هیئت بلند پایه ای از چین به زودی به کابل سفر می کند

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از آوا، لیوجینگ سونگ سفیر چین در کابل در دیدار با محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان گفت که کشورش در ادامه افزایش همکاری های مشترک، به زودی یک هئیت بلند پایه را به کابل خواهد فرستاد.

هیئت بلند پایه ای از چین به زودی به کابل سفر می کند

دفتر مشاور امنیت ملی افغاانستان اعلام کرد که در این دیدار هر دو طرف در مورد تدوام توسعه و روابط دوجانبه بین طرفین بحث و تبادل نظر کرده و از پیشرفت‌های انجام شده در این راستا ابراز خرسندی نمودند.

لیوجینگ سونگ در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه کشورش از روند صلح و مذاکرات به رهبری افغان‌ها حمایت قاطع خواهد کرد، گفت که پکن آماده هرگونه همکاری در این راستا است.

سفیر چین در کابل افزود که کشورش آماده همکاری مشترک با افغانستان برای مبارزه در برابر تروریسم است و در ادامه دیدارهای مقامات دو طرف، یک هیئت بلند پایه‌ از این کشور را در آینده نزدیک به کابل می‌فرستد.

وی تاکید کرد که این هیئت به منظور ادامه بحث و گفتگوهای مرتبط به حمایت از روند صلح در افغانستان، مبارزه در برابر تروریسم و نیز عملی کردن همکاری‌های سازمان همکاری‌ شانگهای با طرف افغان به این کشور سفر خواهند کرد. در همین حال مشاور امنیت ملی افغانستان نقش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی چین را در سطح منطقه مهم دانسته و همکاری‌های صادقانه این کشور در روند صلح افغانستان را ستود.

اتمر همچنین پیشرفت‌ها در روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین افغانستان و چین را نمونه خوبی از همکاری‌های منطقه‌ ای خواند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 26 مرداد 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 267

به "هیئت بلند پایه ای از چین به زودی به کابل سفر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت بلند پایه ای از چین به زودی به کابل سفر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید