نظری: امیدوارم شهر خودرو در ماجرای قاسمی نژاد با ما همراهی کند، فدراسیون همه تیم ها را به یک چشم ببیند خبرنگاران

به گزارش مجله پریها، سخنگوی باشگاه استقلال گفت: انتظار داریم سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و همه افراد، همه تیم های لیگ را به یک چشم نگاه نمایند.

نظری: امیدوارم شهر خودرو در ماجرای قاسمی نژاد با ما همراهی کند، فدراسیون همه تیم ها را به یک چشم ببیند خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، حجت نظری در نشست خبری امروز (دوشنبه) مجازی خود در صفحه رسمی باشگاه استقلال گفت: روزهای اخیر خیلی سخت به باشگاه گذشت و می دانید چه اتفاقاتی رخ داد تا شرایط را قدری به آرامش نزدیک تر کنیم. در انتهای نیم فصل بر خلاف تصور ما، شرایط وفق مراد و مطابق پیش بینی ما پیش نرفت، اما در ادامه به این جمع بندی رسیدیم و موضوع را به این شکل مدیریت کردیم که با جدایی کادر فنی پیشین - که خیلی سخت انجام شد و این عزیزان سرمایه باشگاه استقلال بودند - فضا را برای حضور کادر فنی جدید - که آنها هم سرمایه باشگاه استقلال هستند - آماده کنیم.

وی با تشکر از مربیان پیشین استقلال و آرزوی پیروزیت برای آنها گفت: امیدوارم مجیدی و کادرش با زحمات فراوان و کوشش بی وقفه خود، باشگاه عظیم استقلال را خیلی زود به صندلی واقعی خود برساند و به دغدغه ها و انتظارات طرفداران عزیز ما، جامه عمل بپوشاند. امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم و کنار هم باشیم تا این شرایط را برای باشگاه عزیزمان استقلال فراهم کنیم.

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا تمرکز این باشگاه در جابجایی، تنها معطوف به جذب امین قاسمی نژاد خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: با چند عزیز صحبت کردیم و باشگاه مذاکراتی داشت که بر اساس نظر کادر فنی و مذاکرات اجرا شده، عملاً تنها این امکان را داریم که از ظرفیت قاسمی نژاد استفاده کنیم. امکان استفاده از دیگر بازیکنانی که با آنها رایزنی و مذاکره شد، به هر دلیلی وجود ندارد.

نظری اضافه نمود: رایزنی خود را با شهر خودرو و قاسمی نژاد انجام دادیم و مددی در این باره زحمات زیادی کشیده است. او در کنار سایر همکاران و با همراهی عبدیان، کوشش می نمایند این انتقال را خیلی زود نهایی نمایند. امیدوارم در جهت این انتقال، باشگاه شهر خودرو همراهی بیشتری با ما داشته باشد تا از این انتقال، هر دو طرف به نفع برسند.

وی در مورد پنجره بسته جابجاییی باشگاه استقلال توضیح داد: می دانید چند ماه پیش با دشواری زیاد، توانستیم پنجره استقلال را باز کنیم که نه فقط از لحاظ اقتصادی، بلکه از لحاظ وقتی که گذاشته شد و کوششی که صورت گرفت، کار بسیار دشواری انجام شد. این زحمات اما خیلی راحت به هدر رفت و پنجره استقلال مجدداً بسته شده است.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال با اشاره به نشست امروز اعضا اعلام نمود: امروز جلسه هیئت مدیره داشتیم که مدیرعامل از شرایط باشگاه و اقدامات اجرا شده، گزارشی ارائه کرد. جمع بندی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بر این شد که تمام اقدامات اجرا شده برای باز شدن پنجره، با سرعت بیشتری دنبال گردد و کوشش می کنیم منابع ارزی لازم را به وسیله بانک مرکزی و نیز منابع ریالی، با سرعت بیشتری تأمین کنیم. همه عزیزان در این باره اطمینان دادند و در موعد مقرر، پنجره ما باز می گردد.

سخنگوی استقلال درخصوص بدهی 50 هزار دلاری به بودوروف و شاکیان داخلی این باشگاه گفت: برای ما مهم است که نظرات همه ذی نفعان را تأمین کنیم. همه کسانی که از استقلال طلب دارند، مُحِق هستند و نمی خواهیم حقی از کسی ضایع گردد. کوشش می کنیم شرایط باشگاه و طلبکاران داخلی و خارجی را لحاظ نموده و مطالبات آنها را تا جایی که برای باشگاه مقدور است، پرداخت کنیم تا مسئله ای برای گگرددن پنجره نباشد. مبلغ لازم برای گگردده شدن پنجره جابجاییی در حال تأمین است و از این بابت، جای نگرانی نیست. کوشش می کنیم این کار را زودتر و در موعد مقرر به انتها برسانیم.

وی درخصوص عدم پرداخت 50 هزار دلار هروویه میلیچ توضیح داد: برای بازگرداندن میلیچ به حدود 50 هزار دلار احتیاج داریم. در مقطعی کوشش شد که این مبلغ تأمین گردد. در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا برای پرداخت به بعضی بازیکنان، مدیرعامل وقت در حال انتقال مبلغی به قطر بود که در فرودگاه از آنها ضبط شد. کوشش کردیم این مبلغ را دریافت نموده تا قسط اول مطالبات میلیچ را پرداخت کنیم. این اتفاق به هر دلیلی نیفتاد و رایزنی های مجددی با او شد. به وسیله مددی، دیگر واسطه ها از جمله در باشگاه و نیز وکیل میلیچ کوشش کردیم او را قانع کنیم که این فرصت را به باشگاه بدهد تا ظرف روزهای آینده، به تعهدات خود عمل کنیم.

سخنگوی باشگاه استقلال با بیان اینکه مدیران باشگاه در بازگرداندن میلیچ کوشش کردند، گفت: مشکلاتی که به خاطر مسائل اقتصادی از جمله بسته بودن پنجره ایجاد شد، ما را با مشکل روبرو نموده و برای اینکه تعهدات خود را به صورت کامل انجام دهیم، دچار قصور بودیم. امیدوارم طرفداران محترم استقلال، این قصور را ببخشند و قول می دهیم کوشش مضاعفی کنیم تا میلیچ برگردد. اراده مجیدی بر این است که میلیچ زودتر به اردوی استقلال ملحق گردد و حتماً این اراده تأثیر جدی تری خواهد داشت.

نظری درباره شروط باشگاه استقلال برای بازگرداندن فرهاد مجیدی اعلام نمود: در این بخش طبیعتاً مواردی را بر اساس قراردادهای متداول مطرح می کنیم، اما شرطی برای مجیدی در نظر گرفته نشده است. موارد متداول همه قراردادها در قرارداد مجیدی وجود دارد و شرط ویژه ای برای اینکه او سرمربیگری استقلال را بپذیرد، در نظر گرفته نشد. در این موضوع اطمینان می دهم و کوشش می کنیم مجیدی و کادرش، کار خود را با آرامش دنبال نمایند. به دنبال این نبوده و نیستیم که با طرح شروط و بحث های خاص، ذهن کادر فنی را مشوش کنیم تا این اتفاق، مانعی بر سر راه این عزیزان برای پیروزیت باشد. مطمئن باشید از هر کاری که ممکن است تنشی ایجاد کند، پرهیز می کنیم و هر روز کوشش می کنیم تا آرامش را بیش از پیش به استقلال بازگردانیم.

وی درخصوص حضور ساکت الهامی در باشگاه استقلال اعلام نمود: هیئت مدیره باشگاه، گزینه هایی برای تصدی سرمربیگری به مدیرعامل محترم ارائه کرد و مسئولیت را بر عهده ایشان گذاشت تا با گزینه ها، رایزنی و مذاکره کند. مددی با این عزیزان صحبت و گزارشی در جلسه هیئت مدیره عنوان کرد تا بر اساس آن، به تصمیم نهایی برسیم. با بعضی عزیزان در محلی دیگر یا به صورت تلفنی مذاکره شد و بعضی عزیزان هم برای مذاکره به باشگاه آمدند. الهامی هم یک گزینه سرمربیگری بود که توسط مددی با او مذاکره شد. سایر گزینه ها هم عزیز، دوست داشتنی و شریف هستند و توانایی هایی داشتند که برای این مهم، مد نظر باشگاه بوده اند. در نهایت باشگاه استقلال به این نتیجه رسید که این فصل را با مجیدی دنبال کند.

سخنگوی باشگاه استقلال در این مورد که جمشید نورشرق گفته پنجره جابجاییی این باشگاه در صورت پرداخت مطالبات بودوروف هم بسته می ماند، گفت: انتظار از نورشرق و عزیزان دیگر که در این بخش مسئولیت دارند، این است که پیش از رسیدگی به موضوع، رأی صادر ننمایند. نورشرق به تنهایی نمی تواند در این باره تصمیم گیری کند و احتیاج به رسیدگی بیشتر دارد. ما حتماً به فکر همه طلبکاران داخلی و خارجی هستیم و خدای ننموده نمی خواهیم حقی از کسی ضایع گردد. همه کوشش خود را می کنیم مطالبات عزیزانی که از ما طلب دارند، به خصوص هموطنان خود را پرداخت کنیم.

نظری توضیح داد: در باز شدن یا نشدن پنجره استقلال پس از پرداخت مطالبات بودوروف، انتظار داریم سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و همه عزیزان، همه تیم های لیگ را به یک چشم نگاه نمایند و انتظار می رود نگاهی که به رقیب ما می گردد، نسبت به استقلال و تمام تیم های لیگ یکسان باشد. همینطور که مشکل دیگر تیم ها حل می گردد، مشکل استقلال هم با همان راه چاره حل خواهد شد.

وی درخصوص هزینه بالای فسخ قرارداد با محمود فکری و عقد قرارداد با مجیدی اعلام نمود: اجازه بدهید درباره قرارداد این عزیزان صحبت نکنم. مجموع ارقامی که باشگاه استقلال در این بخش پرداخت می نماید، شاید از قرارداد یکی از سرمربیان حاضر در لیگ برتر هم کمتر باشد. نکته خیلی مهم این است که در همه تصمیمات کوشش می کنیم منافع باشگاه استقلال و دغدغه طرفداران را لحاظ کنیم. هیچ مدیری پیدا نمی کنید که با انتخاب و انجام کاری، نخواهد پیروز باشد. زمانی که تصمیم گرفتیم فکری کارش را به عنوان سرمربی آغاز کند، انتخاب ما به خاطر کوشش برای پیروزیت در لیگ بود و با استقبال طرفداران هم روبرو شد.

سخنگوی باشگاه استقلال با بیان اینکه خیلی ها فکر می کردند فکری بتواند به استقلال یاری کند اما فوتبال روی خوبش را نشان نداد، گفت: فکری به دلایل مختلف نتوانست جهت را ادامه دهد. او خودش به این نتیجه رسید که احتیاج دارد از استقلال جدا گردد، شرایط را به گونه دیگری دنبال کند و روزی دیگر با قدرت بیشتری به خانه خودش بازگردد. زمانی که مجیدی را انتخاب کردیم، کوشش کردیم منافع باشگاه را دنبال و شرایط را به گونه ای پیش بینی کنیم که بهترین نتایج برای استقلال حاصل گردد. مجیدی، فکری یا هر عزیز دیگری در استقلال برای پیروزیت زحمت می کشد و کار، فردی نیست. پیروزیت با همه مدیران و کسانی که در باشگاه زحمت می کشند، تقسیم می گردد و شکست نیز همینگونه است.

نظری ادامه داد: نمی توان گفت یک نفر یا تعدادی از همه اعضا زحمت می کشند و همه ما در پیروزی یا شکست شریک هستیم. کوشش کردیم، می کنیم و خواهیم کرد تا بر اساس منافع باشگاه، بهترین تصمیم را بگیریم. میزانی که با این جابجایی از کیسه باشگاه استقلال خارج شده، عددی نیست که جای نگرانی برای طرفداران داشته باشد. مطمئن باشید در امسال بالغ بر 40 میلیارد تومان بدهی بر جای مانده مدیریت های پیشین را پرداخت کردیم. به همان نسبت کوشش می کنیم از خودمان بدهی برجای نگذاریم و منافع باشگاه استقلال را بیش از پیش تأمین کنیم.

وی درخصوص مالکیت استادیوم امام رضا (ع) و اظهارات رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درخصوص واگذاری دو استادیوم گفت: مطابق بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها، هر گونه واگذاری اموال و املاک هر شهر بر عهده شورای آن شهر است که اجازه واگذاری صادر کند. معمولاً تفویض هایی به شهرداران صورت می گیرد که چون سقف دارد، عدد مربوط به ارزش این استادیوم ها بیشتر از سقف مربوطه است. پس شورای اسلامی شهر باید در این باره تصمیم بگیرد. من دیدم سازمان ورزش شهرداری تهران، مطلب منتسب به محسنی را تکذیب کرد و گفت محسنی درباره واگذاری استادیوم ها با ذکر نام صحبت ننموده است.

سخنگوی باشگاه استقلال اضافه نمود: اگر این موضوع صحت داشته باشد که مقرون به صحت است، حرفی درست بوده و محسنی بدون اینکه از استادیومی نام ببرد، فرآیندی را شرح داده است. با این حال اگر او از استادیومی نام برده، نمی تواند در این بخش صحبت کند و تصمیم گیری بر عهده شورای اسلامی شهر است. با وجود اینکه شخصاً چهار ماه پیش با شهردار تهران صحبت کردم و گفتم لایحه ای درباره معین تکلیف استادیوم های شهید کاظمی و امام رضا (ع) ارسال کند، شهرداری قدمی برای موضوع برنداشته و انتظار داریم لایحه زودتر به شورای شهر ارائه گردد تا شورا زودتر معین تکلیف کند.

نظری در مورد وقفی بودن استادیوم امام رضا (ع) و نیز احتمال واگذاری استادیوم شهید باکری به استقلال بیان نمود: استادیوم امام رضا (ع) وقفی نیست و سند مالکیت آن به نام شهرداری است. استادیوم شهید باکری قرار نیست داده گردد و این صحبت هم مطرح نشده است. استادیوم های امام رضا (ع) در اختیار استقلال و شهید کاظمی در اختیار پرسپولیس است. اینکه در ادامه چه اتفاقی می افتد، منوط به ارائه لایحه شهرداری تهران و تصمیم گیری شورای شهر است که تا این لحظه، اتفاق جدیدی نیفتاده است.

وی درخصوص عدم پرداخت قابل ملاحظه حقوق بازیکنان، مربیان و کادر اجرایی استقلال گفت: مددی کوشش می نماید منابع اقتصادی را برای امور جاری تأمین کند و از زحمات مددی تشکر می کنم. او در جلسه امروز هیئت مدیره، گزارشی ارائه کرد که مطابق اعلام مددی، با پرداختی های هفته جاری به متوسط 35 درصد پرداختی می رسیم. این پرداختی از 17 تا 70 درصد به بازیکنان اجرا شده است. متأسفانه در پرداختی به کادر فنی و عوامل اجرایی تیم، قدری از تعهدات خود عقب تر هستیم و کوشش می کنیم این کاستی را در روزهای آینده جبران کنیم. خوشحالیم این فرآیند سرعت گرفته و امیدوارم پیش از آغاز لیگ قهرمانان آسیا، میزبان بیشتری از قرارداد بازیکنان، مربیان و عوامل اجرایی را پرداخت کنیم.

سخنگوی باشگاه استقلال در مورد یاری های کارگزار باشگاه توضیح داد: کارگزار خوب ما از پرداخت تعهدات خود جلوتر است. درباره باز کردن پنجره جابجاییی، صحبت هایی با عزیزان شد که نتوانستیم تا این لحظه نتیجه ای حاصل کنیم. در کوشش هستیم از منابعی غیر از کارگزار، پول مربوط به منابع ارزی را تأمین کنیم. کوشش می کنیم این کار را زودتر به انتها برسانیم و امیدوارم هر عزیزی که می تواند، در این زمینه به ما یاری کند تا در این کوشش با ما سهیم گردد. آنها به ما یاری نمایند که پنجره جابجاییی را زودتر باز کنیم تا طرفداران زودتر از نگرانی خارج شوند.

نظری در مورد انتخاب سرپرست جدید استقلال گفت: در شرایط فعلی مهران کاظمی در کنار مدیریت امور رسانه تیم، سرپرستی تیم را بر عهده گرفته و زحمت می کشد. بنا بر این است که باشگاه ظرف روزهای آینده در این باره تصمیم بگیرد. با بعضی عزیزان صحبت شده و نظر سرمربی محترم هم اخذ شده است. امیدوارم در روزهای آینده ببینیم باشگاه برای انتخاب سرپرست تیم هم معین تکلیف کند و زودتر به جمع بندی برسد. زمان زیادی در این خصوص طی نمی گردد و در همین ماه اسفند، تکلیف سرپرست تیم استقلال معین خواهد شد.

پیشکسوتان پرسپولیس می گویند استقلال چند عضو هیئت مدیره متمول دارند، اما پرسپولیس با مشکل اقتصادی روبرو است. آیا مدیران استقلال برای نشان دادن واکنش مناسب از سوی نهادهای مربوط تحت فشار هستند؟، وی در پاسخ به این پرسش توضیح داد: برای واکنش نشان دادن تحت هیچ فشاری نیستیم و ترجیح مان این بود که کار خودمان را انجام دهیم. به دوستان رقیب در همه تیم ها توصیه می کنیم سرشان به کار خودشان باشد و کار خود را درست انجام دهند.

سخنگوی باشگاه استقلال اضافه نمود: فکر نکردیم که در امور تیم های دیگر دخالت کنیم و کوشش ما بر این است که امور مربوط به استقلال را مدیریت کنیم. وارد این موضوعات نمی شویم و کسی که به دنبال حاشیه است، کوشش می نماید بازی را به جایی غیر از زمین فوتبال ببرد. ما دنبال این نبوده و نیستیم.

نظری با بیان اینکه بسیاری از اعضای هیئت مدیره یاری های اقتصادی و غیر اقتصادی نموده اند، اعلام نمود: خیلی مواقع درباره اینکه چه کسی چه یاریی نموده، صحبتی نشده و الان هم صحبتی نمی کنم. به وقتش می گوییم کدام عضو هیئت مدیره و کدام یک از ارکان باشگاه، چه یاری هایی نموده اند و این موضوعات را در آرامش می توان دنبال کرد. معتقدیم باید یاری کنیم اوضاع استقلال هر روز بهتر گردد و باید کوشش کنیم از منابع مختلف استفاده کنیم تا شرایط تیم را از هر نظر به آرامش برسانیم.

سخنگوی باشگاه استقلال در ادامه گفت: هستند کسانی که خارج از مجموعه باشگاه ها به عنوان طرفدار، چه صاحب کسوت یا بدون کسوت به پرسپولیس یاری های جدی تری می نمایند، اما این دست یاری ها معمولاً به باشگاه استقلال نمی رسد. همواره کوشش بر این بوده کسانی که دل در گروی استقلال دارند فعال شوند، به میدان بیایند و به یاری استقلال بشتابند تا شرایط را بهتر از گذشته کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مربی جدیدی به کادر فنی استقلال اضافه می گردد یا خیر، بیان نمود: مجیدی تا به امروز درخواستی نداشته و جهت را با همین افراد ادامه می دهیم. هر زمان که مجیدی تشخیص بدهد که مربی جدید به کادر فنی اضافه گردد، باشگاه با کادر فنی همراهی می نماید.

نظری در مورد زمان معرفی پنجمین عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال و اینکه گفته می گردد علی نامداری پنجمین عضو است، توضیح داد: اینکه چه عزیزی در چه زمانی به هیئت مدیره اضافه می گردد، در اختیار مجمع باشگاه است و من به عنوان عضو هیئت مدیره یا ارکان دیگر، مسئولیتی در این باره نداریم. ممکن است در این باره آگاه هم نباشیم. به نظر می رسد مجمع باشگاه در حال معین تکلیف این موضوع است، اما اجازه دهید صحبتی نکنم که چه کسی اضافه گردد. فکر می کنم ظرف روزهای آینده، نفر پنجم را در هیئت مدیره باشگاه پُرافتخار استقلال خواهیم داشت.

وی در مورد شرکت قایدی و مظاهری در مسابقات مختلف با وجود احضار به کمیته انضباطی باشگاه استقلال گفت: در دوره کادر فنی پیشین، مواردی وجود داشت که بر آن اساس، کادر فنی استقلال این عزیزان را برای حضور در کمیته انضباطی معرفی کرد. حتماً کادر فنی فعلی درباره همه بازیکنان خوب ما تصمیم نهایی را خواهد گرفت، اما بی تردید کوشش می کنیم اولویت همه کسانی که به عنوان بازیکن، کادر فنی، عوامل اجرایی، کارکنان باشگاه و مدیران در هر سطح فعالیت می نمایند، نظم و انضباط باشند.

سخنگوی باشگاه استقلال اعلام نمود: فارغ از اینکه چه کادری روی کار است، انضباط تیمی و رعایت آن توسط بازیکنان برای ما خیلی مهم است. جلسه کمیته انضباطی برای این دو عزیز تشکیل نشده، اما به نظر می رسد موضوع در حال معین تکلیف است. امیدواریم موضوع خیلی زود ختم گردد و بازیکنی بحث انضباطی نداشته باشد تا باشگاه از اهرم انضباطی برای انضباط تیمی استفاده کند.

نظری با بیان اینکه سابقه ندارد که رأی صادر شده توسط باشگاه منتشر گردد، گفت: این جزو سیاست های باشگاه نیست که رأی انضباطی را صادر کنیم. اگر گاهی موضوعی از کمیته انضباطی خارج شده، توسط خود آن عزیزان یا کسانی بوده که با آنها در ارتباط بوده اند. سیاست باشگاه بر این مهم نبوده که خدای ننموده، احکام انضباطی منتشر گردد.

وی با اشاره به اشتباه مرتکب شده خود در نشست خبری گفت: من گفتم 350 هزار دلار برای باز شدن پنجره جابجاییی احتیاج داریم که عدد مورد نظر خیلی کمتر از این است. به این میزان منابع ارزی برای انجام امور جاری احتیاج داریم، اما مبلغ مورد احتیاج برای باز شدن پنجره، کمتر از نصف این عدد است. با این حال در کنار منابع ریالی، منابع ارزی هم برای امور جاری می خواهیم. دو بازیکن خارجی داریم و برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا، باید به منابع ارزی فکر کنیم. این عدد را کلی گفتم.

سخنگوی باشگاه استقلال در خاتمه گفت: از بازیکنان، کادر فنی فعلی، قبلی، همه کسانی که استقلال را دوست دارند و امیدوارند که پس از چند فصل به قهرمانی برسیم، خواهش می کنم متحد باشیم و یاری کنیم. 11 نفر در زمین می دوند تا بتوانند بهترین نتایج را کسب نمایند، بازی زیبایی ارائه نمایند و این بازی زیبا را با پیروزی خود تکمیل نمایند. امیدوارم با همه این آرزوهای خوب، به سمت قهرمانی پیش برویم و خیلی زود استقلال را در صندلی واقعی و اوج ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4025

به "نظری: امیدوارم شهر خودرو در ماجرای قاسمی نژاد با ما همراهی کند، فدراسیون همه تیم ها را به یک چشم ببیند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظری: امیدوارم شهر خودرو در ماجرای قاسمی نژاد با ما همراهی کند، فدراسیون همه تیم ها را به یک چشم ببیند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید