وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛ الگوی تربیتی خانواده ها با آموزش و پرورش تفاوت دارد، پیشنهاد تشکیل شورای ملی انجمن اولیا و مربیان

به گزارش مجله پریها، بطحایی گفت: خانواده با الگو های دیگری حوزه تربیتی را دنبال می نماید و آموزش و پرورش روشی دیگر را اتخاذ می نماید.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛ الگوی تربیتی خانواده ها با آموزش و پرورش تفاوت دارد، پیشنهاد تشکیل شورای ملی انجمن اولیا و مربیان

به گزارش خبرنگار ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ملاقات وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان منتخب شورای انجمن اولیا و مربیان استان ها که امروز در ساختمان وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید، اظهار کرد: مشارکت تنها راه نجات آموزش و پرورش کشور است و امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: باعث افتخار است که با نمایندگانی از جامعه ذی نفعان آموزش و پرورش به مصاحبه نشسته ایم و اصحاب رسانه در پخش و اشاعه این مطالب بسیار به آموزش و پرورش یاری نموده اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در جلسه با نمایندگان اولیا و مربیان نکات اصلی آموزش و پرورش مطرح شده است، گفت: محور اصلی همه تعاملات دستیابی به اهداف آموزش و پرورش است.

بطحایی گفت: در رویکرد نوین آموزش و پرورش خانواده و مدرسه 2 شریک تلقی شدند؛ سرمایه ای که حوزه های مشترک را دارند و همه هم و غم آن ها تعالی این سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه اگر این 2 شریک ضوابط و قواعد شراکت را رعایت نکنند، سرمایه لطمه می خورد، گفت: مهم ترین عامل و موثرترین عامل در موفقیت شراکت تعامل شرکاست که در متن آن مفاهیم متعددی نهفته است، یعنی آنچه که من به عنوان نیمه از شراکت دارم به شریک بگویم و طرف مقابل هم پیشنهادات را بگوید و در نهایت تصمیم گیری صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این 2 شریک کار خودش را انجام می دهد، اعلام کرد: اکنون این موضوع حلقه مفقوده در آموزش و پرورش است و خانواده در خانه به ماهیت این شراکت توجهی ندارد و در مدرسه نیز سازوکار دیگر در نظر گرفته می گردد و حتی گاهی وقت ها زحمات یکدیگر را تخریب می کنیم.

بطحایی ادامه داد: نتیجه این رویکرد شرایطی است که اکنون شاهد آن هستیم، همه ما از صبح تا شب برای تربیت و معیشت فرزند کوشش می کنیم، اما آنچه که باید اتفاق بیفتد، محقق نمی گردد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته از حیث تعلیم و تربیت آنقدر زحمت برای فرزندان نمی کشند، اما خروجی بهتر دارند، علت این است که ما در جامعه طور یکدیگر را خنثی می کنیم و اصطکاک الگوها به شدن این شرایط را تشدید می نماید.

وی اعلام کرد: خانواده با الگوهای دیگری حوزه تربیتی را دنبال می نماید و آموزش و پرورش روشی دیگر را اتخاذ می نماید.

بطایی گفت: تجلی نتایج رویکرد فعلی در رفتار های بچه ها، در پله های دادگستری و شلوغی دادگستری مسائل تربیتی پیداست.

لزوم شبکه همگرا و منسجم ارتباط آموزش و پرورش با خانواده ها

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید شبکه ارتباط آموزش و پرورش و خانواده به شبکه همگرا و منسجم مبدل گردد، گفت: این مهم ترین استراتژی آموزش و پرورش است و اکنون پلتفرمی برای برای رسانه آموزش و پرورش ایجاد کردیم و همه گفتنی ها در این شبکه مطرح خواهد شد.

بطحایی توضیح داد: تا جایی که بتوانیم باید این شبکه را تقویت کنیم و شورا یا مجمع ملی اولیا داشته باشیم تا در فواصل زمانی معین درباره مسائل آموزش و پرورش معین مصاحبه شده و موضوعات هم از سوی انجمن اولیا معین گردد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اینکه این موضوعات تشریفاتی نباشد و اثر عملی داشته باشد باید آستین ها را بالا زده و عمل کنیم و در سطح ملی، استان و منطقه در شبکه تعاملی ارتباط فعالی داشته باشیم.

بطحایی اعلام کرد: بچه ها باید با شوق صبح ها به مدرسه بروند و ظهر با عجله از مدرسه ها خارج نشوند؛ که اگر به این نقطه برسیم موفق شدیم.

وی توضیح داد: روانشناسی رنگ در مدرسه در یادگیری و ایجاد محیط با نشاط بچه ها موثر است و چرا بابد همه از رنگ های سفید و خاکستری در مدرسه و نه فقط روپوش مدرسه استفاده کنیم.

سند تحول فقط چند مفهوم انتزاعی نیست

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه گفتیم در مدارس ابتدایی اسباب بازی وجود داشته باشیم برای یادگیری یاری کننده است، می دانیم که تجهیزات؛ و اعتبارات محدودیت دارد، اما برپا و برجا گفتن برای بچه 6 سال تمام کافی نیست و باید روانشناسی رشد رعایت گردد.

بطحایی با اشاره به اینکه شرط موفقیت در مدرسه تعامل است، اعلام کرد: سند تحول بنیادین فقط مفاهیم انتزاعی نیست؛ و باید نشاط و شادابی مدارس و کانون بخشیدن به مدرسه رعایت گردد.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2102

به "وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛ الگوی تربیتی خانواده ها با آموزش و پرورش تفاوت دارد، پیشنهاد تشکیل شورای ملی انجمن اولیا و مربیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛ الگوی تربیتی خانواده ها با آموزش و پرورش تفاوت دارد، پیشنهاد تشکیل شورای ملی انجمن اولیا و مربیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید