند هزینه زیادی نمایند و بیشتر با همان بازیکنان فصل گذشته شان به میدان می آیند. تیم هایی مثل پارس جنوبی جم, نساجی یا نفت مسجد سلیمان نمی توانند بازیکن جذب نمایند و مسائل اقتصادی دارند اما تیمی مثل تراکتور یا دیگر مدعیان دست شان باز بوده و بازیکنان خوبی گرفتند. سپاهان و شهر خودرو در بین تیم های مدعی تا الان خوب نتیجه گرفته و هر 6 امتیاز دو هفته نخست را از آن خود نموده اند و تیم هایی مانند صنعت نفت و نساجی که با هزینه خیلی کم در دو هفته 4 امتیاز گرفته و کار خیلی مهمی انجام داده اند.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم هایی مانند نساجی و نفت آبادان همواره تا هفته های آخر به دنبال ماندن در لیگ هستند اما می بینیم که سال جاری از همین ابتدا می خواهند خود را بالا بکشند تا کارشان به هفته های آخر نرسد. بازی ها در ادامه زیباتر می گردد اما در لیگ سال جاری اختلاف اقتصادی و طبقاتی بین تیم ها زیاد است و این اصلاً نکته خوبی نیست.

یاوری توضیح داد : استقلال تیمی است که در دو هفته یک باخت و یک تساوی به دست آورده و در انتهای جدول واقع شده است. نمی توانیم از الان بگوییم استقلال حتماً تا آخر فصل در در نیمه دوم جدول می ماند. باید منتظر باشیم و ببینیم که این تیم در هفته های آینده چه مسیری را -حداقل تا هفته چهارم- طی می نماید.

وی با اشاره به تعطیلی مسابقات به دلیل برپایی اردوی تیم ملی عنوان نمود: این شرایط قطعاً برای تیم ها متفاوت خواهد بود. برای بعضی که هنوز کارهای شان مانده و نتوانستند در دو هفته نخست به خواسته های فنی شان برسند خوب است اما برای تیم هایی که آماده هستند و در روند صعودی قرار گرفته اند, خیر. تیم ها باید از این تعطیلی ناخواسته استفاده بهینه نمایند. تیم ها باید در این مدت بازی های تدارکاتی برگزار نمایند و اجازه ندهند در زمان تعطیلی از فضای مسابقه خارج شوند.

یاوری درباره شانس های قهرمانی لیگ گفت: خیلی زود است که بخواهیم قهرمان را پیش بینی کنیم. حداقل برای اینکه تیم ها شکل بگیرند 4 هفته و برای اینکه بتوانیم قهرمان نیم فصل را حدس بزنیم به گذشت 8 بازی احتیاج است.

وی درباره تغییرات پیاپی مدیران باشگاه ها عنوان نمود: این موضوع طبیعی است و می تواند برای همه تیم ها باشد, جدا از سعید آذری که گزینه خوبی برای ذوب آهن بود, مدیران سایر باشگاه ها که تغییر کردند, مدیران تشکیلاتی و غیر ورزشی هستند. باشگاه ها باید به سمتی بروند که مدیران را از بدنه خودشان انتخاب نمایند. به طور مثال الان سپاهان یک مدیر فوتبالی (مسعود تابش) از جنس خودش انتخاب نموده که مدیر موفقی هم بوده و برای باشگاه دل می سوزاند. مدیریت باشگاه باید به اهلش سپرده گردد و اگر ثبات نیز به وجود بیاید می تواند خیلی به باشگاه های ما یاری کند. تغییرات ناگهانی در مدیریت دقیقاً مانند مربی روی نیمکت به ضرر تیم ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2795

به "یاوری: اختلاف اقتصادی و طبقاتی بین تیم های لیگ برتر زیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاوری: اختلاف اقتصادی و طبقاتی بین تیم های لیگ برتر زیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید