واکنش ایران به ادعای انتقال سلاح به ارمنستان

به گزارش مجله پریها، سخنگوی وزارت خارجه ضمن تکذیب خبر ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از راستا ایران به ارمنستان، توضیح داد: ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر فرایند جابه جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی دهیم از خاکمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده گردد.

واکنش ایران به ادعای انتقال سلاح به ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد بعضی ادعاهای مطرح شده رسانه ای مبنی بر انتساب دروغ ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از جهت خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان، تاکید نمود: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، به طور معمول همیشه برقرار بوده و کامیون های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر فرایند جابه جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده گردد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران در پی درگیری های اخیر نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواهان توقف هر چه سریع تر این درگیری ها شد.

در همین زمینه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با همتایان آذری و ارمنی خود به صورت جداگانه تلفنی گفت وگو کرد. سعید خطیب زاده نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران مطرح کرد: اتفاق اصلا خوبی نیفتاده است.شرایط منطقه بیش از این تحمل این خشونت ها را ندارد. ما بلافاصله به دوستان در این دو کشور گفتیم که هر چه زودتر این غائله ختم گردد و گفت وگوها شروع گردد برای هر دو طرف بهتر است. فکر می کنیم آتش بس فوری، ترک مخاصمات و شروع گفت وگوهای دوجانبه تنها راه چاره قطعی این موضوع است. سیاست ایران تغییری نکرده و همیشه یاری و تسهیل گفت وگوها بین دو طرف بوده است و راه چاره نظامی راه چاره پایدار برای این اختلاف چند دهه ای نیست.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت خود در این راستا استفاده می نماید و با دقت کامل و نزدیکی و با حساسیت در حال پیگیری اتفاقات در منطقه هستیم و به طور مداوم با طرف های درگیر در ارتباط هستیم. قطعا به دنبال آتش بس فوری هستیم و ظرفیت خود را در این راستا فعال نگه خواهیم داشت.

چندی پیش نیز سفارت ایران در جمهوری آذربایجان ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال سلاح از روسیه به ارمنستان به وسیله ایران را رد کرد و هدف از طرح این ادعاها را بر هم زدن روابط محبت آمیز بین تهران و باکو خواند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3619

به "واکنش ایران به ادعای انتقال سلاح به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به ادعای انتقال سلاح به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید