هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار می گیرند

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این خبر گفت: طی تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان، عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، در راستای اجرای ماده 2 آیین نامه اجرایی تفاهم نامه امکان برخورداری افراد شاغل در صنایع دستی و هنر های سنتی دارای مجوز معتبر از سوی صندوق مذکور فراهم شد.

هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار می گیرند

آبدار تاکید نمود: رونق و شکوفایی صنایع دستی در سایه حمایت از هنرمندان و فراوری نمایندگان صنایع دستی محقق می شود، زیرا اهمیت صنایع دستی در بخش صادرات غیرنفتی و اشتغال زایی می تواند در رونق صادرات و توسعه پایدار موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: مهم ترین هدف این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان صنایع دستی است و موضوعاتی مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری مورد توجه قرار گرفته است. طی این تفاهم نامه 10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت خواهند کرد.

وی در خصوص افراد تحت پوشش این بیمه، گفت: صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها که دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه فراوری انفرادی هستند، شامل این بیمه می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان توضیح داد: در این راستا متقاضیان می توانند با مراجعه و اخذ معرفی نامه از معاونت صنایع دستی استان و یا نمایندگی های اداره کل در شهرستانها، با مراجعه به کارگزاری های صندوق برای دریافت عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام نمایند.

آبدار در سرانجام گفت: در حال حاضر تعداد 11 هزار هنرمند در 86 رشته صنایع دستی در استان آذربایجان شرقی به طور مستقیم فعالیت می نمایند.

گفتنی است متقاضیان شاغل در شهرستان تبریز به منظور دریافت معرفی نامه به ساختمان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی واقع در خیابان امام، نبش خیابان شهید جدیری مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1261

به "هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید