چرت بعد از ظهر جلوی سکته قلبی را می گیرد

به گزارش مجله پریها، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد یک چرت کوتاه عصرگاهی می تواند کارکردی مفید به اندازه مصرف یک قرص فشار خون داشته و باعث کاهش احتمال سکته قلبی شود.

چرت بعد از ظهر جلوی سکته قلبی را می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد یک چرت کوتاه عصرگاهی می تواند کارکردی مفید به اندازه مصرف یک قرص فشار خون داشته و باعث کاهش احتمال سکته قلبی گردد.

در واقع خواب بعداز ظهر برای افرادی که فشارخون بالایی دارند، بسیار مفید است و می تواند این مشکل را تا حدی کاهش دهد.

پژوهشگران یونانی در آنالیز های خود به این نتیجه رسیده اند که افرادی که بعد ازظهرها می خوابند به احتمال زیادتری در مقایسه با دیگر افراد، شاهد کاهش فشار خون خود خواهند بود.

فشار خون بالا یکی از مسائل جدی در دنیا است که به عنوان مثال نیمی از افراد بزرگسال در دنیا با آن دست به گریبان هستند. این امر می تواند موجب وقوع سکته قلبی و مرگ گردد. فشار خون بالا به قاتل خاموش مشهور است و اغلب مردم از وجود چنین مسئله ای در بدن خود اطلاع ندارند.

تحلیل شرایط بدنی 212 نفر توسط پزشکان یونانی و مقایسه این افراد در قالب دو گروه که خواب عصرگاهی داشته و نداشته اند ثابت نموده که این کار به اندازه مصرف قرص های ضدفشار خون مفید است. حتی اگر خواب عصر گاهی از 50 دقیقه فراتر نرود، باز هم می تواند شرایط مطلوبی را برای افراد فراهم کند. پزشکان می گویند این مدت خواب خطر ابتدا به بیماری های قلبی و عروقی و حملات قلبی را تا 10 درصد کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2340

به "چرت بعد از ظهر جلوی سکته قلبی را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرت بعد از ظهر جلوی سکته قلبی را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید