واعظی در دیدار رئیس جمهور ترکیه: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم

به گزارش مجله پریها، رئیس دفتر رئیس جمهور عصر جمعه در جریان سفر به ترکیه، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار و مصاحبه کرد.

واعظی در دیدار رئیس جمهور ترکیه: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم

به گزارش،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور عصر جمعه در جریان سفر به ترکیه، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار و مصاحبه کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دیدارها و رایزنی های خود با مسوولان عالی رتبه ترکیه و توافقات اجرا شده برای سفر آتی دکتر روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه، اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است.

واعظی با اشاره به سابقه روابط دوستانه و تاریخی دو ملت، گفت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش های مختلف بویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور دوستی، تفاهم و اشتراک نظر رؤسای جمهور ایران و ترکیه در موضوعات و مسائل گوناگون دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را عاملی مهم در گسترش مناسبات و همکاری های دو کشور دانست و بر ضرورت کوشش برای تسریع در اجرای توافقات فی مابین و تسهیل همکاری فعالان اقتصادی دو کشور تاکید نمود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و کوشش مسوولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه های مشترک در بخش های مختلف، سفر آتی دکتر روحانی به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا مطرح نمود.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ضرورت کوشش برای تقویت همکاری ها و حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور، اضافه نمود: توسعه روابط با ایران برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1993

به "واعظی در دیدار رئیس جمهور ترکیه: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واعظی در دیدار رئیس جمهور ترکیه: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید