وزیر خارجه ارمنستان در ملاقات با امیرعبداللهیان: نیروهای باکو باید مرزهای ما را ترک نمایند ، بیانیه وزارت خارجه ارمنستان درباره این ملاقات (تور ارمنستان)

به گزارش مجله پریها، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با همتای ارمنستانی تغییر در مرزهای رسمی منطقه را غیرقابل قبول دانست.

وزیر خارجه ارمنستان در ملاقات با امیرعبداللهیان: نیروهای باکو باید مرزهای ما را ترک نمایند ، بیانیه وزارت خارجه ارمنستان درباره این ملاقات (تور ارمنستان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با آرارات میرزویان همتای ارمنستانی خود در نیویورک ملاقات و گفت وگو کرد.

به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه ارمنستان، میرزویان بر لزوم خروج نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تأکید نموده و وزیر امور خارجه ایران نیز تغییر در مرزهای رسمی منطقه را غیر قابل قبول دانست.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، میرزویان جزئیاتی از تجاوزات جمهوری آذربایجان علیه حق حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان ارائه کرد و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص شرایط فعلی را برجسته ساخت.

بعلاوه دو طرف بر لزوم حل اختلافات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به وسیله مذاکرات مسالمت آمیز تأکید کردند.

وزارت امور خارجه ارمنستان اضافه کرد، در این ملاقات، وزرای خارجه دو کشور از روابط دوجانبه بر مبنای دوستی دیرینه تجلیل نموده و بر اهمیت همکاری ها به ویژه در زمینه انرژی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، گردشگری، حمل ونقل و زیرساخت ها تأکید کردند.

پیش از این نیز نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز آدینه در نیویورک با شارل میشل رئیس شورای اروپا ملاقات و بر لزوم خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری ارمنستان تاکید نمود.

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو دو روز طول کشید. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام نمود که ارتش این کشور طی درگیری های 12 تا 14 سپتامبر (21 تا 23 شهریور) با ارمنستان، 79 کشته و 282 مجروح داده است. نخست وزیر ارمنستان نیز گفت که دستکم 135 نظامی ارمنستانی در درگیری های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4715

به "وزیر خارجه ارمنستان در ملاقات با امیرعبداللهیان: نیروهای باکو باید مرزهای ما را ترک نمایند ، بیانیه وزارت خارجه ارمنستان درباره این ملاقات (تور ارمنستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ارمنستان در ملاقات با امیرعبداللهیان: نیروهای باکو باید مرزهای ما را ترک نمایند ، بیانیه وزارت خارجه ارمنستان درباره این ملاقات (تور ارمنستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید