گوگل چین دزد اطلاعات کاربران است ، از رصد داده های خصوصی تا سانسور محتواها

به گزارش مجله پریها، گزارش ها حکایت از آن دارند که گوگل چین اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می نماید. این موضوع باعث ابراز نگرانی بسیاری از کارمندان شرکت گوگل گردیده است.

گوگل چین دزد اطلاعات کاربران است ، از رصد داده های خصوصی تا سانسور محتواها

به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزمودو، نمونه اولیه موتور جستجوگر گوگل برای چین، که گفته می گرددDragonfly نامگذاری گردیده است، نه تنها فهرست کلمات جستجو را مطابق با خواسته های سانسور دولتی مطرح می نماید، بلکه همه جستجو ها را به شماره تلفن های دستگاه ها متصل می نماید.

گوگل در سال 2010 از چین خارج شد علت این موضوع نیز نگرانی در خصوص سانسور و حملات سایبری اعلام د که برخی ازاز نگرانی های سانسور و حملات سایبری که برخی از حساب های فعالان حقوق بشر را به خطر می اندازد. اما به نظر می رسد سود حضور در بازار چین بسیار فراتر از عدم حضور بوده و در نتیجه گوگل تن به سانسورها داده است.

منابع مطلع از جرئیات این پروژه گفتند؛ نمونه اولیه موتور جستجوگر اپلیکیشن جستجو را روی گوشی هوشمند اندرویدی کاربر با شماره تلفن فرد همگام می نماید.این موضوع یعنی؛ جستجوهای فردی می تواند به راحتی ردیابی گردد و هر کاربر که اطلاعات خاصی را منتشر کند در معرض خطر بازجویی یا بازداشت قرار می گیرد.

موضوع نگرانی دیگر این است که نهادهای امنیتی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا نمایند. سینتیا وونگ، پژوهشگر ارشد حوزه اینترنت، می گوید: این امر می تواند ردیابی دقیق تر پروفایل های کاربران و رفتار مردم را تسهیل کند. در نتیجه بسیاری از کاربران در خطرند.

اما ماجرایط شوک آور تر این است که حتی برخی اطلاعات نیز در این موتور جستجو دستکاری می شوند. برای مثال شاخص های آب و هوای چین سالمتر از آنچه باید باشد نمایش داده می گردد. در ماه اوت، حدود 1400 کارمند گوگل یک نامه سرگشاده به مدیریت نوشته و مخالفت خود را با این پروژه اعلام کردند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 447

به "گوگل چین دزد اطلاعات کاربران است ، از رصد داده های خصوصی تا سانسور محتواها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل چین دزد اطلاعات کاربران است ، از رصد داده های خصوصی تا سانسور محتواها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید