کره جنوبی به دنبال دیدار اون از سئول تا انتها امسال میلادی

به گزارش مجله پریها، وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز، جمعه به قانونگذاران این کشور گفت، سئول خواهان دیدار رهبر کره شمالی از این کشور تا سرانجام امسال میلادی است.

کره جنوبی به دنبال دیدار اون از سئول تا انتها امسال میلادی

به گزارش خبرنگاران، کانگ کیونگ وا، وزیر امو خارجه کره جنوبی امروز اظهار کرد، دولت این کشور به هدف اعلام سرانجام جنگ کره تا سرانجام امسال پایبند است.

دولت مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی در ابتدا انتظار داشت که پیش از دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از سئول و اعلام سرانجام جنگ کره، نشستی دیگر میان کیم و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برگزار گردد اما جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به طور علنی اظهار کرد، رییس جمهور کشورش علاقه دارد در سال 2019 با رهبر کره شمالی دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کانگ در پاسخ به سوالی درباره احتمال تسهیل روند اعلامیه سرانجام جنگ و برگزاری نشستی دیگر میان آمریکا و کره شمالی به دنبال دیدار کیم از سئول، پاسخ مثبت داد.

وی اضافه کرد: دولت به دنبال دیدار کیم جونگ اون از کره جنوبی تا سرانجام امسال میلادی است.

کیم جونگ اون در دیداری که در ماه سپتامبر با مون جائه این در پیونگ یانگ داشت، متعهد شد که در آینده نزدیک از سئول دیدار کند.

مون در کنفرانسی خبری که پس از این دیدار برگزار گردید، گفت، کیم تا سرانجام امسال میلادی به سئول سفر می نماید مگر آن که مساله پیش بینی نشده ای رخ دهد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی همچنین بر لزوم انعطاف در اعلامیه سرانجام جنگ کره در زمینه هایی نظیر زمان، مکان، امضاکنندگان و سطح مقامات امضاکننده دو کشور تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1625

به "کره جنوبی به دنبال دیدار اون از سئول تا انتها امسال میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی به دنبال دیدار اون از سئول تا انتها امسال میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید