پروژه جدید کریستوفر نولان با الهام از ساخته هیچکاک

به گزارش مجله پریها، جدیدترین پروژه سینمایی کریستوفرو نولان به زودی مقابل دوربین می برد و گفته می گردد یک فیلم دلهره آور و عاشقانه است.

پروژه جدید کریستوفر نولان با الهام از ساخته هیچکاک

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین رَنت، این فیلم جدید که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده قرار است از ماه ژوئن مقابل دوربین برود و به عنوان آمیزه ای از فیلم آغاز ساخته نولان و شمال از شمال غربی به کارگردانی آلفرد هیچکاک توصیف شده است و جدیدترین پروژه سینمایی نولان پس از فیلم پیروز جنگی دانکرک محسوب می گردد.

این فیلم جدید نیز همچون فیلم آغاز از فناوری آیمکس برای فیلمبرداری استفاده خواهد نمود تا تماشاچی را هر چه بیشتر به چندین لایه درون فیلم فرو ببرد.

نکته جالب آن است که این فیلم یک اثر دلهره آور- رومانتیک است، گونه سینمایی که خیلی با فضای فیلم های نولان همخوانی ندارد. وی که ساخت فیلم در ژانرهای مختلف از اقتباس از کتاب های مصور تا داستان های علمی تخیلی را در کارنامه دارد در پروژه جدید خود فضایی متفاوت را تجربه خواهد نمود.

کمپانی برادران وارنر که از سال 2002 توزیع تمام ساخته های نولان شامل بی خوابی، پرستیژ، بین ستاره ای، بتمن آغاز می نماید، سرآغاز، شوالیه تاریکی، شوالیه تاریکی برمی خیزد و دانکرک را بر عهده داشته است اعلام نموده فیلم جدید نولان نیز برای اکران در سال 2020 آماده خواهد بود.

نولان اولین فیلمش را در سال 1998 با عنوان تعقیب و با بودجه 3000 پوندی در طول یک سال ساخت و فیلم روانشناختی ممنتو در سال 2000 دومین تجربه کارگردانی نولان بود که با نمایش در جشنواره ونیز با بازخورد بسیار مثبت منتقدین همراه شد.

وی در سال 2002 فیلم جنایی بی خوابی را بازی آل پاچینو مقابل دوربین برد. پس از آن فیلمنامه ای بر اساس زندگی هاوارد هیوز - خلبان و کارگردان آمریکایی - نوشت و جیم کری را برای نقش اصلی آن برگزید اما زمانی که متوجه شد مارتین اسکورسیزی در حال ساخت فیلم هوانورد با بازی لئوناردو دی کاپریو درباره همین شخصیت است، ناچار فیلمنامه را رها کرد و به سراغ پروژه دیگری رفت.

وی پس از رد پیشنهاد ساخت فیلم تروی در سال 2003، فیلم بتمن آغاز می نماید را ساخت و این فیلم پیروزیت تجاری فراوانی برای وی به همراه داشت. این فیلم در سال 2005 به عنوان نهمین فیلم پرفروش سال دست یافت و نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری و سه جایزه بفتا شد.

این کارگردان انگلیسی-آمریکایی در قدم بعدی فیلم معمایی و دلهره آور پرستیژ (حیثیت) را با بازی هیو جکمن و کریستین بیل در نقش دو شعبده باز رقیب در قرن 19 مقابل دوربین برد که با بودجه 40 میلیون دلاری در نهایت به فروش 109 میلیون دلار رسید.

سال 2008 همزمان با ساخت قسمت دوم از مجموعه فیلم های بتمن بود که این بار نولان نام شوالیه تاریکی را برای آن برگزید. این فیلم که از آن به عنوان یکی از برترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما یاد می گردد، رکوردهای فراوانی را شکست و در نهایت به مجموع فروش دنیای بیش از یک میلیارد دلار دست یافت.

پس از پیروزیت فیلم شوالیه تاریکی، نولان نگارش فیلمنامه فیلم تحسین شده آغاز را آغاز کرد که در سال 2011 در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم برداری، بهترین جلوه های تصویری و بهترین تدوین صدا شد.

آغاز با بازی چهره های شاخصی چون دی کاپریو، ماریو کوتیلار و تام هاردی به فروشی بالغ بر 800 میلیون دلار در سینماهای دنیا دست یافت.

وی در ادامه سال 2012 را برای ساخت آخرین فیلم از مجموعه فیلم های بتمن، عنوان شوالیه تاریکی برمی خیزد انتخاب کرد. این فیلم نیز مانند دو قسمت قبلی با پیروزیت تجاری و تحسین منتقدین همراه شد و به فروش بیش از یک میلیارد دلار رسید.

سال 2014 نیز فیلم علمی، تخیلی و فضایی بین ستاره ای از نولان در سینماهای دنیا اکران شد و با بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدین نیز همراه شد و فیلم جنگی دانکرک (2017) نیز آخرین اثر اکران شده نولان در سینماست که در جوایز اسکار در 8 شاخه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی نامزد اسکار شد و با بودجه 100 میلیون دلاری به فروشی بالغ بر 526 میلیون دلار در سینماهای دنیا دست یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2338

به "پروژه جدید کریستوفر نولان با الهام از ساخته هیچکاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه جدید کریستوفر نولان با الهام از ساخته هیچکاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید