گشت و گذار در گرانترین محله ریودوژانیرو، ایپانما

به گزارش مجله پریها، ایپانما | Ipanema

ایپانما را می توان گران ترین محله در شهر ریودوژانیرو دانست به نحوی که به محض ورود به آن تفاوت خانه ها و خیابان ها با سایر منطقه ها شهر کاملا به چشم می آید. البته تا به حال اگر از هر کسی می پرسیدید مرفه ترین محله در ریو کجاست احتمالا پاسخ می شنیدید، کوپاکابانا! اما در حقیقت امروز ایپمانا توانسته است به خوبی این جایگاه را از آن خود کند. کوپاکابانا وایپانما به وسیله یک صخره پیشرونده به داخل آب به نام آرپودور (Arpoador) از هم جدا شدند. آرپودور برترین نقطه ریودوژانیرو برای تماشای غروب است. از ویژگی های محله ایپمانا می توان به جمعیت جوان، طبیعت فوق العاده زیبا و خیره نمایند و کافه رستوران های با کیفیت اشاره نمود. اگر می خواهید سفری کوتاه به محله ایپمانا داشته باشید و در آن گردش کنید با خبرنگاران همراه شوید.

گشت و گذار در گرانترین محله ریودوژانیرو، ایپانما

بازدید از ساحل

ساحل را می توان اصل ترین دلیل برای معروفیت ناحیه ایپانما دانست. سواحلی زیبا که تلالو خیره نماینده خورشید بر آب های آن تصاویری بسیار خیره نماینده را شکل می دهند. قله دو بردار (Dois Irmãos) در یک سمت ساحل قرار گرفته و آبی بیکران اقیانوس در سمت دیگر آن و این عوامل می تواند شرحی کامل برای دلیل معروفیت منطقه باشد. دقت داشته باشید که در تعطیلی های آخر هفته و یا سایر تعطیلات رسمی ممکن است ساحل شلوغ گردد اما به هرحال شلوغی و هیاهوی آن نیز حسابی محبت آمیز و سرزنده است. مردم محلی معمولا در ساحل آفتاب می گیرند و برای خنک شدن تنی هم به آب می زنند و در عین حال یکی دو لیوان نوشیدنی خنک محلی نیز می نوشند. استراحت کردن در ساحل این شهر و لذت بردن از آفتاب گرم آن می تواند تجربه ای متفاوت و به یاد ماندنی را برای شما رقم به زند که همیشه در ذهنتان خواهد بود.

بازار هیپی ها

اگر به بازارهای شلوغ و محلی علاقه دارید یا می خواهید سوغاتی های با قیمت مناسب خریداری کنید که کاملا بومی برزیل باشند بازدید از بازار هیپی ها را از دست ندهید. این بازار هر یکشنبه در Praça General Osório برگذار می گردد و می توانید در آن به خرید انواع و اقسام لباس، کفش، زیورآلات بدلی و صنایع دستی بپردازید. این بازار مورد توجه ویژه مردم محلی و گردشگران واقع شده است. اگر می خواهید یک بعد از ظهر خوش آیند را بگذرانید پیشنهاد می کنیم که از این بازار دیدن کنید و از قدم زدن در آن و یا خرید اشیایی که تا همیشه برایتان یادآور اوقات خوش در برزیل هستند، لذت ببرید.

دیدنی غروب

همان گونه که گفته شده غروب محله ایپانما بسیار دیدنی است و از محبوبیت بالایی هم برخوردار است. یکی از محبوب ترین منطقه ها برای دیدنی آن در کنار صخره آرپودور است. هنگامی که خورشید در حال غروب کردن است جمعیت زیادی برای دیدنی آن می آید و شما خورشید را خواهید دید که در کنار یا پشت (بسته به زمانی که برای سفر انتخاب می کنید) قله دوبرادر ناپدید می گردد و در این میان رنگین هایی دیدنی را بر روی اقیانوس و آسمان شهر ریو پدیدار می سازد. غروب این منطقه همیشه به وسیله بازدیدنمایندگان زیادی دیدن می گردد.

موج سواری

کاریوکاس ها (مردمی که در شهر ریودوژانیرو زندگی می نمایند) عاشق موج سواری هستند. اگر شما هم عاشق این ورزش هستید و یا حتی اگر تا به حال آن را امتحان نکردید اما علاقه مند هستید بهتر است مجددا به کنار صخره آرپودور بازگردید.ساحل ایپانما معمولا پر است از موج سواران و دیدنی آن ها نیز حال و هوای مخصوصی دارد به علاوه مدرسه های آموزش موج سواری به بهترن نحو به شما آموزش خواهند داد و محلی مناسب برای آغاز یادگیری های شما خواهد بود. اگر تازه کارهستید و قصد یادگیری دارید بهتر است اول صبح در ساحل حضور داشته باشید. کلاس های آموزشی از اولین رده های مقدماتی تا پیشرفته وجود دارد و تجهیزات لازم را نیز به شما کرایه خواهند داد. بعلاوه اگر پرتغالی بلد نیستید نگران نباشید مربی ها غالبا به زبان انگلیسی مسلط هستند.

کازا د فیجوآدا | CASA DA FEIJOADA

اگر اهل شکم گردی باشید محتمل است تا به حال نام فیجوآدا را شنیده باشید. غذایی سنتی در برزیل که بسیار محبوب است و همان طور که از نام این رستوران تعیین است این غذا را سرو می نماید. در واقع می توان فیجوآدا را قسمتی از سنت های برزیل در نظر گرفت که برای طبخ آن لوبیای خورشتی، آب گوشت، سیب زمینی ترد، گوشت گوساله؛ کلم تازه خورد شده، آرد کاساوای سرخ شده و تکه های پرتغال را با یکدیگر ترکیب می نمایند. در ابتدا این غذا متعلق به مردم فقیر بوده اما امروز در میان تمامی مردم بریل بسیار پرطرفدار است.

رستوران های زیادی فیجوآدا را سرو می نمایند اما برترین محل برای امتحان کردن این غذای سنتی همین رستوران است که کوشش نموده با ایجاد فضایی زیبا و استفاده از ظرف های سفالی حال و هوای آن را خاص تر کند. در رستوران می توانید انواع شیرینی های برزیلی مانند مربای گوآوا، پوره شیرین شیر و … را نیز امتحان کنید. دقت داشته باشید که وعده های غذایی آن بسیار بزرگ است.

آدرس: Casa de Feijoada, Rio De Janiero, Brazil

شماره تماس: 00552122472776

اوی فیوترو (سلام به آینده) | Oi Futuro

اوی فیوترو نام موزه مخابراط ایپانما نگاهی روشن به تاریخ ارتباطات انسان ارائه می دهد و مفاهیم مختلفی را در خصوص نحوه توسعه آن در آینده مورد آنالیز قرار می دهد. در حالی که ممکن است یک موزه کوچک باشد، اما چیزهای زیادی برای دیدن دارد و نمایش های مختلف تعاملی را برای یاری به شرح مفاهیم در یک راه آسان و سرگرم نماینده به بینندگانش ارائه می نماید.

آدرس: Oi Futuro, Rua Visconde de Pirajá, 54, Ipanema, RJ, Brazil

شماره تماس: 00552131319333

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4553

به "گشت و گذار در گرانترین محله ریودوژانیرو، ایپانما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در گرانترین محله ریودوژانیرو، ایپانما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید