کابینت نئوکلاسیک تلفیق کابینت کلاسیک و مدرن

به گزارش مجله پریها، کابینت نئوکلاسیک نسل جدیدی از کابینت های آشپزخانه است که به خاطر ظاهر کلاسیک و ساده یکی از پرفروش ترین کابینت های موجود در بازار به شمار می رود. کابینت نئوکلاسیک به علت ظاهر شیک و مدرن، جلوه زیبایی را به فضای آشپزخانه می بخشد.

کابینت نئوکلاسیک تلفیق کابینت کلاسیک و مدرن

انتخاب طرح و رنگ کابینت، در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه تأثیرگذار است. کابینت نئوکلاسیک دارای مدل ها و طرح های مختلفی است که شما می توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون خانه، هر یک از نمونه ها را بخرید. در این مقاله می خواهیم به محبوب ترین مدل های این سبک از جمله کابینت پلی اورتان و کابینت انزو بپردازیم.

با کابینت نئوکلاسیک و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

کابینت انزو

کابینت انزو یکی دیگر از سبک های کابینت نئوکلاسیک است که مغزی آن از جنس ورقه MDF با قطر 25 میلی متر است که به وسیله دستگاه های مخصوص روی آن روکش پرس شده است. بعلاوه روکش استفاده شده در این کابینت از ضخامت خوبی برخوردار است که موجب مقاومت آن در برابر فشار و ضربه می گردد. البته کابینت انزو تنوع رنگی زیادی ندارد و تمام مدل ها دارای رنگ سفید براق هستند. البته همین رنگ سفید یکی از پرفروش ترین رنگ های کابینت است زیرا تأثیر بسیاری در بزرگ نشان دادن فضای آشپزخانه دارد.

با کابینت انزو (کابینت طرح انزو) بیشتر آشنا شوید.

مزایا و معایب کابینت انزو

کابینت انزو همچون هر نوع کابینت دیگری، دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. البته مزایا و ویژگی های خوب این کابینت بیشتر از معایب آن است. مطمئناً آگاهی در خصوص مزایا و معایب کابینت انزو، شما را داشتن یک خرید خوب و مطمئن یاری می نماید.

  • ضخامت درب این کابینت، 25 میلی متر است که علت آن هم عمق حکاکی ها و نقش ونگارهایی است که روی آن صورت گرفته است. ضخامت درب ها باعث مقاومت بیشتر آن در برابر ضربه می گردد.
  • به کارگیری سی ان سی در لبه درب ها موجب زیبایی دوچندان این کابینت ها شده است.
  • مقاومت در برابر حرارت، ضربه و فشار از مزایای این کابینت محسوب می گردد.
  • یکی از معایب کابینت انزو، سنگین بودن درب هاست. به همین جهت حتماً در فراوری این کابینت باید یراق آلات بلوم یا فانتزی استفاده گردد. حتماً جهت خرید کابینت به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت مواد به کار رفته خیالتان راحت باشد.
  • جنس و کیفیت ورق ام دی اف به کار رفته در این کابینت بسیار مهم است. حکاکی های صورت گرفته روی این سبک بسیار عمیق هستند. در صورتی که جنس ورقه مرغوب نباشد، احتمال ترک خوردگی و شکستگی درب ها وجود دارد.

عوامل مؤثر بر قیمت کابینت انزو

  • یکی از فاکتورهای مؤثر بر قیمت کابینت انزو، مهارت و تجربه کابینت ساز است. کابینت سازهای باتجربه همواره وقت بیشتری را در ساخت کابینت صرف می نمایند تا برترین کابینت را مطابق سلیقه مشتری فراوری نمایند .
  • یکی از عوامل موثر در هزینه کابینت انزو، طرح آن است. اگر عاشق این سبک از کابینت نئوکلاسیک هستید، می توانید با انتخاب طرح های ساده، هزینه های خود را کاهش دهید.
  • کیفیت متریال به کار رفته تأثیر مستقیمی در قیمت کابینت دارد . هر چقدر کیفیت مواد به کار رفته بیشتر باشد، مطمئناً قیمت نهایی کابینت هم گران تر خواهد شد.
  • ضخامت ورق یکی از فاکتورهای دیگر در قیمت گذاری کابینت انزو است. اینکه ضخامت ورق به کار رفته چقدر است، در قیمت تمام شده کابینت تأثیرگذار خواهد بود.
  • معمولا برای کابینت انزو از روکش پلی اورتان یا پی وی سی استفاده می نمایند. از آنجا که جنس و کیفیت روکش در طول عمر کابینت بسیار تاثیرگذار است، حتماً باکیفیت ترین روکش را برای کابینت انتخاب کنید.

قیمت کابینت را مستقیم و بدون واسطه از فراوریی کابینت بخواهید.

عمر کابینت های انزو چقدر است؟

ازآنجاکه کابینت های انزو قیمت گران تری نسبت به نمونه های دیگر دارد، بسیاری از مشتریان این سوال را می پرسند که ماندگاری کابینت انزو چقدر است؟ در این بخش به عوامل موثر در عمر این سبک کابینت نئوکلاسیک می پردازیم.

  • متریال به کار رفته در فراوری این کابینت در ماندگاری و عمر آن تاثیرگذار است . نوع روکش و چسب به کار رفته تأثیر بسیاری در عمر کابینت انزو دارد.
  • نگهداری صحیح از کابینت می تواند به افزایش طول عمر کابینت یاری کند . مثلاً خشک کردن سریع کابینت بعد از خیس شدن، ضربه نخوردن، شرایط نگهداری، نحوه استفاده، آب وهوای محیط و موارد دیگر در طول عمر و ماندگاری این نوع کابینت مؤثر هستند.

چرا کابینت انزو از نمونه های دیگر از جمله ام ادی اف و هایگلاس گران تر است؟

عوامل مختلفی بر قیمت انواع کابینت تأثیرگذار هستند. در فراوری کابینت انزو نسبت به کابینت های ام دی اف و هایگلاس، تکنولوژی بیشتری به کار گرفته شده است. هم چنین ظرافت، متریال مورد استفاده، ضخامت ورق و روکش، جنس و کیفیت روکش از فاکتورهایی هستند که موجب افزایش قیمت این کابینت نسبت به مدل های دیگر شده است. در این مقاله شما را با انواع مدل کابینت نئوکلاسیک از جمله کابینت پلی اورتان و انزو آشنا کردیم. شما می توانید با توجه سلیقه و فضای آشپزخانه، یکی از نمونه ها را انتخاب نموده و دکوراسیون شیک و زیبایی را برای آشپزخانه خود ایجاد کنید. مجموعه نوین کابین با داشتن کادری مجرب و پیشرفته ترین تجهیزات، توانسته عصر جدیدی را در فراوری کابینت های آشپزخانه ایجاد کند.

کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان یکی از محبوب ترین سبک کابینت نئوکلاسیک است. کابینت پلی اورتان همان کابینت ام دی اف خام است که برای مقاومت بیشتر روی آن از رنگ پلی اورتان استفاده می نمایند. کابینت های پلی اورتان از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند و شما می توانید با توجه به رنگ و فضای آشپزخانه، رنگ کابینت خود را انتخاب نموده و با هماهنگی بین رنگ ها فضای زیبا و شیکی را در آشپزخانه ایجاد کنید.

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

مزایای کابینت پلی اورتان

  • یکی از مزیت های کابینت پلی اورتان، رنگ بندی متنوع آن است. تنوع در رنگ و مدل این امکان را به شما می دهد که با توجه به سلیقه و فضای آشپزخانه، رنگ کابینت را انتخاب کنید.
  • یکی از مزایای کابینت های پلی اورتان که باعث محبوبیت آن در بازار شده، کیفیت و مقاومت بالای آن در برابر اشعه فرابنفش است.
  • یکی از ویژگی های خوب این سبک کابینت نئوکلاسیک، تمیز کردن راحت آن است. در واقع این کابینت دردسرهای مدل های دیگر را ندارد و لازم نیست حساسیت زیادی در نگهداری از آن به خرج دهید. برای تمیز کردن این کابینت فقط کافی است از یک دستمال نم دار و مواد شوینده بهره ببرید.

ظاهر زیبا و شیک این کابینت ها یکی دیگر از مزیت های خرید این سبک کابینت نئوکلاسیک است. اگر در پی تغییر اساسی در طراحی آشپزخانه خود هستید، خرید کابینت پلی اورتان برترین تصمیم است.

معایب کابینت پلی اورتان

هر نوع کابینتی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که دانستن آن ها در زمان خرید، شما را در انتخاب یک کابینت خوب و باکیفیت یاری می نماید. در این بخش به معایب کابینت پلی اورتان اشاره می کنیم.

  • رنگ پلی اورتان در زمان خشک شدن، گرد و غبار و آلودگی را به خودش جذب می نماید. البته این مشکل معمولاً برای تمام رنگ ها صدق می نماید. ولی به طور کلی یکی از معایب استفاده از رنگ پلی اورتان برای کابینت است.
  • کابینت هایی که دارای پوششی از رنگ پلی اورتان خارجی هستند، قیمت بالاتری دارند. البته امروزه رنگ پلی اورتان باکیفیت نیز به وسیله فراورینمایندگان ایرانی فراوری می گردد که قیمت مناسب تری دارد.
  • با اینکه تمیز کردن کابینت پلی اورتان بسیار راحت است؛ ولی حتماً باید نکاتی را رعایت کنید تا از کدر شدن و تغییر رنگ کابینت جلوگیری گردد. پس حتماً در زمان خرید این نوع کابینت از فروشنده در خصوص نحوه تمیز کردن صحیح آن سوال کنید.
منبع: اتاق
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4665

به "کابینت نئوکلاسیک تلفیق کابینت کلاسیک و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینت نئوکلاسیک تلفیق کابینت کلاسیک و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید