ژاپن استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع نمود

به گزارش مجله پریها، هنوز یک هفته از بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم های علیه ایران نگذشته که روز گذشته خبرگزاری رویترز بیان کرد دولت ژاپن به زودی ممنوعیت خرید تجهیزات هواوی و ZTE را اعلام می نماید.

ژاپن استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع نمود

اگر این خبر در نهایت تایید گردد، در زمینه تحریم هواوی، ژاپن به آمریکا، استرالیا و نیوزیلند ملحق می گردد که خبر مربوط به مورد آخر حدود 10 روز قبل اعلام شد. منبع مربوط به این خبر رویترز می گوید اصلی ترین دلیل ژاپنی ها برای اتخاذ این تصمیم، نگرانی های امنیتی بوده است.

هواوی بارها اعلام نموده که ارتباطات مستقیمی با دولت چین ندارد و همچنین بهره گیری از تجهیزات خود در کشورهای مختلف برای استفاده های جاسوسی را به شدت تکذیب نموده است. با وجود این اقدامات، روزبه روز به کشورهایی که هواوی را تحریم می نمایند، افزوده می گردد.

شرکت ZTE سال گذشته به اتهام فروش تجهیزات به ایران و کره شمالی با تحریم های سنگینی از طرف آمریکا روبرو شد و فاصله چندانی با ورشکستگی نداشت. نکته جالب توجه در مورد این پرونده این است که اگرچه دونالد ترامپ دستور نهایی تحریم هواوی را صادر نموده، ولی در مورد شرکت ZTE در نهایت تصمیم گرفت این تحریم ها را لغو کند و فقط به یک جریمه سنگین بسنده کند.

در همین حین، باید خاطرنشان کنیم اپراتور بریتانیایی BT Group در حال حذف تجهیزات هواوی از شبکه های 3G و 4G فعلی خود است و گفته که دیگر از این شرکت خرید نمی کند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1967

به "ژاپن استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید